י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מחריפים את הטון: "נושא חילולי השבת לא עומד לרדת מסדר היום"

לקראת הפגישה מחר בין ראשי המפלגות החרדיות לראש ממשלה וצוותו, הם מחריפים את הטון; "חשוב שראש הממשלה ישמע, כי מבחינתם של מקדשי שביעי נושא חילולי השבת לא עומד לרדת מסדר היום. להיפך, הוא עומד לקבוע את סדר היום" כך במאמר המערכת של 'המודיע' הבוקר

ליצמן מסתודד עם נתניהו לצד ישראל כץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ליצמן מסתודד עם נתניהו לצד ישראל כץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



לאחר האיום לכנס את שלוש מועצות גדולי וחכמי התורה, ראש הממשלה זימן למחר (חמישי) בשעה 9:30 בבוקר, את ראשי המפלגות החרדיות, השרים יעקב ליצמן, אריה דרעי וח"כ משה גפני לדיון סביב חילולי השבת שמתקיימים ומאושרים על ידי משרדי הממשלה. בדיון ישתתפו בנוסף: רז ניזרי משנה היועמ"ש, רונן פרץ – יועמ"ש במשרד רה"מ, צחי ברוורמן – מזכיר הממשלה, ויואב הורביץ ראש המטה.

לקראת הדיון, מחריפים ראשי המפלגות החרדיות את הטון בסוגיה – והדבר מקבל ביטוי בכותרות היומונים, בציטוטי הח"כים ובמאמרי המערכת החריפים. "הפגישה מחר חשוב שתהיה מחודדת והדברים יהיו בהירים", נכתב הבוקר במאמר המערכת של עיתון 'המודיע', "חשוב שראש הממשלה ישמע, כי מבחינתם של מקדשי שביעי נושא חילולי השבת לא עומד לרדת מסדר היום. להיפך, הוא עומד לקבוע את סדר היום".

עוד נכתב כי "מבחינתם של יהודים מקדשי שביעי, זה הנושא – וזה לב האירועים האמורים להעסיק אותם. משום שחילולי שבת, רח"ל, הם גורם ומסובב לכל הבעיות, ואילו שמירת השבת – היא מקור הברכה".

שר הבריאות ליצמן התבטא אף הוא בחריפות ואמר כי "הנציגות החרדית מאוחדת במאבקה למען קדושת השבת וכי על ראש הממשלה לקחת אחריות מלאה על התנהלות חמורה זו, בה מופרים שוב ושוב סיכומים שהתקיימו שנושא שמירת השבת בין האחראים על כך משרדי התחבורה והעבודה והרווחה לבין הנציגים החרדים".

נעמוד על כך", הוסיף ליצמן, "שיום שבת קדשינו לא יהפוך ליום השיפוצים הלאומי חלילה, עבודות תשתית ברכבת ישראל שנערכות בשבת מהוות פריצת גדר ופגיעה בסטטוס קוו שהיה מקובל כל השנים. הודענו שנביא ההכרעה לידי גדולי ישראל ושאר ירונו נעשה".

ובעוד ליצמן מכוון את החיצים אל כיוונם של ראש הממשלה והשרים ישראל וחיים כץ יחדיו, גפני מתמקד בשר ישראל כץ. כזכור, גפני אמר לפני מספר ימים כי "אנחנו לא רוצים להיפגש עם רה"מ, אלו סתם דיבורי סרק. רה"מ נקלע לתוך מבוך פוליטי שאיננו יכולים להסביר אותו, הוא פוחד משר התחבורה ישראל כץ שחותר תחתיו ופוחד לגעת בעניין הזה, שלא יצטייר כחותר נגדו".

אתמול אמר גפני אמר כי "יש כאן עליית מדרגה חמורה, הם לא מתייחסים לפניותינו ומהתלים בנו. נציג את הדברים בפני גדולי ישראל ונקבל את הכרעתם כיצד לפעול".

העובדה שנתניהו ביקש לזמן את המפגש – מעניקה לחברי הכנסת החרדים סולם לרדת מהעץ עליו הם טיפסו ולהציג בפני הציבור החרדי הישג והסדר כל שהו שצפוי להתקבל במפגש.

אולם החשש הגדול הוא ששוב הפגישה תוליד אוויר, וכפי שהיה עד היום הזה, הח"כים נפגשו עם ראש הממשלה, קיבלו את הבטחותיו, ולאחר מספר שבועות שהסערה התאדתה – העבודות בשבת חזרו כבראשונה והסטטוס קוו נרמס שוב ושוב.

הפעם ימשיכו ראשי המפלגות החרדיות לנופף עם איום כינוס המועצות בתקווה שלשם שינוי - עתה יניח נתניהו פתרון אמיתי בסוגייה שמאיימת לפרק את הקואליציה הנוכחית, או לפחות לזעזעה.
חילולי השבת המודיע המפלגות החרדיות יעקב ליצמן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד