כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בנט מציג: הגר"ע יוסף - חלק מחינוך חובה

מרן הרב עובדיה יוסף, עלילת פרשת דמשק, המחתרת הציונית בעיראק, התרבות הרבנית של יהודי המזרח, שכונת הבוכרים והמוגרבים • אלו הם חלק מתכני הלימוד החדשים שגיבש משרד החינוך עבור תלמידי ישראל • בנט: "אני גאה בתוכנית הזו שעשתה סוף־סוף צדק ושמה את יהדות ספרד במקום הראוי לה בהיסטוריה של מדינת ישראל"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



שינויים מהותיים בתכני הלימודים החדשים שגובשו על ידי משרד החינוך: מעתה, תלמידי ישראל ילמדו גם על מורשתו של מרן הגר"ע יוסף ועל יהדות המזרח, כך פורסם הבוקר ב'ידיעות אחרונות'. על פי הדיווח, מדובר ביישום מסקנות ועדת ביטון שהוקמה לפני כשנתיים על ידי שר החינוך נפתלי בנט בראשות המשורר ארז ביטון.

השינויים בתכני הלימוד יקבלו ביטוי ברשימה של 12 מושגים שגובשו כאמור על ידי משרד החינוך שמעתה כל תלמיד במדינת ישראל יצטרך להכיר, על ידי כך שהם ישולבו בתכניות הלימודים של כלל כיתות הלימוד.

בין המושגים החדשים: מרן הרב עובדיה יוסף, עלילת פרשת דמשק, המחתרת הציונית בעיראק, התרבות הרבנית של יהודי המזרח, שכונת הבוכרים והמוגרבים, יהודי אתיופיה, סיפורו של הרב שלום שבזי, סיפורן של עיירות הפיתוח, גירוש יהודי מצרים, סיפורם של אנוסי משהד ויהדות פרס, שואת יהודי צפון אפריקה והרב והרבנית קאפח, כשהמטרה: להעצים את מורשת יהדות המזרח.

בנוסף, במקביל לאנשי העדות המופיעים בפני תלמידי תיכון ומספרים על השואה, יגיעו גם "אנשי עדות מזרחיים" שיספרו לתלמידים על פרעות, עינויים ומעצרים שחוו במהלך פעילותם הציונית ובשל היותם יהודים.

השר בנט שכאמור עומד מאחורי השינויים המהותיים, אמר כי "דו"ח ביטון להטמעת מורשת יהדות ספרד שהטמענו במערכת החינוך ובא לידי ביטוי בבחינות הבגרות מספר לבני הנוער את הסיפור המלא של העם שלנו, את הגבורה של יהדות ספרד, את סיפורי המעברות, את הסיפור של אבות הציונות שהגיעו מתוניסיה לצד אחיהם מאירופה".

בנט הוסיף ל'ידיעות אחרונות' כי "אני גאה בתוכנית הזו שעשתה סוף־סוף צדק ושמה את יהדות ספרד במקום הראוי לה בהיסטוריה של מדינת ישראל".
נפתלי בנט רבי עובדיה יוסף משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד