י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

עונת המלפפונים: משרד החקלאות מתריע מפני מחסור בעגבניות בחגים

במקביל הנחה המשרד את רשתות השיווק לווסת את המלאי הביצים בכדי למנוע מחסור בביצים מיד לאחר החג

צילום: pixabay
צילום: pixabay



בחגי תשרי צפוי מחסור של כ-20% בעגבניות, אלא אם ייפתח יבוא עגבניות ללא מכס. כך הודיע היום משרד החקלאות. במשרד ציינו כי מיום שישי ניתן יהיה לייבא את הירק ללא מכס. המחסור נובע מעומסי חום ובעקבותיו צפויה עלייה במחיר העגבניות בחגים.

עוד ציין המשרד כי כחלק מהיערכות משרד החקלאות לקראת חגי תשרי, ולאחר ניתוח של נתוני התוצרת הטרייה, נמצא כי אין צפי למחסור בתוצרת הטרייה – שכוללת בשר, ביצים, ירקות אחרים ופירות.

בענף החלב, למרות עומס החום בקיץ הנוכחי, שגורם לירידת תנובת החלב ב-4 ק"ג בממוצע ליום לפרה, לא צפוי מחסור בחלב ומוצריו. בענף העוף לא צפוי מחסור, היקף הייצור נמצא בתפוקה מקסימאלית ואף צפויים עודפים בעוף הקפוא.

בענף הביצים, במטרה למנוע מחסור בביצים בשוק המקומי לקראת חגי תשרי, בהם עולה הביקוש לביצים, ולאור בקשות נציגי החקלאים, פתח משרד החקלאות מכסת ייבוא לתקופת החגים בהיקף של כ-30 מיליון ביצים במכסה פטורה ממכס. פתיחת המכסה לייבוא ביצים הינה הליך שגרתי, החוזר על עצמו מדי שנה בתקופת החגים. פתיחת המכסה נעשתה מבעוד מועד, מתוך ההנחה שהיבואנים יביאו ביצים רק בהתאם לביקוש ולצרכים של המשווקים. הביצים צפויות להיות מיובאות מספרד, פורטוגל ואיטליה.

ביום ראשון ה-24 בספטמבר, זה שמתרחש לאחר שני ימי החג של ראש השנה והשבת, צפוי מחסור בביצים בנקודות המכירה שלא התארגנו לקראתו מראש. מאחר ובשני ימי החג וכן בשבת לא ייאספו ביצים בלולים, הביצים יגיעו לחנויות לקראת יום ראשון בלילה. על כן, המליץ משרד החקלאות לרשתות השיווק להתארגן בהתאם, מבעוד מועד, על מנת להבטיח אספקה סדירה של ביצים ביום ראשון בבוקר.
מחסור עגבניה עופות קפואים ביצים חגי תשרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד