י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בי"ד מיוחד פסק בדבר מעמדם ההלכתי של יהודים משיחיים

בית הדין הרבני האזורי בתל אביב בהרכב מיוחד נדרש להתמודד עם סוגיה הלכתית מורכבת: האם ניתן לערוך חופה וקידושין "כדת משה וישראל" לזוג יהודים משיחיים המאמינים בישו כמשיח

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



בית הדין הרבני האזורי בתל אביב בהרכב מיוחד של ראש אבות בית הדין עם שני אב"דים, נדרש אתמול (שלישי) להתמודד עם סוגיה הלכתית מורכבת: האם ניתן לערוך חופה וקידושין "כדת משה וישראל" לזוג יהודים משיחיים המאמינים בישו כמשיח.

בני הזוג היהודים המשיחיים פנו ללשכת הרבנות במועצה המקומית שוהם וביקשו להינשא כדת משה וישראל. השניים הם יהודים כשרים מבטן ומלידה – והרי יהודי, אף על פי שהמיר את דתו, נשאר יהודי – אבל בני הזוג המירו את דתם ועודם מאמינים בישו. למעשה נדרש בית הדין לדון לראשונה במעמדם ההלכתי של היהודים המשיחיים.

בשל משקל ומשמעות הסוגיה, הועבר הדיון להרכב מיוחד של בכירי הדיינים: ראש אבות בית הדין, הרב זבדיה כהן, ואבות בתי הדין הרב אחיעזר עמרני והרב צבי בן-יעקב. הדיינים זימנו להתייעצות גם חוקר מומחה לענייני הנצרות וכתות מסיונריות וכמובן את בני הזוג לדיון ולחקירה.

בתשובה לשאלות הדיינים השיבו בני הזוג כי הם "מאמינים שישו הוא האלוהים", שהם מאמינים בברית החדשה, וסיפרו כי הם טבלו בשם "האב, הבן ורוח הקודש" והם מאמינים גם בשילוש הקדוש. כמו כן אמרו בני הזוג כי הם רואים בדרכם שליחות להפצת בשורת הנצרות וכי רצונם שכל העם היהודי יקבל את אמונתם. הם אישרו כי הם היו שייכים לקהילת "תפארת יהושע" שהיא קהילה מיסיונרית של יהודים המאמינים בישו.

פסק הדין שפרסם ההרכב המיוחד הוא רחב ורב היקף וכולל לא רק מקורות הלכתיים של הפסיקה הרבנית לדורותיה אלא גם פסקי דין של שופטי בית המשפט העליון. בסופו של דבר קבעו הדיינים כי בני הזוג הם מומרים ולכן: "בית הדין פוסק: א. בקשת המבקשים לסידור חופה וקידושין כדת משה וישראל – נדחית. ב. אמנם אם המבקשים ייעברו טבילה לשם יהדות בבית דין של הרבנות הראשית לישראל, לאחר שיקבלו עליהם את עיקרי האמונה היהודית, ובכללם אמונה באל אחד ובי"ג עיקרי האמונה, ויצהירו בפני בית הדין כי הם עוזבים את אמונתם הנוצרית לחלוטין, כולל השתייכות לקהילת היהודים המשיחיים ופעילות מסיונרית, ידון בית הדין מחדש בעניינם".
בתי הדין הרבניים יהודים משיחיים חופה וקידושין ישו אותו האיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד