י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הורי התלמידות: "המשבר לא תם; התנהגות ההנהלה בלתי נתפסת"

לאחר שהורים בבית הספר בגבעת שאול פרסמו כי הושג פתרון וכי תם המשבר שאיים על פתיחת שנת הלימודים בביה"ס, מתברר כי ועד ההורים זועם על הפתרון שהוצע: "אנו עומדים נדהמים נוכח המשך ההתנהלות הבלתי נתפסת מול התלמידות"

הורי התלמידות: "המשבר לא תם; התנהגות ההנהלה בלתי נתפסת"
יעקב נחומי, פלאש 90



הורי התלמידות: "המשבר לא תם; התנהגות ההנהלה בלתי נתפסת" - לאחר שנחשף בתחילת השבוע ב'בחדרי חרדים' כי הורי בית הספר בית יעקב ברח' בן ציון בשכונת גבעת שאול בירושלים, מאיימים להשבית את הלימודים בשל העברת חלק מהכיתות, דווח שלשום (שני) ב'בחדרי' כי בהתערבות נציגי הציבור בירושלים, ועד ההורים של תלמידות בית יעקב בגבעת שאול הודיע כי תם המשבר שאיים להשבית את בית הספר בעקבות כוונת העירייה להעביר שתי כיתות לשכונה אחרת.

אריאל גולן מועד ההורים אף כתב כי "ברוך ה' ולאחר מאמצים מרובים של כלל גורמי החינוך החרדי בעירית ירושלים ובראשם מחזיק תיק חינוך חרדי הרב צביקה כהן ומנהל האגף הרב איתמר בר עזר, נמצא פתרון הולם זמני ל2 כיתות ואי"ה ביום רביעי הקרוב תפתח שנה"ל כסדרה".

אולם, ל'בחדרי' נודע כי מחלוקת חריפה ניטשת בין ההורים, וכי ישנם הורים שכלל אינם מסכימים לפתרון. לדבריהם, התנהלות בית הספר מול התלמידות, הינה "בלתי נתפסת" ומתברר כי הפתרון שהוצע - אינו מעשי.

"אנו עומדים נדהמים נוכח המשך ההתנהלות הבלתי נתפסת מול התלמידות" כותבים ההורים שמתנגדים לפתרון שהוצע. "לאחר שהופצה שמועה כביכול נמצא פתרון הולם לשיכון שתי כיתות בשלוחה החרדית של המנהל בשכונה, ולאחר שנרגעו הרוחות מתברר שמדובר במקום אשר לא יעלה על הדעת לשכן שם ילדות לאורך תקופה ובטח לא כ – 60 ילדות. המקום צר מלהכיל, חסר כל תנאים מינימליים לשיכון הבנות.

"בנוסף", כותבים ההורים "התקופה עליה מדובר שהבנות תשהינה במקום לא הוגבלה כרגע באופן ברור ונאמרים דברים מעורפלים כמו "תקופה קצרה", " א"א לדעת" וכד' שיכולים להתפרש כמובן בצורה נרחבת מאוד.

"ההחלטה הבלתי הגיונית לפתוח 6 כיתות א' למרות שיצאו 4 כיתות ח' הייתה ידועה מזה זמן רב והמשמעות הייתה ברורה אף היא – אין מקום ל 2 כיתות לימוד בתוך שטח ביה"ס.

"דבר כזה היה אמור למנוע את תחילת שנת הלימודים לכלל תלמידות ביה"ס ולו מטעם הערבות ההדדית שכן לא יכול להיות שכל התלמידות תתחלנה רגיל את הלימודים בעוד שכ 60 הורים ובנותיהן פשוט בחוץ במלוא מובן המילה..." כותבים ההורים, "ובמקום שהאחראים על ההחלטה הנ"ל ייקחו על עצמם את האחריות למציאת מקום ראוי לכלל התלמידות, באופן ציני ואטום הוחלט שכיתות ב' ייאלצו לשלם את מחיר החלטות המערכת.

"בלתי נתפס שהילדות הקטנות שלנו בכיתות ב' ישתתפו במשחק הכוחות המתנהל מעל ראשיהן. ולאחר כל זאת, הרי השכל הישר דורש שבמקרה ויש טלטלה וצורך בשינוי והוצאת בנות מהשטח המוכר של ביה"ס ללימוד מרחוק , דבר שיכול להפריע מאוד להרגלי הלמידה הנקנים בעמל כה רב וכשמדובר בבנות קטנות (להזכירכם, סיימו גן חובה לפני שנה...) העניין קריטי פי כמה, מתבקש שבנות הכיתות הגבוהות שכבר יציבות יותר ופחות מושפעות מכאלו תנודות תצאנה ללמוד,
לאחר הפניית השאלה התקבלה התשובה הבלתי תאמן – בכיתות הגבוהות ישנה חלופה של מורות מקצועיות שקשה להן לטרוח ולעבור בין המבנים המרוחקים!!! והנזק שהדבר יעשה לבנות הקטנות??? כנראה מזערי מכדי להילקח בחשבון!!

"לאור האמור דרישתנו למול המערכת אינה משתמעת לשתי פנים והיא כדלהלן: רוצטיה בין כלל תלמידות ביה"ס. מכיוון שאנו מבינים שבסופו של דבר, יש שתי כיתות חסרות, אנו דורשים את הדרישה ההגיונית ביותר בעולם שנדרשת מאתנו לאחר הוספת 2 הכיתות החדשות, והיא נשיאה בעול.

"לא יעלה הדעת שרק כיתות ב-1 וב-2 תשאנה בעול של כלל ביה"ס, כמו שלא ייתכן שרק הורים ותלמידות תשאנה בעול ולא מורות מקצועיות שעבורן מוסכם שהמקום מרוחק, מה שאין כך מול ההורים והתלמידות..

החלטה זו שכיתות ב' יוצאות למבנה מחוץ לביה"ס היא סוג של ערבות כלל שכונתית ואנו דורשים גם מכלל הורי התלמידות והמורות לשאת בכך.

"אנו דורשים התחייבות חתומה על רוטציה בין כלל כיתות ביה"ס ובה תאריך מפורש שבו בנות כיתות ב-1 ב-2 חוזרות למבנה ביה"ס –ומשם והלאה כיתות אחרות תצאנה לשם. בחשבון פשוט, אם כל כיתה תשהה בשלוחה כשבוע או לכל היותר שבועיים, אין ספק שהזעזוע מבחינת השינויים יקטן.

"לצערנו כל עוד אין בידינו התחייבות חתומה לכך ואיננו בטוחים בבירור שאכן מדובר בתקופה קצרה לכל הדעות, ודאי שלא נפקיר אותן להיות כלי משחק ונשבית את הלימודים.

"אנא עזרו לנו לסיים את העניין בקרוב ולהתחיל את שנת הלימודים שהבנות כה חיכו לפתיחתה.
בכאב רב, הורי התלמידות" מסיימים ההורים את מכתבם, שהעתק ממנו נשלח ליו"ר החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין ולחברי הכנסת החרדים.



כזכור, ביום ראשון השבוע נחשף ב"בחדרי חרדים" כי ועד ההורים שיגר מכתב חריף לח"כים ולחברי המועצה החרדים שבו הם כתבו כי "הזדעזענו לשמוע כי קיימת מחשבה להעביר את בנותינו ללמוד במבנה אחר שאינו המבנה הרגיל של בית הספר בית יעקב גבעת שאול".

לטענתם, "זה זמן רב שאנו מתלוננים על התנאים הקשים בהם לומדות בנותינו בבית הספר וזאת בשל גידול האוכלוסין בשכונה מחד ומחסור חמור במבנים למוסדות חינוך חרדי מאידך. אנו ערים למצוקת המבנים בשכונה עבור המוסדות החרדיים ומבינים את הבעיה הקיימת בשנת הלימודים הבאה והמחסור בשתי כיתות לימוד".

לסיום, ההורים איימו: "אנו מצפים לפתרון מיידי לבעיה. אם וכאשר לא יימצא פתרון עד לתחילת שנת הלימודים ניאלץ להשבית את הלימודים לכלל התלמידות".
בית ספר בית יעקב גבעת שאול השבתה הורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד