י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בשליחות גדולי ישראל: אייכלר נפגש עם הנשיא והעביר מסר אזהרה

עד כמה 'מאבק השבת' משמעותי בעיני גדולי ישראל ניתן לראות מהשליחות הבאה שמתפרסמת לראשונה ב'בחדרי חרדים': אייכלר נשלח להזהיר את הנשיא ריבלין מפני פירוק הממשלה • הבוקר, מאמר המערכת ב'המודיע': השבת תקבע את סדר היום

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



מאבק השבת – חזית נוספת: כשברקע פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי המפלגות החרדיות – הצפויה להתקיים מחר, ח"כ ישראל אייכלר נפגש היום עם נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין, והבהיר לו בצורה חד משמעית: "אם לא ייפסקו חילולי השבת אני מעריך שיהדות התורה וש"ס ייאלצו לפרוש מהממשלה".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי אייכלר הגיע לביתו של הנשיא בשליחות גדולי ישראל, לאחר שכחבר 'ועדת הארבעה' ביקר בימים האחרונים במעונם של גדולי ישראל, וזאת בכדי לבדוק את אופציית כינוס שלוש המועצות ולגבש דרכי פעולה נגד חילולי השבת.

אייכלר העלה את נושא חילולי השבת המתבצעים באישור משרדי הממשלה ואמר לריבלין כי "אני מקווה מאוד שראש הממשלה והשרים יבינו עד כמה השבת היא בנפשם של גדולי ישראל. לא נוכל להיות שותפים בממשלה בה חברה ממשלתית מחללת שבת כרכבת ישראל. זאת מלבד הפגיעה בסטטוס קוו שמגן על העובדים המסורתיים שומרי השבת".

עוד הוא הוסיף: "אם הממשלה תגלה אדישות מול הערכים הקדושים לעם היהודי, אני מעריך כי יהדות התורה וש"ס ייאלצו לפרוש מהממשלה. כך לגבי השבת וכך לגבי ההשתוללות הרפורמית בכותל המערבי", אמר לנשיא.



אייכלר. צילום: פלאש 90צילום: אייכלר. צילום: פלאש 90
אייכלר. צילום: פלאש 90


בתגובה, נשיא המדינה דיבר בחשיבות שמירת השבת לכל אזרחי ישראל וסיפר על דרכי ההתמודדות עם הצורך בעבודת תחזוקה בשבת, בהן נקטו בזמנו בעיריית ירושלים על מנת למנוע חילולי שבת.

בשיחה עם "בחדרי חרדים" הוסיף ח"כ אייכלר ואמר כי "אם נשלים עם תופעת "שכר שבת" שיהא חוטא נשכר, לא ירחק היום ויהודי שומר שבת לא יועסק בשום עבודה במדינה, כמו באמריקה. לכן יש לאסור "תוספות שבת" מכניסת השבת ועד צאתה על כל עבודה שאין בה חשש פיקוח נפש כמו בתי חולים וכו'".

כמו כן הציע אייכלר לארגן "אגודות הסעה" ולאסוף נוסעים בתחנות בני ברק וירושלים בימות החול, כמו שעושים מחללי השבת בבאר שבע ובראש העין, "כל זמן שמשרד התחבורה מתעלם מחילולי שבת, ייאלץ להשלים עם שבירת המונופול בתחבורה בימות החול", אמר.
מאבק השבת ישראל אייכלר שבת הנשיא ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד