כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פרסום ראשון: הראשל"צ הרב יצחק יוסף מבקש למנות את בן הראשל"צ הרב עמאר

הפתעה או תרגיל? חודש וחצי אחר ש'בחדרי חרדים' פירסם לראשונה "מקרה חמור" ברישום נישואין ללא סמכות שנעשו בעמק חפר תוך חשש לזיוף, מבקש הראשל"צ לפתור את הבעיה במינוי הרב אליהו עמאר, בן הראשל"צ הגר"ש עמאר לרב כשרות ונישואין • פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים'

צילומים: אורי לנץ, יונתן זינדל ויעקב לדרמן, פלאש 90. עיבוד מורן כהן
צילומים: אורי לנץ, יונתן זינדל ויעקב לדרמן, פלאש 90. עיבוד מורן כהן



פרסום ראשון - צעד דרמטי במסגרת הניסיונות להביא לשלום הספרדי: הראשון לציון הגר"י יוסף, מפתיע ומבקש למנות את הרב אליהו עמאר, בנו של רבה של ירושלים הראשל"צ הגרש"מ עמאר לתפקיד 'הרב החותם' - הרב נותן כשרות ורושם נישואין האזורי של עמק חפר, זאת לאחר שהרב המכהן הרב אליעזר שמחה וייס הגיע לגיל פרישה.

כזכור, לפני חודש וחצי, חשפנו כאן ב'בחדרי חרדים' על ביקורת קשה מלשכת הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, על אנשי המועצה דתית בעמק חפר, שהביאו לסיום תפקיד הרב המכהן, וביצעו רישום לנישואין בצורה לא חוקית.

במכתב שנשלח לרב חזקיהו סאמין מנהל מחלקת רבנות ונישואין, על ידי ראש לשכת הרב הראשי, הוא מעלה מספר תהיות: "הובאה לידיעתו של הרב הראשי תעודת נישואין מהמועצה.. מצב זה בו איש היישר בעיניו יעשה, שרבנים ירשמו לנישואין במקום בו לא הוסמכו על ידי הרבנות הראשית, חמור ביותר.

"הרב הראשי מבקש לדעת האם התעודות בתוקף, מי אישר דבר כזה, על כמה תעודות, ובאלו מקומות חתם הרב ללא שהוסמך כחוק. הרב הראשי מבקש לערוך עמו בירור על התנהלותו, בירור שיערכו הגורמים המשפטיים במשרד לשירותי דת".





כעת מגיעה ההפתעה. במכתב שמתפרסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", כותב ראש לשכת הראשל"צ יצחק אלחרר לרפאל פרנק עוזרו הבכיר של הרב הראשי הגר"ד לאו - לקראת ישיבת מועצת הרבנות הראשית שתתקיים ביום שני הקרוב, כי הראשל"צ הגר"י יוסף מבקש למנות את הרב עמאר לתפקיד כבר בישיבה הקרובה.

בראשית המכתב כתב ראש לשכת הראשל"צ: "היות וכהונת רבה האזורי של המועצה האזורית עמק חפר מסתיימת בימים אלו, התקבלו אצלינו פניות אשר כבוד הראשון לציון שליט"א מבקש להביאם לידיעת כבוד הרב הראשי שליט"א, נשיא מועצת הרבנות הראשית. עניינם של פניות אלו, הוא הצורך למינוי רב מורשה חתימה לכשרות ולנישואין מקרב רבני המועצה".

עוד הוא הוסיף במכתבו לעוזרו הבכיר של הגר"ד לאו: "כבוד הראש"ל ממליץ להסמיך רב כאמור, כבר בישיבת המועצה הקרובה, וזאת כדי לא להותיר את המועצה ללא פיקוח כשרותי וללא מענה בתחום הנישואין".

לסיום כתב כי "מבין רבני המועצה, ממליץ כבוד הראשל"צ על מינוי הרה"ג אליהו עמאר שליט"א, ותיק הרבנים האזוריים במקום, ועל פי הידוע צבר ניסיון בתחום הכשרות, כמו כן, הוא מחזיק בכושר לדיינות ויוכל לתת מענה ראוי גם בתחום הנישואין".

התמיכה ברב עמאר מפתיעה מאוד על רקע היחסים המתוחים בין הראשל"צים המחותנים, הגאון הרב עמאר והגאון הרב יצחק יוסף, מאז הוכתר בכתבות שונות הראשל"צ ורבה של ירושלים כיורשו ההלכתי והמנהיג לציבור הספרדי אחר פטירת מרן הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל.
עמק חפר הרב עמאר הרב יצחק יוסף השלום הספרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד