א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

שנתיים של מרדף הסתיימו בעשרה ימי מאסר

יוסף אליעזר קויפמן, הואשם לפני כשנתיים, בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו במהלך הפגנה. אולם הוא לא טרח להתייצב לדיונים בבית המשפט. עתה נגזר דינו

מעצרו של קויפמן לפני יומיים. צילום: בחדרי חרדים
מעצרו של קויפמן לפני יומיים. צילום: בחדרי חרדים



יוסף אליעזר קויפמן, בן 25 מירושלים, הואשם לפני כשנתיים, בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו במהלך הפגנה באתר הבנייה גולובנציץ' בבית שמש. אולם הנאשם קויפמן לא טרח להתייצב לדיונים בבית המשפט למרות שזומן, ואף יצא מספר פעמים לחו"ל. בעקבות כך שהוא לא אותר, הותלו ההליכים ביולי 2016.

חודש לאחר מכן הוצא נגדו צו מעצר, הוא אכן נעצר והובא לבית המשפט, שם החל לשיר באופן שהפריע לניהול הדיון והוא הוצא ממנו. השופטת סקפה-שפירא החליטה לשחררו עם הפקדה של 500 ש"ח תוך שהוא מתחייב להגיע לדיון בביהמ"ש לאחר כחודש. לדיון, הוא לא הופיע וביהמ"ש החליט לחלט את סכום ההפקדה והוצא נגדו צו מעצר נוסף.

בינואר 2017 לאחר שנעצר שוב, הובא לבית המשפט בפני השופטת בנקי והחל לשיר בקולי קולות באולם בית המשפט. השופטת החליטה לשחררו בתנאים מגבילים הכוללים הפקדה של 1,000 ש"ח וערבויות, אך זה לא השיג את הכסף והערבות והובא למחרת שוב לביהמ"ש שלא הקל בתנאים. יומיים לאחר מכן הובא שוב לביהמ"ש והמשיך לשיר ולהפריע, מעצרו הוארך ביממה נוספת.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים והשופט ריכטר קיבל את הבקשה - אך אז, שבוע לאחר מעצרו, קויפמן עמד בתנאי השחרור שנקבעו - והוא שוחרר. לחודש מרץ נקבע דיון נוסף, אך זה הפעם הוא לא הופיע ופרקליטו ציין כי לא היה איתו בקשר. השופטת הורתה על צו הבאה ללא אפשרות שחרור ונקבע דיון נוסף לחודש יוני. גם אז, הוא לא התייצב.

ביום שני השבוע, במהלך הפגנה בסמוך למגרש הרוסים בירושלים, על מעצר אחד הקיצונים, הוא נראה על ידי השוטרים ונעצר מיד, לא הרחק מבית המשפט. "התנהלותו של המשיב מלמדת על חוסר מורא מוחלט מן החוק, על זלזול בחוק ובשולחיו ועל כך שלא ניתן לתת בו אמון אם כי ישוחרר אכן יקיים את תנאי השחרור ויתייצב לדיונים", כתבה המשטרה וביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

השופטת מיקה בנקי האריכה את מעצרו עד להחלטה אחרת ולמחרת, היום (רביעי) נערך דיון נוסף בעניינו שם התקבלה הבקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. פרקליטו, עו"ד נדב גדליהו, הבחין כי עבירות כתב האישום הינן קלות יחסית ועל כן ביקש לסיים את ההליך הפלילי.

בדיון שנערך התיק העיקרי, בהסכמת תביעות המשטרה ופרקליטו, קוימפן הודה והורשע בעובדות כתב האישום על בית שמש ובכתב אישום נוסף על התפרעות בהפגנה בירושלים ובהסכמת הצדדים נגזרו עליו עשרה ימי מאסר, קנס של 5,000 ש"ח ומאסר על תנאי.

בעוד שבוע, לאחר ניכוי שלושת ימי המעצר הראשונים, יסיים קויפמן את ריצוי מאסרו וישוחרר לחופשי.

עו"ד נדב גדליהו פרקליטו של קויפמן מסר ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר בשני תיקים אותם העדפנו לסיים בעונש מאסר קצר, ובכך לשים את כל הפרשה הנוכחית מאחורי הנאשם. הנאשם משתחרר בשבוע הבא, ולמעשה מסיים כאמור את הפרשה בעונש קל".
בית משפט הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד