כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

התגובה לראשל"צ • הרה"ר הגר"ד לאו: "לא יפגעו ברבנים מכהנים"

חשיפת 'בחדרי חרדים': הבקשה המפתיעה של הראשל"צ הרב יצחק יוסף למנות את בנו של הרב שלמה משה עמאר לתפקיד רבני - גררה שיח רב • 'בחדרי' חושף את עמדת הרה"ר הגר"ד לאו ואת התייחסותו לפרשה • "לא לפגוע בכבודו של הרב וייס"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



בהמשך לפרסום אמש ב"בחדרי חרדים" כי הראשל"צ הגר"י יוסף ביקש מהרה"ר לישראל הגר"ד לאו להביא בישיבת מועצת הרבנות שתתקיים ביום שני הקרוב את מינויו של הרב אליהו עמאר – בנו של הראשל"צ הגרש"מ עמאר לתפקיד רב רושם נישואין ואחראי כשרות במועצה האזורית עמק חפר, "בחדרי חרדים" חושף את מאחורי הקלעים בסיפור שיש לו השלכות גם על השלום הספרדי.

על פי מידע שהגיע ל"בחדרי חרדים", בשנה וחצי האחרונות התנהלו מגעים וניסיונות רבים לקדם הסמכה של רב רושם נישואין בעמק חפר במקומו של הרב המכהן הרב אליעזר שמחה וייס, אך מי שמנע את המהלך היה הרב הראשי הגר"ד לאו שדחה בכל תוקף ניסיונות אלו והורה שלא להעלות את הנושא לדיון במועצת הרבנות הראשית וזאת כדי "שלא לפגוע בכבודו של הרב וייס".

כפי שפורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", לפני מספר חודשים פנה ראש לשכת הרב הראשי במכתב זועם על ניסיון מחטף שבוצע - לאחר שרב אזורי החל לחתום על תעודות נישואין ללא הסמכה. הרב הראשי הגר"ד לאו אף ביקש לקבל חוות דעת משפטית שתקבע האם יש תוקף חוקי לתעודות נישואין שנחתמו ללא הסמכה.

כעת נראה כי הסאגה תבוא לסיומה, זאת לאחר שהרב וייס צפוי לסיים את כהונתו היום – עובדה שהביאה לכך שהגר"ד לאו קיבל את בקשת הראשל"צ הרב יוסף - להביא את דבר מינויו של הרב עמאר הבן לדיון במועצת הרבנות הראשית ביום שני הקרוב, אך עדיין לא ברור כיצד בסופו של דבר יכריע הרב הראשי הגר"ד לאו בנושא שכאמור יעלה לדיון במועצת הרבנות עליה הוא מופקד.

מלשכת הרב הראשי הגר"ד לאו נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "כל עוד כיהן הרב אליעזר שמחה וייס בתפקידו - התנגד הרב הראשי בכל תוקף לבצע כל שינוי שהיה עלול לפגוע במעמדו של הרב המכהן. היות והיום מסתיימת כהונתו של הרב וייס, אישר הרב הראשי להעלות את הנושא בישיבת מועצת הרבנות בשבוע הבא".

"כמו"כ", נמסר לסיום, "אנו עדיין ממתינים לתשובת היועץ המשפטי בדבר תוקפם החוקי של תעודות הנישואין שנחתמו ללא הסמכה של מועצת הרבנות הראשית".
הרב דוד לאו הרב אליהו עמאר הרב עמאר עמק חפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד