כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שופטים מנותקים? יש. מדיניות לא מתפקדת? יש

לקראת ביקורו של נתניהו בדרום תל אביב, לאור פסיקת בג"צ בעניין המסתננים - מאי גולן בטור זועם; מה שכן הפתיע כאן ובגדול זה עד כמה שופטי בית המשפט העליון נהנו להתעלל בנו במשך השנתיים האחרונות. פסיקה שהייתה מוכנה לפחות שנה שכן חתום עליה השופט רובינשטיין שכבר הספיק לפרוש, שוחררה במפתיע יום אחרי שתושבי השכונות החליטו למחות אל מול נשיאת בית המשפט העליון - מרים נאור

שופטים מנותקים? יש. מדיניות לא מתפקדת? יש
יונתן זינדל, פלאש 90



דיבורים כמו חול ותכלס, ממש אין מה לאכול

אז מה היה לנו השבוע?

שופטים מנותקים? יש. מדיניות לא מתפקדת? יש. המשך התעללות באוכלוסייה מוחלשת – בוודאי שיש.

מישהו באמת הופתע מהחלטת בית המשפט העליון לעקר גם הפעם את מה שהיה יכול להציל את תושבי שכונות דרום ת"א ואת עתידה הצביוני והבטחוני של מדינת ישראל - ממסתננים בלתי חוקיים שכלל לא מכירים בזכות הקיום של המדינה הזו? אני חושבת שאף אחד לא הופתע.

מה שכן הפתיע כאן ובגדול זה עד כמה שופטי בית המשפט העליון נהנו להתעלל בנו במשך השנתיים האחרונות. פסיקה שהייתה מוכנה לפחות שנה שכן חתום עליה השופט רובינשטיין שכבר הספיק לפרוש, שוחררה במפתיע יום אחרי שתושבי השכונות החליטו למחות אל מול נשיאת בית המשפט העליון - מרים נאור. האם אתם חושבים שהנשיאה, יחד עם כל השופטים האחרים שחתומים על הפסיקה הכינו אותה ביומיים? זה הרי ברור שלא. אבל הם הרשו לעצמם לעשות עינוי דין של ממש ולמשוך את ההחלטה כל פעם בטענה מומצאת אחרת, הכל בכדי להאריך זמן עבור יקיריהם – המסתננים. שנתיים הנוהל הזה נדון בבג"צ וזה אחרי שכבר נדון שנתיים נוספות לפני כן בבית המשפט המחוזי, שם אושר הנוהל והגיע לבג"צ לאחר ערעור של ארגוני השמאל. ופתאום, החליטה הנשיאה להוסיף רק תאריך ולשחרר את הפסיקה בלית ברירה, כי אם הייתה יכולה הייתה ממשיכה לקדם את אג'נדת השמאל הקיצוני שלה ושל חבריה והייתה מושכת את זה עד כמה שהייתה יכולה.

קל להם לשופטי ביהמ"ש העליון, קל להם מאוד אפילו. הרי אין מי שבאמת יעמוד אל מולם ויתנגד להם, אין באמת מי שיגיד אתם לא תשליטו עריצות של מיעוט על דעת רוב העם. אתם לא תעוותו את הדמוקרטיה למעין מושג תלוש שמייצג רק אתכם ומשליט חיי טרור על חלקים כל כך נרחבים של העם הקטן הזה.

אם נחשוב על זה מי הרי יתנגד להם, שר הפנים? אל תצחיקו אותו. הוא עסוק מדי בחקירות ולא ילך נגד משפחתו הקרובה שמשכירה בניינים שלמים בבעלותם למסתננים בדרום ת"א. אולי השר החברתי, שר האוצר משה כחלון? בהחלט לא. הוא רוצה להיות שר הבג"צ וחייב שהתקשורת תמשיך לחבק ולעטוף אותו חזק חזק, הוא לא יצא נגד האליטה השלטת. אולי שאר חברי הכנסת? תקווה מועטה יש שחברי כנסת ישראל ירשו לעצמם לאבד את הכסא החם שלהם, שהרי לא שווה לפרק קואליציה עם כחלון וללכת לבחירות - רק בשביל כמה מסכנים שסובלים כבר 7 שנים תחת ידם האכזרית של המסתננים.

בקיצור, דיבורים כמו חול וממש, אבל ממש אין מה לאכול. כל הפעילות, כל הדיבורים, כל הכותרות - שוות ככוסות רוח למת. עד שלא תהיה מנהיגות שתקבל החלטה ותגיד – די, נגמרו המשחקים, אנחנו מגינים על האזרחים שלנו ולא מפקירים אותם לידי פורעי חוק, אך ורק אז, יעשה השינוי.

שלא תטעו לרגע. שום חוק לא יעבור את מבחן בג"צ, שום תחינה, מחאה, או התדיינות לא תפתח את ראשם, את ליבם ואת עיניהם לעם שהם חיים בו. הם נמצאים כרגע במגדלי השן שלהם, מנותקים ושבעים מהחיים הטובים. לא בעמם הם חיים וגם לא יתחילו לחיות בזמן הקרוב. עד שלא יתוקן חוק היסוד שמשחרר אותנו לחופשי מכבלי הבג"צ, יהיה רע מאוד במדינת ישראל ולא רק בנושא המסתננים שכובשים ומתרבים מיום ליום. ואת זה, רק נבחרי הציבור שלנו יכולים לעשות, גם אם יש לנו פעילי גיס חמישי שפועלים ללא הפסקה מבפנים.

"ועוד ראיתי תחת השמש - מקום המשפט, שמה הרשע, ומקום הצדק שמה הרשע". כך אמר אז קהלת ולכך אנו עדים היום.
בגץ בעיית המסתננים דרום תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד