ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

צפו: בנט פרגן לפרוש וחיבק את הילדים החרדים

הבוקר פתחו השר בנט וסגנו פרוש את שנת הלימודים • בנט חיבק ופרגן לפרוש והבהיר כי "אין לנו ענין לשנות תפיסות עולם במגזר החרדי"

בנט ופרוש מחובקים (באדיבות המצלם)
בנט ופרוש מחובקים (באדיבות המצלם)



אחרי תקרית ההזמנות לכנס המחוז החרדי שהתקיים השבוע, הבוקר, נראו שר החינוך נפתלי בנט וסגן שר החינוך מאיר פרוש כשהם מיודדים ומחובקים. בסיור משותף בבית הספר "נתיבות משה" של החינוך העצמאי במועצת קדימה –צורן – פתחו השניים את שנת הלימודים. צפו בתיעוד וידאו.



את פני השר וסגנו קיבלו ראש המועצה שביט מס, מנכ"ל החינוך העצמאי, אליעזר סורוצקין, המשנה למנכ"ל אברהם שוורץ, מנהלי בית הספר, והתלמידים שהקדישו שיר מיוחד לשר בנט ולסגנו על "פעילותם הרבה עבור ילדי הציבור החרדי".

בתחילת דברו אמר סגן השר לבנט: "בכניסתך לתפקיד אמרת 'אני אבא לארבעה ילדים ומהיום אני אחראי על למעלה משני מיליון ילדים'. במהלך כל השנה אתה מעביר כל העת את המסר הזה. שאתה אבא של למעלה משני מיליון תלמידים".

לדבריו של פרוש: "התעקשת לפתוח את שנת הלימודים במגזר החרדי שמונה קרוב ל- 400 אלף ילדים, בגלל שחשוב לך לראות ולשמוע אותם ולתת להם את המענה ולסייע להם".





בהמשך נשא דברים גם השר בנט, שאמר כי "בביקור הקודם אמרתי שרוח חדשה נושבת במערכת החינוך, עכשיו אני יכול לדווח שרוח טובה הוטמעה במערכת החינוך, לא רק במילים אלא גם במעשים, ביצענו שינוי מוחלט של כל היחס, למשל בתחום הרישוי מצב שמעולם לא היה, 90 אחוז מבתי הספר עם רישיונות לפני פתיחת שנת לימודים. תהליך חמש השנים ממשיך. כל ילד במגזר החרדי הוא כמו כל ילד שלי".

בנט הוסיף: "השקנו תכנית חומש לבינוי במערכת החינוך החרדית והיא תעשה סדר בגרעון שהצטבר במשך עשרות שנים. הקטנו כיתות בכל מערכת החינוך, אחרי שנים שלא נגעו בזה", לדבריו, "השיטה שלי היא לא פטיש, אלא יד מושטת וכל קהילה תחליט לאיזה כיוון היא רוצה ללכת".

"אהבתי את הילד שדיבר כאן בצרפתית", הוסיף שר החינוך, "יש בפריז מוט בגובה המטר המקורי, היופי בעם ישראל הוא שיש הרבה גישות שונות וגם אם יש מחלוקות זה בסדר, אבל הציבור החרדי מזכיר תמיד את המוט המקורי".

"אין לנו ענין לשנות תפיסות עולם במגזר החרדי, יש לנו רצון לתת כלים בשיח רציף לכלכלה נכונה, והכל באמון ובאהבה", אמר לסיום.

צילום: דובי קורן















































































מאיר פרוש נפתלי בנט נתיבות משה שנת הלימודים קדימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד