י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מאבק השבת: הגראי"ל והגר"ח הכריעו לח"כים: לכנס את המועצות

כפי שנחשף אמש ב'בחדרי חרדים', ח"כי 'דגל התורה' עלו הבוקר למעונו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן להתייעץ עמו על דרכי הפעולה נגד חילולי השבת • לאחר מכן הם עלו גם למעונו של הגר"ח קנייבסקי • ההכרעה התקבלה: המועצות תתכנסנה

ההתייעצות הבוקר בבית ראש הישיבה
ההתייעצות הבוקר בבית ראש הישיבה



פרסום ראשון: כפי שנחשף אמש ב"בחדרי חרדים": חברי הכנסת של 'דגל התורה', יו"ר ועדת הכספים משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, עלו הבוקר למעונו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, כדי להתייעץ עמו על דרכי הפעולה לעצירת חילולי השבת המתרבים לאחרונה, בפרט על ידי רכבת ישראל, ובאישור משרדי הממשלה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי הח"כים שאלו את הגראי"ל האם לכנס את מועצות גדולי התורה והוא השיב בחיוב, כמו"כ הוא ביקש מהם ללכת אף לביתו של הגר"ח קנייבסקי ולקבל את הסכמתו.



ח"כי צילום: ח"כי
ח"כי


כאמור, לאחר ההתייעצות עם ראש הישיבה, נכנסו הח"כים לביתו של הגר"ח קנייבסקי, והתייעצו עמו על דרכי הפעולה נגד חילולי השבת ועל אופציית כינוס המועצות. הגר"ח דן עימם ושאל אם לדעתם זה יועיל, ולאחר ששמע את הצדדים - הכריע לקיים את כינוס המועצות.

כמו"כ, נודע ל"בחדרי חרדים" כי חברי הכנסת של 'דגל התורה' צפויים להגיע היום אחר הצהרים למעונו של הגאון רבי גרשון אידלשטיין ראש ישיבת פוניבז'.

כזכור, בשבוע שעבר התכנסו ראשי המפלגות החרדיות יחד עם חברי 'ועדת הארבעה' והבהירו כי הם יבקשו לכנס את שלוש מועצות גדולי ישראל, של ש"ס, אגודת ישראל ודגל התורה, וזאת כדי לקבוע את הקו מול חילולי השבת.

כפי שפורסם ב"בחדרי חרדים", בימים האחרונים נבדקו כל האפשרויות לכינוס המועצות, ועלו אופציות שונות.

הסערה האחרונה באה לאחר ש"בחדרי חרדים" חשף תיעוד שצילם ערבי שבו נראים עבודות התחזוקה של רכבת ישראל בעיצומה של השבת. הח"כים זעמו והחליטו להחריף את המאבק.

ביום ראשון, צפויים ראשי המפלגות החרדיות להיפגש עם ראש הממשלה, במפגש הם צפויים לעלות אף את נושא חילולי השבת ואת המסר מגדולי ישראל.





הרב שטיינמן רבי חיים קנייבסקי מאבק השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד