כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

שופטת ביטלה הסדר טיעון עם נהג שנתפס תחת השפעת סמים

על אף שכבר נחתם הסדר טיעון בין ההגנה לתביעה, החליטה השופטת להחמיר עם הנאשם • אור ירוק: "מדובר בפסק דין הממחיש את מדיניות היד הקשה שהחלו לנקוט בתי המשפט ביחס לעברייני תנועה כבדים"

שופטת ביטלה הסדר טיעון עם נהג שנתפס תחת השפעת סמים

האם בית משפט חייב לקבל הסדר טיעון שסוכם בין ההגנה לתביעה בנוגע לעברייני תנועה? מסתבר שלא. שופטת בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב - יפו דלית ורד החליטה שלא לקבל את הסדר הטיעון ולהחמיר את העונש כלפי אברהם לסרי, נהג שנגדו הוגש כתב אישום בגין נהיגה בשכרות בהיותו תחת השפעת סמים, נהיגה בקלות ראש ואי ציות לאור אדום תוך גרימת תאונת דרכים.

האירוע היה ביום 12.5.10 שעה 09:35 בבוקר בחולון, עת היה הנאשם מעורב בתאונת דרכים, כאשר לפי כתב האישום המקורי נטען כי התאונה נגרמה בעקבות כך שהנאשם לא ציית לאור אדום. על פי חוות דעת מטעם המכון לטוקסיקולוגיה במרכז הרפואי שיב"א נמצאו בדגימת דם שניטלה מהנאשם קוקאין בריכוז של 34 ננוגרם במיליליטר, ובנזואיל אקוגנין שהוא תוצר חילוף של קוקאין בכמות של 4699 ננוגרם במיליליטר. הצדדים הגיעו להסדר טיעון לפיו הומרו העבירות שנכללו בכתב האישום המקורי לנהיגה תחת השפעת סמים משכרים.

השופטת, כאמור, החליטה לבטל את הסדר הטיעון ואמרה בגזר הדין: "במקרה שלפניינו בנוסף לחומרת העבירה בה הודה הנאשם על פי כתב האישום המתוקן, יש לזקוף לחובתו עבר מכביד. הנאשם מחזיק ברישיון נהיגה תקופה לא ארוכה (החל משנת 1997) וצבר לחובתו 53 הרשעות קודמות בתעבורה, לחובתו של הנאשם עבר פלילי עשיר, והוא ריצה עונשי מאסר לתקופה מצטברת של שנים. הרשעותיו של הנאשם הינן בגין עבירות סמים, עבירות רכוש ואלימות, בריחה ממעצר, שימוש בכוח או באיומים למניעת מעצר, תקיפת שוטר, איומים, ונהיגה ללא רישיון נהיגה. בבחינת הסדר הטיעון נקודת המוצא היא מידת העונש המוצע בשים לב לסוג העבירה ,לחומרתה ולנסיבות ביצועה.

חומרת העבירה בצירוף לעברו פלילי ותעבורתי של הנאשם, יש בהם כדי להעיד כי הסדר הטיעון הפר באופן משמעותי את האיזון הראוי בין ההקלה שניתנה לנאשם לבין האינטרס הציבורי.
על פי הלכת פלוני, הפער בין העונש שייגזר על הנאשם לבין העונש המוצע לא יהיה בלתי סביר".

בעקבות הביטול גזרה השופטת על הנאשם מלקבל או מלהחזיק ברישיון נהיגה לתקופה בת שנה, פסילה לתקופה בת 6 חודשים, על תנאי למשך 3 שנים, קנס בסכום של 2500 ש"ח ומאסר על תנאי לתקופה של שנה למשך 3 שנים.

מעמותת אור ירוק מסרו בתגובה: "מדובר בפסק דין הממחיש את מדיניות היד הקשה שהחלו לנקוט בתי המשפט ביחס לעברייני תנועה כבדים. הנאשם נהג תחת השפעת קוקאין, הוא מחזיק ברישיון נהיגה תקופה לא ארוכה (החל משנת 1997), וצבר כבר 53 הרשעות תעבורה קודמות. בנוסף, הוא בעל עבר פלילי עשיר, וריצה עונשי מאסר לתקופה מצטברת של שנים, בין היתר בגין עבירות סמים, עבירות רכוש ואלימות, בריחה ממעצר ונהיגה ללא רישיון. השפעת הסמים על הנהג צולבת: תודעתו אומנם בסטייה מהמציאות, ולכן מצויה בכושר שיפוט לקוי, אבל ערנית ואינטנסיבית. תגובותיו הגופניות, לעומת זאת, החיוניות להתמודדות עם מצבי סכנה בכביש, איטיות, כבדות, חלושות ורדומות. נהגים מסוממים הם פצצות מתקתקות. יש לפרק אותן באכיפה מוגברת, ולהרחיקן מהכבישים בפסקי דין הולמים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד