ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מלחמת הנדל(נ)יסטים: חנות צדקה בבית הגר"ח?

דירת הגר"ג נדל זצ"ל - שכנו של הגר"ח קנייבסקי - עמדה שוממה • אחד מבניו השכיר חדר ל'קופת העיר' • למרות התנגדות המשפחה - העבודות נמשכות • ומה אומר הגר"ח?

חנות המריבה בפתח בית הגר"ח קנייבסקי
חנות המריבה בפתח בית הגר"ח קנייבסקי

דירתו של הגר"ג נדל, שהתגורר שנים ארוכות בבנין בו מתגורר הגר"ח קנייבסקי – ברחוב רשב"ם בבני ברק - עמדה שוממה במשך שנים ארוכות. בניו של הגר"ג לא מיהרו להשכיר את הדירה, למרות מיקומה האסטרטגי, והדירה הישנה העלתה אבק.

לפני מספר חודשים החליטו ילדיו של הגר"ג להשכיר את הנכס, והשכירו את הדירה לאברך בני ברקי. הצדדים חתמו על חוזה של 3 שנים, וברגע האחרון ביקש אחד מילדיו של הגר"ג, להותיר חדר אחד מהדירה לשימוש פרטי.

האברך שרצה את הדירה הסכים לתנאי, ועבר להתגורר בדירה המיוחסת.

לפני כמספר שבועות השכיר בנו של הגר"ג את החדר שנותר לשימושו ל'קופת העיר'. הקופה שזוכה לתמיכה מהגר"ח קנייבסקי, מתכננת לפתוח במקום 'חנות צדקה', שתאפשר לאלו המתברכים אצל הגר"ח לתרום כסף לארגון.

הארגון הזמין מהנדס, בכדי לשפץ את החדר, ולאפשר פתיחת פתח חיצוני לחדר הצדקה. אלא שאז התעוררו בני משפחת הגר"ג, והודיעו כי הם מסרבים לדייר החדש שמתכנן לפתוח בדירת אביהם 'חנות צדקה'. "זה לא מתאים לפתוח חנות שכזו בבית אבינו", הסבירו בני המשפחה, "ובנוסף, זה מבזה את הגר"ח קנייבסקי שביתו הופך לבית מסחר".

בני המשפחה הוציאו צו מניעה לתוכנית השאפתנית בבית הדין, ונראה היה כי הרעיון ירד מהפרק.

אלא שהבוקר (א'), הגיעו קבלנים אותם שכרו ב'קופת העיר', והמשיכו בעבודות השיפוצים של החדר השנוי במחלוקת. אחד השכנים הזמין את המשטרה, והראה להם את צו המניעה שהוצא על ידי בית הדין. ראשי 'קופת העיר' נזעקו למקום, והסבירו לשוטר כי הנושא אמנם מצוי במחלוקת, אך בסופו של דבר הכל יתברר בדין תורה, ואין כאן מקום להתערבות משפטית.

ראשי הקופה ובני משפחת נדל עלו לבית הגר"ח קנייבסקי על מנת שיברור בין הצדדים, אך הגר"ח סירב לעסוק בנושא, והפנה את הניצים לדין תורה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד