י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

המדינות שמות פס על ישראל • הטיסות יופסקו?

חוסר בשיתוף פעולה מצד הרשויות באיטליה ודנמרק בקשר לנשיאת כלי נשק של אנשי הביטחון הישראלים עלול להוביל להפסקת הטיסות • איום או משבר אמיתי בשחקים? ימים יגידו

לא בדנמרק ואיטליה. מטוס ישראלי בשחקים
לא בדנמרק ואיטליה. מטוס ישראלי בשחקים

משבר תעופה חדש בין ישראל לאיטליה ולדנמרק מאיים לשבש את הטיסות לשתי המדינות.

הרקע למחלוקת הוא סירוב המדינות לסידורי האבטחה אשר דורשת ישראל להנהיג בשלושה שדות תעופה שונים בשתי המדינות עבור החברות אל על, סאן דור, ארקיע וישראייר בעונת הקיץ הקרובה.

אתר TheMarker חושף היום (א') כי שלטונות התעופה של איטליה לא מאשרים את סידורי האבטחה לחברות התעופה הישראליות אשר מבקשות לטוס מנתב"ג לוורונה ולקטניה באותו אופן פועלים גם שלטונות התעופה בקופנהאגן.

עיקר המחלוקת הוא לגבי נשיאת נשק של אנשי הביטחון הישראלים.

במשרד התחבורה נבחנת לפיכך האפשרות לא לאשר את המשך טיסותיהן של חברות התעופה האיטלקיות משני שדות התעופה הללו, וכן להפסיק את טיסותיה של חברת התעופה הדנית לישראל.

משדה התעופה ורונה שבאיטליה טסות ארצה חברות התעופה ניאוס ואייר מרדיאנה כמעט מדי יום. משדה התעופה קטניה שבאיטליה טסה לישראל חברת ווינבג'ט ומיוני אמורה להצטרף אליה גם מיסטרל אייר. משדה התעופה של קופנהאגן טסה לישראל חברת התעופה קימבר-סטרלינג ארבע פעמים בשבוע.

על פי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת) טסו בקו מנתב"ג לוורונה כ-11,700 נוסעים בינואר-אפריל השנה, ואילו לקופנהאגן טסו כ-10,800 נוסעים בינואר-אפריל השנה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד