י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הלו, זה רדיו? • מאחורי הקלעים של מלחמת תחנות הרדיו • בלעדי

קובי ברומר הציע לרדיו 'קול חי' תוכנית 'כוכב נולד' חרדית • התוכנית אומצה אך הוא נדחק מההפקה • הוא פנה ל'קול ברמה' שהצליחו להפיק את התוכנית תוך ימים ספורים

קובי ברומר. צילום: עזריאל משה
קובי ברומר. צילום: עזריאל משה

ימים אלו נחשבים בתחנות הרדיו החרדיות ל'ימי הדין' של תוכניות המוסיקה. הרווח הצר בין לג' בעומר לשלושת השבועות – בהם מותר להשמיע מוסיקה, דורש מתחנות הרדיו לגייס את מיטב הכישרונות, בכדי להביא לקהל מאזיניהם את התוכניות המשובחות ביותר בכדי ל'מגנט' אותם לרדיו גם בהמשך השנה.

מוצ"ש האחרון, היה הפתיח לתוכניות הקיץ. 2 תחנות הרדיו החרדיות תכננו לוח שידורים עמוס במיוחד, והתחרות הבריאה מביאה למאזינים תוצרת משובחת יותר.

אלא שסיפור שהתגלגל לפתחו של אתר 'בחדרי חרדים', חושף מעט מהמתרחש מאחורי הקלעים של תחנות הרדיו.

ומעשה שהיה כך היה.

לפני מספר חודשים, גייסה תחנת הרדיו 'קול חי', בחור צעיר ומוכשר בשם קובי ברומר. ברומר, המשמש בימים כתיקונם כזמר חתונות מצליח, החל להסתובב בתחנה, כשמוחו קודח מרעיונות. במהלך אחת הישיבות, הציע ברומר להחזיר את תוכנית 'כוכב נולד' החרדית – לפרונט.

הרעיון ששודר ברדיו 'קול חי', על ידי מנחם טוקר, במסגרת תוכנית שזכתה לשם 'הזמר הבא', ירדה מלוח השידורים לפני כחמש שנים, לאחר דרישה של רבני התחנה, שראו בתוכנית פלטפורמה המייצרת 'מעריצים' לזמרים. הרבנים הסבירו את האיסור בכך שמוטב שהצעירים יעריצו רבנים ואנשי רוח, ולא אלילי זמר שנולדו בתוכניות רדיו.

התוכנית ירדה מהפרק, וברומר הציע את התוכנית עם עטיפה חדשה, שזכתה לאישור רבני. במסגרת התוכנית נבחרו מספר שופטים – ביניהם יוסי גיל, המשדר בתחנה- ונבנתה גם פלטפורמה לשיתוף המאזינים בתוצאות התחרות.

ברומר ששמע על התקדמות התוכנית, הביע שמחה והמתין בציפייה לשמוע מה יהיה חלקו בתוכנית. אלא ששבועות ספורים לפני שהתוכנית עלתה לאוויר, הבין ברומר, כי הנהלת הרדיו החליטה להשתמש ברעיון שלו, מבלי לשתף אותו בתוצאה המוגמרת.

ברומר החליט לפנות לרדיו 'קול ברמה', ולהציע להם את הפלטפורמה של התוכנית. ב'קול ברמה', שמעו והתלהבו. תוך ימים ספורים, התארגנו בתחנה, מצאו חסויות, גייסו שופטים, והרימו את התוכנית לאוויר כבר במוצאי השבת האחרונה, כשברומר זוכה להשתתף בהפקת התוכנית מאחורי ולפני הקלעים.

ברדיו 'קול חי', עוד לא הספיקו להתארגן להעלאת התוכנית, ורדיו 'קול ברמה' קטף את כל היחסי ציבור על גב התוכנית החדשה. כלי תקשורת חילונים רבים שסיקרו את התוכנית, העניקו את הקרדיט לרדיו 'קול ברמה', ורדיו 'קול חי', יצא כמי שמעתיק את התוכנית הפופלארית.

יענקי פלאי, מנהל התכניות של רדיו 'קול חי', מסר בתגובה: "הבאנו את קובי ברומר לרדיו בכדי שינגן מידי פעם בתכניות. הוא זרק הרבה רעיונות שנעשים בהרבה מקומות. אני חייב לציין שקובי הוא בחור טוב, ואנחנו אוהבים אותו. לא ידעתי שהוא היוצר של תכנית 'כוכב נולד', אם אני לא טועה התכנית נולדה כשהוא נולד".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד