י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אתר הווידאו הפופולרי בעולם משנה את פניו: הכירו את יוטיוב החדש

בין השינויים הגדולים: עיצוב מחדש של ממשק המשתמש, גם באפליקציה וגם בדסקטופ, הוספת כלים לחיפוש תוכן - ולראשונה עיצוב חדש ללוגו

אתר הווידאו הפופולרי בעולם משנה את פניו: הכירו את יוטיוב החדש



12 שנים לאחר עלייתה של יוטיוב לאוויר, פלטפורמת שיתוף הסרטונים מבצעת שינויים גדולים וחשובים. בין השינויים: עיצוב מחדש של ממשק המשתמש, גם באפליקציה וגם בדסקטופ, הוספת כלים לחיפוש תוכן ולראשונה היא משנה גם את הלוגו שלה.

עוד שינויים הם הוספה של אפשרויות לחיפוש תוכן, שינוי צבע הרקע של האפליקציה מאדום ללבן, אפשרויות לשלוט במהירות הסרטונים, לראות המלצות לסרטונים נוספים בזמן הצפייה, ערכות רקע ועוד.

גם בגרסת המחשב האתר זכה לעיצוב עדכני, אותו הציגה החברה כבר לפני מספר חודשים, וכולל סידור חדש של האפשרויות לחיפוש תוכן אותו יראה המשתמש. השינויים היו ידועים, שכן החברה הריצה אותם בפיילוט בקרב משתמשים במהלך השנה והחל מהשבוע הושקו לכלל המשתמשים.

באפליקציה, המשתמשים יוכלו להבחין כי הרקע שונה מרקע אדום לרקע לבן נקי. סרגל הכלים מוקם בתחתית האפליקציה, כך שיהיה נוח יותר לתפעל את החיפוש אחר תכנים ונוסף כפתור חדש בשם פעילות, שבו יופיעו סרטונים המותאמים לתחום התעניינות המשתמש. בחלון ההרשמות ניתן לראות כעת לא רק את סרטונים האחרונים שעלו על ידי הערוצים אליו נרשם המשתמש כמנוי, אלא גם חלון עליון שנראה כמו סטוריז של אינסגרם, ובו ניתן לשוטט בין הערוצים השונים ולהכנס אליהם ישירות. בנוסף, ניתן יהיה לצפות בסרטונים במסך מלא לגובה ולא רק לרוחב.

אפשרויות שנוספו בעת השימוש באפליקציה הן יכולת לדלג בעת הצפייה בסרטון על ידי הקשה על המסך בצד ימין בשביל להריץ קדימה 10 שניות ועל צד שמאל של המסך בשביל להריץ 10 שניות אחורה. בנוסף, בזמן שהסרטון נמצא במסך מלא ניתן להחליק כלפי מעלה ולקבל המלצות צפיה בעוד סרטונים. עדכון נוסף באפליקציה ובדסקטופ הוא הוספת ערכה לשינוי צבע הרקע, וכעת ניתן לבחור בין רקע לבן לרקע כהה.

עדכון נוסף, שהוצג השנה באפליקציה, הוא האפשרות למשוך את הוידאו למטה כך שימשיך לפעול גם בזמן חיפוש תכנים אחרים. בתחילת החודש הציגה יוטיוב את האפשרות לשתף סרטונים בין משתמשים בתוך האפליקציה עצמה, ולצד זאת הציגה גם אפשרות לקיים צ'ט ביניהם. בתוך הצ'ט שנפתח בזמן השיתוף, ניתן לענות באמצעות שיתוף סרטון והזמנת משתמשים נוספים לשיחה ובכך בעצם לפתוח קבוצה.

לפני כשבועיים הבחינו באתר Android Police כי יוטיוב גם בוחנת הוספת אפשרות של חדשות מתפרצות בזמן ארוע גדול שיופיעו בראש הפיד. משתמשים בגרסת הבטא הבחינו לאחר הפיגוע בברצלונה כי הופיעו עדכונים מערוצי חדשות שמשדרים גם בשידור חי על גבי הפלטפורמה, כמו גם סרטונים של משתמשים שהעלו מזירת הארוע וזאת בתוך חלון שנפתח בפיד וניתן לגלול בו לרוחב על מנת לבחור באיזה סרטון לצפות. בגוגל לא אישרו את הדבר.

על פי האתר סיקינג אלפא, יוטיוב נמצאת במגמת צמיחה תמידית, וכיום עומדת הפלטפורמה על 1.5 מיליארד משתמשים חודשיים קבועים. עוד נתונים שמוצגים על יוטיוב מראים כי אנשים צופים בממוצע בכ-60 דקות ביום באפליקציה בסמארטפון או בטאבלטים.

יוטיוב הציגה את השינויים בבלוג החברה, כאשר היא מציינת את הדרך אותה עשתה - מהאתר היחיד שתמך בתצוגת וידאו ברזולוציה של 240x320 פיקסלים ביחס מידות של 3:4 לאתר שניתן לראות בו סרטונים באיכות HD וגם ב-SD, 4K, תלת מימד, סרטונים ב-360 מעלות והזרמת תכנים בשידור חי.

לאורך השנים, המובייל שהפך לחלק בלתי נפרד מחיי הגולשים, הכניס דפוסי שימוש שחייבו את החברה להתאים את הפלטפורמה אליהם יחד עם הפיכתה של יוטיוב למנוע הכנסות משמעותי לחברה. בבלוג של יוטיוב מסבירים כי צפויים עוד שינויים ועדכונים עד סוף השנה.

בשנה האחרונה עברה אלפאבית, החברה האם שבראשה עומד המנכ"ל לארי פייג' שייסד את החברה יחד עם סרגיי ברין, משבר לא קל בעקבות חרם מפרסמים לאחר שהתברר כי פרסומות של מותגים משולבות בסרטונים גזעניים, אנטישמים או כאלו הקוראים לפעולות טרור. אולם, המספרים מעידים על המשך שליטתה של החברה בשוק הפרסום באינטרנט, כאשר על פי סיקינג אלפא - ליוטיוב נתח משמעותי בכך הודות לדומיננטיות של הפלטפורמה בתחום הוידאו. על פי הערכה של בנק ההשקעות UBS מהשנה שעברה - יוטיוב תתפוס נתח שילך ויגדל בהכנסות של אלפאבית.

אלפבית אינה נוהגת לפרט את חלוקת הכנסותיה מפרסום לפי קטגוריות, אולם כללי דיווח הכנסות חדשים של רשות ני"ע בארה"ב (SEC), שייכנסו לתוקף רשמית בינואר יחייבו חברות החל מ-2018 לדווח על פילוג הכנסותיהן ורק בשנה הבאה תוצאות יוטיוב יפורסמו בנפרד. ברבעון השני השנה, רשמה החברה הכנסות של 26 מיליארד - רבעון חמישי ברציפות בו אלפאבית הכתה את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה למרות קנס שהוטל עליה בסך של 2.7 מיליארד דולר על ידי האיחוד האירופי בגין הפרת חוקי ההגבלים העסקיים.
יוטיוב אתר ווידאו ממשק משתמש חיפוש תוכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד