י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הצצה: הביצים והלולים של ה'בראקל' בכפר כמא

סערת ה'בראקל' נמשכת, ורבים תרים אחר העוף השנוי במחלוקת • בימים האחרונים נרשמה עלייה לרגל לכפר כמא - כפר צ'רקסי הממוקם בין יבנאל לפוריה. ובו נמצאים לולי תרנגול ה'בראקל'. בעלי הוראה ואברכים רבים נוסעים אל הכפר בכדי לעמוד מקרוב אחרי העוף שמסעיר את עולם ההלכה • הצצה

הצצה: הביצים והלולים של ה'בראקל' בכפר כמא



סערת ה'בראקל' שנחשפה ב'בחדרי חרדים' נמשכת, ורבים תרים אחר העוף השנוי במחלוקת בכדי לחזות מקרוב בתרנגול שהצית את הסערה.

במושב תעוז על יד בית שמש היה לול תרנגולים, לשם הגיעו רבים מפוסקי ההלכה ובראשם הגרמי"ל לנדא והגאון רבי שמואל ברנסדרופר מוועד השחיטה של העדה החרדית שפסלו את העוף. בימים האחרונים - מסיבה שאינה ברורה - כל העופות נעלמו מהמקום. עדות לכך הייתה בעת שהגיע הגרמ"ש קליין למקום ומצא אותו ריק מעופות, וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים'.

בימים האחרונים נרשמה עלייה לרגל לכפר כמא - כפר צ'רקסי הממוקם בין יבנאל לפוריה, בו נמצאים לולי תרנגול ה'בראקל'. בעלי הוראה ואברכים רבים נוסעים אל הכפר בכדי לעמוד מקרוב אחרי העוף המסעיר את עולם ההלכה בשבועות האחרונים.

אמש (רביעי), הגיעו למקום אברכי כולל הוראה של קהילות החסידים בטבריה עילית. תוך לימוד הסוגיא של סימני עוף טהור בשולחן ערוך יורה דעה, ירדו האברכים למושב לראות מקרוב את העוף השנוי בחלוקת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המשקיעים ב'בראקל' שהפסידו את כל כספי ההשקעה - הרב שמואל הלפרין וחתנו ר' יחזקאל קפלן - משווקים את ביצי תרנגולות ה'בראקל' למשפחות המחמירים בירושלים ובבני ברק, שאוכלים רק את עוף הבראקל.

לדעת פוסקי ההלכה האוסרים את ה'בראקל', גם הביצים טמאים כמובן, כנפסק בשולחן ערוך: "היוצא מן הטמא טמא. ביצים הנולדים מעוף טמא או ספק טמא אסורים באכילה אפילו הם כד חד".

אחד מפוסקי ההלכה ששוחח עם 'בחדרי חרדים', קורא להיזהר ואומר כי חס ושלום לא יאכלו ולא יאכילו גם את הילדים בביצי ה'בראקל'.























בראקל ביצים כפר כמא לולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד