י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ישי רוצה לבנות, הבג"צים לא נותנים

החברה להגנת הטבע הגישה עתירה בגין רצונה של אלעד להתרחב על חשבון שמורת טבע • במטה יהודה עותרים על התוכניות להרחבת בית שמש • ויש קשר בין המקרים

סערה? ישי בהכרזת הרחבת בית שמש
סערה? ישי בהכרזת הרחבת בית שמש



כבר שנתיים ימים מאכלסים שרים חרדים את משרדי השיכון והפנים, ועדיין לא הצלחנו לראות כל בשורה של ממש בתחום הדיור. המפלגות החרדיות עומדות כמעט חסרות אונים, ופתרון באופק אין.

שני אירועים שאירעו בשבוע האחרון יכולים אולי לשפוך אור על הסיבות בגינן 'הכול תקוע'.

הראשון, טרי לגמרי: עתירה שהוגשה הבוקר (ב') לבג"ץ בידי החברה להגנת הטבע. הנידון: שר הפנים סירב לחתום להם על יוזמה להכריז על שטח של כ-11,000 דונם בנחל שילה שבשומרון כשמורת טבע, כפי שהם מסבירים זאת, "בשל רצונה של העיר החרדית אלעד להתרחב על חשבון שטח זה.

"השר, בהינף קולמוס, מבטל החלטות שנידונו במשך שנים", היו מילותיה של החברה להגנת הטבע, כפי שנמסרו לכתב YNET, שהביא את הידיעה.

מדובר כמובן בריאה ירוקה חשובה, ולדברי כותב הידיעה קשה היה לעבור את כל ההליכים המורכבים לאישור ההכרזה על השמורה. ובכל זאת, ו"חרף התנגדותה העיקשת של עירית אלעד, שביקשה לבנות בשטחים אלו מבני ציבור ולהביא לשיפור איכות החיים בישוב, צלחה התוכנית את המשוכות הבירוקרטיות".

לפני כארבעה חודשים הביע שר הפנים התנגדות לאישור התוכנית, בטענה כלשהי. העתירה לבג"ץ הייתה רק עניין של זמן. במשרד הפנים בחרו שלא להגיב לכתבה ההיא, אך לא קשה לתאר את תוצאות ההליך. או שבג"ץ יתמוך בהקמת השמורה ויכפה זאת על השר, והיה אם לא – התקשורת תצא מגדרה כדי לתאר את העוול שנעשה לכל הירוק והיפה למדינה, רק כדי שלתושבי אלעד יהיה עוד קצת מקום לבנות עליו. זה לא יישמע טוב, או ששר הפנים ייכנע או שיישאר חזק ויחטוף כמו שחטף בנושא העובדים הזרים.

כך או כך, טוב לא יצמח מזה.

מוזס ימשיך לסייר במחסנים

הנושא השני, ישן קצת יותר.

לפני מספר ימים הוגשה לבג"ץ עתירה נוספת. גם היא נגד שר הפנים, אלי ישי. הנושא: סיפוח שטחים מהמועצה האזורית מטה יהודה לטובת העיר בית שמש. כזכור, במהלך מסיבת עיתונאים חגיגית ומתוקשרת בישר ראש עירית בית שמש, משה אבוטבול, על חתימתו של ישי לטובת הרחבת עירו. מתברר, שהדרך להרחבה עוד רחוקה.

כולנו זוכרים את מעטפות ה'200 שקלים במזומן', שנשלחו לכמה וכמה חברי כנסת מהסיעות החרדיות כמחאה על הסיפוח הנ"ל. היו שחשדו שהמעטפות קשורות לנושא הנ"ל. זמן קצר קודם לכן חילקו תושבי המועצה האזורית כסף לעוברים ושבים מתחת לביתו של ישי ומתחחת לביתו של הגר"ע יוסף. "אלי ישי מחלק את כספי תושבי מטה יהודה", הייתה הסיסמה שפי המפגינים. "גם אנחנו חרדים – לפרנסת התושבים".

בית המשפט, בצו זמני, הורה לעכב את העברת השטחים.
.
"תושבי מטה יהודה והסביבה על סף רתיחה. התחושה היא שהקיפוח הרדיפה והפגיעה בפרנסה מהווים סכנה אמיתית לקיומה של מטה יהודה, ובוודאי לפגיעה מהותית למערכת היחסים הטובה שהייתה עד היום בין מטה יהודה לבית שמש בכל המישורים ובכל הרמות", הגיב אז ראש המועצה האזורית מטה יהודה, משה דדון.

"זה לא נושא שראוי שהשר יעסוק בו", אומרים גורמים בכירים בלשכתו של ישי. לדבריהם, מדובר בהחלטה שהיא תוצאה של ועדה מקצועית אותה הקים כבר שר הפנים הקודם, מאיר שטרית. ביחס לאקט "היחצני והנלוז", כהגדרתם, מחולליו לדעתם "מיישמים עקרונות שחלפו מהעולם בשנות השלושים של המאה הקודמת". כלומר, שיטות של הסתה.

צדק תקשורתי

שתי דוגמאות, מציאות אחת. גם אם נצא צודקים בבג"ץ, לא נצא צודקים בתקשורת. אז לך תרחיב עיר חרדית, יקראו לה אלעד, בית שמש או אפילו חריש.

בינתיים, מוזס יכול להמשיך ולארגן סיורים במחסנים. ובמקביל, להמשיך ולאסוף מהתקשורת ידיעות הסתה נגד הציבור החרדי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד