כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נתניהו בדרום ת"א: "אלו מסתננים בלתי חוקיים, לא פליטים"

ראש הממשלה נתניהו ערך סיור בדרום תל אביב יחד עם תושבי האזור • נתניהו בסיור: " אנחנו עוסקים במסתננים בלתי חוקיים, לא בפליטים. מה שאני שומע זה כאב ומצוקה נוראית. אנשים מפחדים לצאת מהבית"

נתניהו בדרום ת"א. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
נתניהו בדרום ת"א. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שרת התרבות והספורט מירי רגב וח"כ אמיר אוחנה סיירו בדרום תל אביב.

מפקד מחוז תל אביב ניצב משה אדרי העביר סקירה על מצב המסתננים השוהים בדרום תל אביב. ראש הממשלה סייר במדרחוב נווה שאנן יחד עם תושבי דרום תל אביב.

נתניהו אמר בסיור, "אנחנו פה במשימה, המשימה היא להחזיר את דרום תל אביב לאזרחי ישראל. יש לנו מדיניות מאוד ברורה, אנחנו עוסקים במסתננים בלתי חוקיים, לא בפליטים, מסתננים בלתי חוקיים, והזכות של מדינת ישראל לשמור על גבולותיה ולהרחיק מתוכה מסתננים בלתי חוקיים - זה מה שאנחנו עושים פה. עכשיו, כדי לעשות את זה באתי לשמוע ישירות, שמעתי, שמעתי את סופיה ושמעתי את איילה ושמעתי את רימונה ושמעתי את שפי ושמעתי את עובד ושמעתי את שלמה - שמעתי את כולם, שמעתי את כל התושבים ואת ארנון גלעדי, שמעתי את כולם.

"עכשיו, מה שאני שומע זה כאב ומצוקה נוראית. אנשים מפחדים לצאת מהבית, לא יכולים לצאת מהבית. סופיה כאן לא יכולה לצאת מהבית. היא צריכה ליווי משטרתי כדי לרדת לחדר המדרגות שלה, וזה בלתי אפשרי. אנחנו מטפלים בזה בשלוש דרכים – דבר ראשון, הגדר. בלי הגדר היו פה לא 40 או 50 אלף, היו כאן מיליון. עצרנו את זה, זה כבר בוצע. בנינו את הגדר, התעקשתי על הגדר והשלמנו את הגדר במעקב תמידי שלי עד הביצוע.

"הדבר השני, יחד עם שר הבט"פ ועם שרת התרבות ועם חבר הכנסת אוחנה ועם רבים אחרים ועם שר הפנים כמובן, אנחנו נעשה אכיפה הרבה יותר חזקה מול מעסיקים, מול המסתננים פורעי החוק, מול כל מה שאנחנו צריכים לעשות כדי להגדיל את האכיפה.

"אני מכבד את הבג"ץ גם כשאני לא מסכים עם החלטותיו, ואגב אם רוצים למחות יש דרכים יותר טובות מאשר להקים איזה פסל. זה לא ראוי. מה שראוי זה לעשות מה שאנחנו מוסמכים לעשות מבחינה חוקית – או שנשנה את חוק ההרחקה, או שנשנה את ההסכמים שעמלתי קשה להשיג עם מדינות אפריקה, או שנעשה את שני הדברים גם יחד. אנחנו נחזיר את דרום לתל אביב לאזרחי ישראל.

"דבר אחרון, אני רוצה שתקשיבו, שתבינו שאנחנו רציניים. כמו שלא האמינו שנקים את הגדר, לא האמינו שנקים את הגדר - והבטחתי ועשיתי, אותו הדבר אני מתכוון לטפל בבעיה הזאת. ביום ראשון הממשלה תשמע סקירה, אני אקים באותה הזדמנות ועדת שרים מיוחדת בראשותי ואני אעשה שולחן עגול – הוא לא מלבן, אבל לא חשוב – שבו אני אזמין גם את התושבים וגם את כל הגורמים שעוסקים בנושא הזה, כדי לעקוב מדי חודש, כל ארבעה שבועות ישיבה, כדי להתחיל לקדם פתרונות, כמו שעשינו את הבלימה עם הגדר, עכשיו נעשה את ההרחקה ואת האכיפה עם השולחן העגול. אתם מוזמנים".

לאחר מכן, שמע נתניהו את מצוקתה של סופיה, תושבת דרום ת"א שבבניין שלה גרים מסתננים רבים ואינה יכולה לצאת מביתה מחשש לביטחונה האישי. ראש הממשלה ביקש לראות את הבניין, העלה את סופיה למכונית ונסע איתה לביתה, שם ליווה אותה עד לדירתה בקומה הרביעית.
בנימין נתניהו דרום תל אביב מסתננים מבקשי עבודה בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד