י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סערת הבראקל הגיעה לשארית: חברי הבד"ץ במכתב על העוף הרגיל

פרסום ראשון: סערת ה'בראקל' שנחשפה ב'בחדרי' הגיעה גם לכשרות בד"ץ 'שארית ישראל'. לאחר פניות רבות בעניין - בעיקר לגבי כשרות העופות הרגילים הקיימים בשוק כיום - יוצאים הרבנים חברי הבד"ץ במכתב הבהרה נחרץ • המכתב - בפנים

עוף הבראקל על רקע מכתב חברי בד"ץ שארית ישראל. צילום: שוקי לרר
עוף הבראקל על רקע מכתב חברי בד"ץ שארית ישראל. צילום: שוקי לרר



פרסום ראשון: סערת ה'בראקל' שנחשפה ב'בחדרי חרדים' הגיעה גם לכשרות בד"ץ 'שארית ישראל'. לאחר פניות רבות בעניין, בעיקר לגבי כשרות העופות הרגילים הקיימים בשוק כיום, מבהירים חברי בד"צ שארית כי העופות שאנחנו אוכלים כיום הינם כשרים למהדרין מן המהדרין.

במכתבם כותבים חברי הבד"ץ "אשר נשאלנו בעניין העופות הננו להבהיר כי בשחיטות המהודרות שתחת פיקוח ועד הכשרות בד"ץ שארית ישראל שוחטים אך ורק מהעופות הרגלים מקדמא דנא. ודעתנו בזאת כי הם כשרים בתכלית ההידור ואין לפקפק בכשרותם".

על המכתב חתומים חברי הבד"ץ הגאונים: רבי יחיאל יוסף במברגר, רבי צבי ובר, רבי אברהם יצחק הכהן רובין, ורבי שבח צבי רוזנבלט.

מתוכן המכתב ניתן להבין כי דעת הרבנים אינה נוחה מהיוזמה החדשה לשיווק עוף הבראקל. ולמעשה מגלים דעתם שאין צורך בכך, כיוון שהעופות הקיימים מהודרים לגמרי.

יצויין כי בגופי כשרות אחרים, בהם הגרמי"ל לנדא, הרב רובין, ועוד הלכו צעד נוסף קבעו כי הבראקל הוא בחשש עוף טרף.



חברי בדץ שארית ישראלצילום: חברי בדץ שארית ישראל
חברי בדץ שארית ישראל


כזכור, גם ראב"ד העדה החרדית הגאון רבי משה שטרנבוך, אחר דיונים מעמיקים משך שבועות ארוכים עם גדולי תורה וגדולי המומחים בתחום בארץ ובחו"ל, במהלכם אסיפות וכינוסים על הפולמוס שהתעורר לאחרונה על כשרותו של עוף הבראקל, ואף שלח את בנו רא"ז שטרנבוך לארה"ב לדיונים שנערכו במעונו של האדמו"ר מהר"א מסאטמר בעניין כשרותו של העוף החדש ואם קיימת מסורת על טהרתו, יצא במכתב מפורט ומנומק, וקובע בפסק הלכה נחרץ כי עוף הבראקל הוא עוף טמא, "אפילו אם כל גדולי ישראל יתירו, הוא באיסורו עומד".

כזכור, גם רבה של בני ברק הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא פסק נחרצות כי מדובר בעוף טמא. הרב לנדא הגיע לביקור פתע בלול של תרנגולי ה'בראקל' במושב תעוז שליד בית שמש, ואף כתב מכתב חריף בנידון.




עוף הבראקל שארית ישראל כשרות העופות עופות רגילים סערה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד