כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בפעם הראשונה: קרקעות בהתנחלות נרשמו בבעלות יהודית

השרה שקד מצליחה פעם אחר פעם להביא הישגים חשובים לימין: הפעם מקווים בימין שרישום הקרקעות בטאבו לראשונה, ימשיך גם לבנייה בפועל

גוש עציון כפר עציון עמק האיילים דרך האבות. צילום: מורן כהן
גוש עציון כפר עציון עמק האיילים דרך האבות. צילום: מורן כהן



מהלך היסטורי בגוש עציון: מאות דונמים נרשמו בטאבו

בהובלת שרת המשפטים איילת שקד, נרשמו היום 880 דונם מאדמות גוש עציון כקרקעות יהודיות, בבעלות קק"ל. מדובר באדמות עליהן יושב הקיבוץ כפר עציון, וזאת הפעם הראשונה שבה נרשמות קרקעות אלה באופן רשמי כאדמות שנמצאות בבעלות יהודית מלאה בטאבו.

המהלך ההיסטורי מתרחש 90 שנה לאחר רכישת אדמות גוש עציון ו-50 שנה לאחר הקמת הקיבוץ שנחרב בקרבות בעת הקמת המדינה בשנת 1948.

לפי דו"ח של ארגון השמאל 'כרם נבות' שעוסק במעקב ובמחקר באשר למדיניות הקרקעות הישראלית בגדה המערבית, עד היום הוכרזו כ־22,250 דונם אדמות מדינה, זאת לעומת 10,500 דונם בלבד שקנו יהודים באזור זה לפני 1948. יצויין כי שטח השיפוט של המועצה האזורית גוש עציון משתרע על פני 69,000 דונם.

לפי הדו"ח, גם בשנים האחרונות נמשכת ההכרזה על קרקעות וביניהן גם אדמות פרטיות שנרכשו על ידי יהודים ונרשמו בטאבו. כך למשל פורסם כי לפני מספר שנים הסתיים רישום סופי בטאבו של אדמות העיר העתידית גבעת אדומים, כאדמות בבעלות מלאה של יהודים ואף החלו בהליכים מואצים לקידום הפשרת הבניה באדמות אלה באמצעות 'קרן ירושלים המאוחדת'.

גורמים בימין הביעו שביעות רצון מפועלה של השרה שקד לרישום הקרקעות בבעלות מלאה של יהודים ואמרו כי כעת הם מצפים לראות גם תנופת בניה ביהודה ושומרון ובפרט בגוש עציון ועוטף ירושלים.
חרדים מתנחלים רישום בטאבו גוש עציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד