כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הפתעה: שנת הלימודים נפתחה בלי שביתות

פתיחת שנת לימודים תשע"ט עברה כשורה, ללא שביתות וללא מהומות משמעותיות. זהו הישג של השר בנט

פתיחת שנת הלימודים. המפכל ונכדו. צילום: דוברות המשטרה
פתיחת שנת הלימודים. המפכל ונכדו. צילום: דוברות המשטרה



הישג לשר החינוך, בלי שביתות: 2,272,000 תלמידים ותלמידות פתחו הבוקר את שנת הלימודים התשע"ח. כ-163 אלף מהם יעלו לכיתה א' ויחלו לראשונה את דרכם במערכת החינוך. כ-180 אלף עובדי הוראה, בהם גננות, מורות ומורים בחינוך היסודי והעל יסודי, יחלו גם כן את השנה.

זהו מקרה נדיר ששנת הלימודים נפתחת כסדרה ללא שביתות. ברוב מוסדות החינוך החרדים, החלה שנת הלימודים כבר לפני שבועיים בר"ח אלול. אך במוסדות הממלכתיים, מלבד וסדות ה'ממלכתי חרדי' השנה נפתחה היום, יום שישי, הראשון בספטמבר.

מאות מוסדות החינוך של חב"ד בישראל מאוגדים תחת מוסד העל 'רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש' שהקים הרבי מליובאוויטש. תחת ה'רשת' פועלים מאות גני-ילדים ועשרות בתי-ספר והיא מתאפיינת בכך שתלמידים מכל גווני הקשת הישראלית מתחנכים בה.

"כל בתי הספר גדלו והרשת בצמיחה", אומר מנכ"ל ה'רשת' הרב אליהו קריצ'בסקי. "השנה פתחנו גנים בנקודות חדשות, כמו יבנה, ראש פינה, כפר יונה, באר יעקב ועוד. פתחנו גם תיכון חדש ברחובות, מסלול ייחודי חדש בנתניה, וחטיבות ביניים חדשות בכפר סבא ומגדל העמק".

במוסדות החינוך של ה'רשת' החב"דית מתחנכים למעלה מ-32 אלף תלמידים, כן ירבו.

רשת חינוך חב"ד בישראל מחזיקה מערך חינוכי שכולל צוותי תוכן והוצאה-לאור איכותיים עבור תלמידי בתי-הספר. לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה יצאו-לאור עשרות ספרי לימוד, בתחומים שונים ביהדות ובחסידות, שהודפסו והופצו בלמעלה ממאה אלף עותקים במערך לוגיסטי חסר תקדים.

בשל העובדה שבמוסדות לומדים תלמידים מכל העדות והמגזרים בחברה הישראלית, פתיחת שנת הלימודים מהווה עבור רשת חב"ד אתגר בכל שנה מחדש, בהפקת חוברות לימוד שיתאימו לכל סוגי התלמידים.



שלום כיתה אצילום: שלום כיתה א
שלום כיתה א


משטרת ישראל נערכת החל מהבוקר בכוחות מתוגברים בכל רחבי הארץ, ביומה הראשון של שנת הלימודים תשע״ח. אלפי שוטרים, מתנדבים ולוחמי משמר הגבול, פרוסים בקרבת מוסדות החינוך במטרה להבטיח את שלומם ובטחונם של למעלה מ-2 מיליון ילדים ובני נוער שחוזרים היום לספסל הלימודים. השוטרים פועלים לאבטחת התלמידים וההורים, לשמירה על הסדר הציבורי ולהכוונת התנועה והזרמתה.

בתוך כך הגיע הבוקר מפכ״ל המשטרה, רנ״צ רוני אלשיך, לעקוב מקרוב אחר היערכות המשטרה עם פתיחת שנה״ל. המפכ״ל ליווה את נכדו יהל, העולה היום לכיתה א׳, ביומו הראשון בבית הספר נעם בישוב בני דקלים (אזור לכיש).

בביקורו בבית הספר, התייחס המפכ״ל להיערכות הנרחבת של המשטרה עם פתיחת שנת הלימודים: ״גם במשטרה נפתחת היום שנת לימודים ולוח השנה שלנו כולל גם את שנת הלימודים. תפקידנו בין היתר, לפקח על שירותי האבטחה בבתי הספר בכל רחבי הארץ. עם הגעתם של ההורים והתלמידים לבתי הספר אנחנו פועלים בעיקר לוויסות התנועה ולבטיחות התלמידים. זה אירוע גדול שהוא יום חג עבור התלמידים ועבורנו״.

בהמשך דבריו דיבר המפכ״ל על פעילות המשטרה גם בתחום החינוכי: ״אנחנו פעילים גם בתחום החינוכי עצמו, גם בגני הילדים וגם בבתי הספר, בכדי להטמיע את נורמות הציות לחוק מראשית הדרך. החל מהיבטי תנועה ונושא הזהירות בדרכים וכלה באיומים השונים ברחוב וברשת, שגם לשם נודדת פעילות משמעותית. תפקידנו לטפל גם במי שזולג מחוץ לבית הספר. אנחנו צריכים לחבק אותו ולשמור אותו בתוך החברה הנורמטיבית, זאת בכדי לשמור על הנוער שלנו שלא יתדרדר לעבריינות״.

בסיום דבריו אמר המפכ״ל: ״אני מאחל לכולם שנה מוצלחת, פוריה ומהנה בבתי הספר ולנו כמשטרה במשימותינו החשובות״.
פתיחת שנת לימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד