ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

משבר השבת מסתבך: נתניהו מקדם הסדרת חילולי שבת בצורה חוקית

המבחן הגדול של הנציגות החרדית: האם ישתקו להנחיית נתניהו להתיר חילולי שבת המוניים • 'משבר השבת' שההתפתח מחדש בעקבות חשיפת תיעודי הוידאו ב'בחדרי' מסתבך בעקבות תמיכת נתניהו בהסדרת הכדורגל, במקביל לכינוס המועצות המתקרב

נתניהו דרעי גפני וליצמן. צילומים: פלאש 90
נתניהו דרעי גפני וליצמן. צילומים: פלאש 90



המבחן הגדול של החרדים: בעוד המאבק נגד חילולי השבת ברכבת ישראל נמצא בעיצומו ומועצות גדולי ישראל צפויות להתכנס בשבוע הקרוב, ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש באופן תקדימי להתיר חילולי שבת המוניים. השבוע הוא הנחה את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי לגבש המלצות למתן היתר כללי להעסקה בשבת בענף הכדורגל לפי חוק שעות עבודה ומנוחה.

באופן חריג, לאחר שלא התכנסה כ-50 שנה, נתניהו כינס השבוע ביום שני את ועדת השרים להיתרי עבודה בשבת, שכיום חברים בה בפועל ראש הממשלה ושר העבודה והרווחה חיים כץ בלבד, זאת לאחר שסמכויותיו של השר לשירותי דת נלקחו ממנו בעבר ועד היום לא הוחזרו אליו – למרות שעל פי החוק הוא חבר בוועדת השרים, כך נחשף בוואלה.

בישיבת הוועדה השתתפו רז נזרי - המשנה ליועמ"ש, רונן פרץ – ממזכירות הממשלה, יואב הורביץ ראש הסגל ונציגי משרדי התרבות, המשפטים ורוה"מ והיא התכנסה לקראת הדיון שיתקיים בבג"ץ - שלושה ימים לפני ראש השנה, בתאריך כ"ז באלול – 18/9, ובשל העובדה שהמדינה צריכה להשיב בהקדם לבג"ץ מדוע היא לא אוכפת את חוק שעות עבודה ומנוחה על ענף הכדורגל הפועל בשבת בניגוד לחוק.

כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", הדיון בבג"ץ יעסוק בעתירה שהגישה התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית לבג"ץ לפני כשנתיים, בשם מאות שחקני כדורגל בטענה כי החיוב לקיים את משחקי הכדורגל בשבת פוגע בשחקני הכדורגל ואוהדי הקבוצות שומרי המסורת. בית המשפט נענה לעתירה וקבע כי משחקי הכדורגל בשבת מנוגדים לחוק יום המנוחה.

בעקבות כך, בית המשפט נתן צו ביניים המורה לממשלה להפסיק את המשחקים בשבת אלא אם כן המדינה תוציא היתר ענפי גורף שייחתם על ידי ועדת השרים, שכאמור לא התכנסה מזה כ-50 שנה, כעת, לקראת הדיון, ראש הממשלה מבקש לבצע מחטף, ולשנות את חוקיות משחקי הכדורגל בשבת ולהתירם.

כעת, מגיע מבחנם הגדול של המפלגות החרדיות: האם הן יהיו שותפות למתן היתר חוקי לחילול השבת ההמוני בענף הכדורגל או שהן יטילו וטו על דרישות נתניהו ויאלצו את המדינה לגבש פתרון מהיר אחר לקראת הדיון בבג"ץ.

אמש פורסם כי שר העבודה והרווחה חיים כץ מבקש לעשות 'דיל' עם החרדים, על פיו, החרדים יאשרו להוציא היתר עבודה בשבת לענף הכדורגל - ובתמורה הם יקבלו את הפסקת עבודות התשתיות הרכבת בשבת.

ביום ראשון צפויה להתקיים פגישה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי המפלגות החרדיות, השרים יעקב ליצמן, אריה דרעי וח"כ משה גפני, שבה הם צפויים לשוחח עמו גם על נושא מתן היתרי העבודה בשבת לענף הכדורגל.

המבחן הגדול: האם המפלגות החרדיות ייכנעו ללחציו של נתניהו שמתחת לאפם נתן הוראה לגבש המלצות ולהתיר את חילולי השבת ההמוניים או שהן יעמדו על רגליהן ולא יאפשרו את רמיסת השבת? ימים יגידו.
משבר השבת כינוס המועצות כדורגל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד