כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הלברטל נגד המגיש החרדי: "שדרן כמו אייכלר אטום לרגשות העגונות" • האזינו

המגיש החרדי בתאגיד יעקב אייכלר אמר בתוכניתו ברשת ב', שצריך להעניש את העיתונאית אילה חסון ולהכניסה לכלא, בעקבות כך שהעלתה לשידור (בתחנה מתחרה) דיין, ללא אישור וללא תיאום עמו מראש • לא רק חסון הגיבה, גם הלברטל הוסיף וליבה את האש • האזינו

אייכלר. צילום מסך תאגיד 'כאן'
אייכלר. צילום מסך תאגיד 'כאן'

 


דב הלברטל נגד יעקב אייכלר: "שדרן כמו אייכלר אטום לרגשות העגונות". דברים אלו אמר עורך הדין במהלך עימות מול ח"כ יגאל גואטה, מ'ש"ס', בנושא נשים מסורבות הגט בתכניתה של אילה חסון ברדיו FM103.

מידי שבוע נוהגת חסון לעסוק בתוכניתה השבועית, בנושא הנשים העגונות, ובתוכניות שהגישה בשבוע שעבר העלתה חסון לשידור את דיין בית הדין הגדול הרב אוריאל לביא, כדי לקבל ממנו התייחסות לנושא, הוא ניתק מיידית היות ואסור לו להתראיין. בתגובה אמר יעקב אייכלר המגיש תוכנית יומית ברשת ב', כי יש להעניש את העיתונאית חסון על כך שהעלתה את הדיין לביא ללא קבלת אישור.

אתמול (חמישי) המשיכה חסון לעסוק בנושא והעלתה לשידור את עורך הדין דב הלברטל מול ח"כ יגאל גואטה מש"ס. הלברטל ניצל את הבמה כדי לתקוף את אייכלר על דבריו. האזינו:

במהלך העימות הסביר ח"כ גואטה: "המושג 'אישה עגונה' זה עולם ומלואו וזה דבר עצוב מאוד, בא לי לבכות בכל פעם שאני נזכר ברב עובדיה יוסף שעסק בנושא העגונות. גם בשעה שהוא נכנס לצינתור הוא ביקש מהרופאים שיוציאו אותו בכדי לסיים לטפל בפסיקה של אישה עגונה. הנושא הזה היה בנפשו, הוא שיחרר לא מעט נשים עגונות והוא חסר לנו מאוד. רק עכשיו אנחנו מבינים כמה הוא היה גדול ובעל ידע מטורף ואיזה גב חזק היה לו".

הלברטל הגיב ואמר: "תפסיק להאדיר את מפלגת ש"ס כל הזמן ולהגיד 'הרב עובדיה, הרב עובדיה, הרב עובדיה'. הרי לא זה העניין ולא זאת הבעיה פה! מספיק להטיף לנו נופת צופים יש פה בעיות קשות מאוד. מעבר לזה, הרב עובדיה עסק במציאת פתרונות לעגונות ולא למסורבות הגט ואלה שתי סוגיות שונות לחלוטין. הבעיות האלה הן בלתי פתירות בגלל נוקשות ואי הבנה של חלק ממערכות בתי הדין הרבניים".

הלברטל המשיך ופנה למגישה: "הייתי רוצה לשמוע מה דעתך אילה על הפיתרון שיש בהלכה לבעיות אלה, פיתרון אותו היו מבצעים בזמנו בקהילות יהודיות בעולם במאות הקודמות והוא להפעיל לחץ פיזי על הסרבן. מה דעתך לקחת גבר שהיה מאמלל את אשתו במשך 17 שנה, מתעלל בה ופשוט להכות אותו? תוך חצי שעה הוא יעניק לה את הגט המיוחל."

אילה חסון הגיבה לפתרון אותו הציע הלברטל: "זה נשמע לי פתרון מאוד מוזר, תסלח לי, אבל אני באמת לא מבינה את הפתרון הזה. אולי גם נסקול אותו באבנים? הרי פעם סקלו אנשים בכיכר העיר. אני מציעה שנביא פתרון שעומד ברוח הזמן, מעבר לזה למה הפתרון צריך להיות אצל הגבר ולא אצל הרב? הרי לרב יש סמכות להגיד לאישה 'נפל פגם בנישואייך ועל כן את מותרת'. לא יכול להיות שאישה תהיה שבויה בידיי זה שנשא אותה לאישה!"

הלברטל השיב: "להיות עגונה זהו מצב נדיר ביותר וחמור ביותר ויש מצבים בהם להלכה אין כל פתרון אחר מלבד להכות, אגב למה אתם לא מביאים עגונים לשידור? יש יותר גברים עגונים מנשים עגונות".

בהמשך התייחסה חסון, לעיתונאי החרדי יעקב אייכלר ב'כאן' שאמר, שצריך להעניש אותה, ולהכניסה לכלא, בעקבות כך שהעלתה לשידור, את הדיין הרב אוריאל לביא, ללא אישור: "זה מזעזע אותי, כל מה שקרה פה. אני באופן אישי נוהגת לגונן על החרדים, כי אני שונאת שנאה אוטומטית. יושב אדון יעקב אייכלר, שיש לו תוכנית ב'כאן' על חשבון משלם המסים, וקורא להכניס אותי לכלא, כי העזנו לצלצל לדיין במהלך שידור, יכול להיות שזה לא היה בסדר. אנחנו מבקרים את כולם, גם שופטים", אמרה חסון.

הלברטל גיבה את דבריה ואמר: "עשית לדעתי את מה שצריך לעשות. שדרן כמו אייכלר, הוא אטום לרגשות העגונות".

דב הלברטל יעקב אייכלר עגונות אילה חסון יגאל גואטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד