כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לייבל'ה חושף: כך נראה הפוטושופ של 'הדרך'

והשבוע בלייבל'ה: חודש הרחמים, הסליחות והאמת. לייבל'ה חושף איזה חבר כנסת 'טופל' בפוטו שופ. ה'קומיקס' החדש שיפציע בעולם העיתונות, איש היח"צ שתפס את הכתב בחנייה לשיחה נמרצת. ומי החרדי שנפגש עם אולמרט במסעדה ירושלמית?

לייבל'ה חושף: כך נראה הפוטושופ של 'הדרך'
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



האמת 'והפוטו שופ'- אהבו

אלול- אווירתו המיוחדת נחה גם בשכונתו של לייבל'ה, החל ב'לדוד ה' אורי וישעי' וכלה בתקיעת השופר. וכמידי שנה בשנה בחודש אלול, לייבל'ה נוהג להרבות במידת האמת ולהפיץ אותה. השבוע לייבל'ה מבקש להתייחס לעיתון 'הדרך' החדש, העיתון שהצליח בתקופה קצרה לעמוד על רגליו ולמקם עצמו סמוך בין כל היומונים החרדים, ממש לייד הכותל המזרחי (ולא, לא המזרחי הזה שאתם חושבים עליו).

אולם, כפי שאמרו חז"ל 'כל הגדול מחברו יצרו גדול הימנו' – ולייבל'ה חושף את סיפור הפוטושופ שצפוי להסעיר את קהל 'הצילייגרעס' ואולי אף להוציאם לרחובות במחאה.

ומעשה שהיה כך היה: השבוע ביקש כתב 'הדרך' לקיים ראיון משותף עם חברי הכנסת אייכלר, מקלב, מלכיאלי ובן צור – חברי ועדת הארבעה למען השבת. אולם, גם לאחר מאמצים רבים, לריאיון המשותף הגיעו רק שלושה ח"כים, כשח"כ אורי מקלב נאלץ להעדר מחמת ראיון בערוץ 2. בהמשך שוחח הכתב עם מקלב טלפונית והשלים עימו את הראיון.

וכאן הסיפור הגדול: מה עושה עורך העיתון כשיש בידו האחת ראיון משותף עם ארבעה ח"כים, אך בידו השנייה הוא מחזיק בתמונה שבה נראים רק שלושה ח"כים? – שולחים לגרפיקאי של מערכת העיתון שמצליח בקסמיו להושיב את מקלב סביב השולחן בעת הריאיון המיוחד, לייבלה עם התיעוד.



והאיש החזק בספרא יהודה ארנד חתם מנוי להדרך לאחר ארבעה גיליונות, לייבל'ה יודע לספר כי חודש שלם רדף ארנד אחרי פיני עזרא התותח שיביא לו את הטופס המיוחל, ובכך ארנד ממצב את עצמו גם בדגל התורה גם בשלומי אמונים וגם בש"ס.



ואפרופו עיתונות, השבוע הופיעה הודעה במגזין לילדים 'חברים' מבית 'בקהילה' שלרגל היערכות מחדש שבוע הבא לא יופיע עיתון. ציפור קטנה לחשה ללייבל'ה כי בעצם זה היה הגיליון האחרון של חברים במתכונתו הישנה ועם התקדמות הטכנולוגיה העיתון החביב יהפוך כולו לחוברת של להיטי קומיקס, מה שנקרא זיהו את הטרנד. הגיליון הראשון יופיע בחבילת חג הסוכות הבעל"ט.

אומנם בין הזמנים חלף עבר לו, ונמל התעופה כבר נפרד לשלום מהמבלים החרדים, המפורסמים שבהם וגם בני העם הפשוטים, אך בכל אופן לייבל'ה מביא ידיעה מיוחדת משם. סגן ראש עיריית ירושלים חיים אפשטיין נצפה השבוע כשהוא ממריא לארה"ב, הסיבה היא דווקא לא בילוי קלאסי, או 'נאות דשא' חביב, הסגן המסור שהה בארץ ניכר לרגל שמחה משפחתית, שליחו של לייבל'ה בחו"ל תיעד את הסגן של 'עץ' על רקע בניין 'הוול סטריט' במנהטן.



ועדיין בחוצה לארץ, שליחו של לייבל'ה הספיק לתעד גם את ואיש החסד מישראל, הר' חיים יצחק כהן. שנצפה ברחובות בורו פארק, סיבת הנסיעה: כהן מגייס עוד תרומות למפעליו הכבירים, לייבל'ה כמובן מאחל לו שיצליח.

ארץ הקודש וכתביה

ומחו"ל עושה לייבל'ה קפיצת ראש לארצנו, ומדווח על הכתב הפוליטי של קול חי, האיש והערבוב, איתי גדסי. גדסי לקח סולם בביתו והוציא 'מהבוידעם' את המגבעת ששימשה אותו קצת אחרי בר המצווה שלו, סיבת ההופעה התורנית המושלמת, לרגל ברכה שיועדה לראשו של הכתב מחכם שלום כהן.



קצת קשה לו הנחיתה לליבל'ה מארץ ניכר עמוסת היופי לאר הקודש בבני ברק, אם כי הפיח והפקקים בכל פינה, בהחלט עוזרים מעט להתרגל. כך מדווח לייבל'ה על יענקי רייניץ, האיש מ'המודיע' שהגיע לפגישת עסקים בבנייני בס"ר או לצורך חתונה בקונקורד (לייבל'ה עדיין מברר), רייניץ חנה את רכבו בחניה של 'בחדרי' השמורה לשלזינגר ומן ששמחו לעזור.



ועוד מהחנייה של 'בחדרי', שליחו של לייבל'ה בכל רחבי הארץ ובפרט בחנייה הלא הוא איציק מן, שלייבל'ה כבר מכין לו תעודה רשמית של 'שליח לייבל'ה למשימות מיוחדות' תעודה אשר הופצו כמותה רק שלוש בכל הקריירה, ובכן: מן לכד את ארי גלהר ויעקב גרודקה נפגשים וממתיקים סוד, האם זה קשור לפתיחת שנת הלימודים? או שמא הדבר כל כך חשאי עד שהצריך פגישה חטופה שכזו? לייבל'ה בינתיים לא חושף.



ומה חיפש סוס לבן גבוה באולמי קונקורד השבוע? רבים הופתעו השבוע כאשר ראו סוס לבן גבוה צועד לו לאיטו בכניסה לאולמי קונקורד בבני ברק, הפתעתם גדלה יותר כאשר ראו את הסוס נכנס לתוך האולם בלי מתנה או צ׳ק שמן. בדיקה מהירה שערך ליבלה העלתה כי Y&y הפקות של יהודה יוסקוביץ ויוני מרטין היא האחרית למחזה הבלתי שגרתי הזה בעת שהפיקו לאיחוד הצלה סניף בני ברק והסביבה אירוע שכלל השקת שרותי טיפול נמרץ לתושבי העיר סעודת שבע ברכות למתנדב היקר דודי שפריי וערב גיבוש למתנדבי הסניף. החתן נכנס לאולם על גבי סוס לבן ומרשים והשמחה הייתה רבה. חתן דומה למלך כבר אמרנו?





ומבני ברק עיר התורה והחסידות, פונה לייבל'ה לדיווח על אחותה הקטנה של העיר, הלא היא אלעד, ומדווח על הצלם נתי אלבר התותח, שנראה כשהוא חוצץ בין 700 בחורי 'תורה בתפארתה', לפמליית השר ליברמן בביקור באלעד בסופ"ש שעבר. לייבל'ה בטוח שליברמן בתור רוסי, יודע להעריך אבטחה טובה.



ואם כבר עוסקים באיזור, דיווח קל מאשדוד, לייבל'ה מדווח על אבי אמסלם חבר מועצת העיר אשדוד מש"ס, שנצפה טועם 'בקלאווה' של 'עוזי עוזי' המקורי בשוק 'מחניודה', לייבל'ה לא יודע האם זו סתם טעימה קלה, או שמא היא מסמלת סוג של חגיגיה על כך שאמסלם הצליח לעמוד במכסת המנויים לעיתון 'הדרך'.



זה קרה בליל שישי האחרון. עוברי אורח שעמדו ברחוב יהודה המכבי הסמוך למשרדי המודיע בירושלים, לא הבינו על מה המהומה. בזה אחר זה זרמו להם רכבי שרד בגדלים שונים ומילאו את הרחוב הצר. ללייבל'ה נודע כי היעד הוא לא אחר מאשר ביתו של מנכ"ל המודיע לוזר קנופף שכינס תחת קורת גג אחת את כל בכירי עולם הפרסום החרדי, לאירוע בוטיק יוקרתי וטעים כמסורת המשפחה, בהודיה על העבר ותפילה על העתיד.

ללייבל'ה אשר נבצר ממנו להשתתף, הובטח שישמרו לו מכל הטוב אשר נשאר מהברים העשירים בדגים בשר, גאלע כבד וכל מטעמים, וכן מהמזכרות שחולקו שם לרוב.

ההפתעה הגדולה ציפתה למשתתפים דווקא לקראת סיום הערב, כאשר לפתע נכנסו חברי מקהלת 'יחד' ופצחו בקומזיץ ליל שישי סוחף שהפיל את כל המחיצות שעוד נותרו בין המשרדים המתחרים.





והאיש החביב באיזור עיר הקודש, הדוגמן שמוליק אברהם. חגג השבוע יום נישואין עם רעייתו פייגי יורביץ, במסעדת 'רופטופ' בממילא. לא ברור אם הדברים קורים לשמוליק אברהם, או שמא הוא מתזמן אותם מראש, כך או כך, שמוליק פגש את ראש הממשלה לשעבר - אהוד אולמרט. השניים עשו סלפי כמובן, לא לפני שאולמרט בירך במזל טוב את הזוג, לעוד שנים מאושרות. לייבל'ה מברר האם הייתה שם גם מעטפה, או רק איחולים בעל פה.

פינת המזל טוב המורחבת.

ושורת שמחות לאישי ציבור, הדבר שלייבל'ה הכי שמח לספר עליו, השילוב בין שמחה יהודית, לפוליטיקאים. בראש ובראשונה, הברית לנכדו של חה"כ יעקב מרגי יו"ר ועדת החינוך, נצפו שר הדתות דוד אזולאי, ח"כ יצחק ועקנין, הרב ליאור גבאי, ניסים אקסלסי מקורבו של הגרש"מ עמאר ועורך הדין משה שמעוני יו"ר 'הקריה האקדמית אונו' בירושלים. לייבל'ה מאחל רוב נחת יהודית אמיתית.



וביום שני הקרוב יחגוג הראיס של ביתר ר' מאיר רובינשטיין, את שמחת נישואי בנו בארמונות חן בבני ברק. לייבל'ה קיבל טלפון מהלשכה עם הזמנה בדואר 24 אך ככל הנראה ייאלץ להיעדר, צחוק הגורל - עקב שמחה דווקא בעיר ביתר. ובכל אופן לייבל'ה שולח ברכותיו ומלוא חופניים נחת.



ביום חמישי שכונת ברכפלד במודיעין עילית נחסמה לתנועה, נחמן בנשעיה, יו"ר המזכירות הארצית של חסידי ברסלב והאיש החזק בחסידות, שכל זה לצד תפקידו כיו"ר אגודת ישראל במודיעין עילית. חגג בר מצווה לבנו באולמי 'היכל הנגינה' בהשתתפות המונים בראשות רבנים ואישי ציבור.





ושורת שמחות בבית שמש, ראשית ברכת מזל טוב לחבר מועצת עיריית בית שמש מרדכי דירנפלד, לרגל שמחת הולדת בנו. מספר ימים לאחר הלידה לייבל'ה פגש את דירנפלד 'בשלייקעס' עסוק מתמיד.



ועדיין בעיר, חבר מועצת עיריית בית שמש אברהם נחמן פרנקל חגג את הולדת בניו התאומים, בשבת ערך שלום זכר בבית המדרש 'אור נתן' דחסידי ברסלב אשר ברחוב אהל יהושע בבית שמש.

ושמחות גם בחיפה ברכת מזל טוב לחבר מועצת עיריית חיפה מיכאל אלפר, לרגל הולדת הבת. שיזכו לרוב נחת ושפע ברכות.

ברכת מזל טוב לעורך 'המבשר' בנימין ליפקין לרגל שמחת בר המצווה לבנו, שנערכה כמובן, איך לא? בכפר חב"ד.

ושמחה גם ב'בקהילה' ברכת מזל טוב לסופר והעיתונאי מוטי וינשטוק מעיתון 'בקהילה' לרגל שמחת הולדת הבת, ולאביו הסופר ר' יאיר וינשטוק לרגל הולדת הנכדה.

בחתונת הזמר נחמן בוימל, שמואל גיטלר האיש והשמחה המנצחת, קלט את האיש עם החיוך המנצח המשפיע ר' קלונימוס קלמן גולדשמידט (בן רחל), תוך כדי שהוא מצייר על ידו המגובסת של האיש עם הקלרינט ו'קול חי' דוד קליגר.. ממידע שהגיע ללייבל'ה תערוכת הציורים על הגבס הולכת וגדלה אט אט, בין המציירים ניתן למנות את עמירן דביר, יוסי חיים, אמן הקלידים שרוליק יאקאב ועוד..



ברכת מזל טוב לטוען הרבני המוכשר ר' משה ליפל, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו בכורו. לייבל'ה עוד זוכר את השטייגען שמוישה עשה בפוניבז' בואכה סטריקוב.

ברכת מזל טוב לבעל המנגן 'והגראמר' משה צבי וינטרוב, לרגל הולדת הנכד, שיזכו לרוב נחת דקדושה.

ברכת מזל טוב לזמר והבעל מנגן דודי קאליש, לרגל שמחת אירוסי בתו.

ברכת מזל טוב לזמר ולבעל מנגן יענקי דסקל מויז'ניץ לרגל שמחת נישואי בתו ביום שני הקרוב באולמי 'היכלי הפאר'.

ברכת מזל טוב לציקי פרנק מנהל מחלקת היח"צ במשרד הפרסום 'אפיקים', לרגל שמחת נישואיו ביום רביעי הקרוב באולמי כתר הרימון בב"ב. לייבל'ה כבר מסר את חליפתו לניקוי יבש, שכן אין זה אירוע שבכל יום.

ברכת מזל טוב לברוך פולק מנהל תיקי לקוחות ב'בולטון פוטנציאל' לרגל אירוסי הבת, עם החתן יעקב שלמה שטרן מבחירי ישיבת בית ישראל דמשק אליעזר ויז'ניץ.

ברכת מזל טוב ליצחק לרמר אחראי תברואה בעיריית מודיעין עילית להולדת בנו בכורו.

ברכת מזל טוב למרצה הבכיר הרב מאיר שוורץ לרגל שמחת נישואי הבן הבכור.



ברכת מזל טוב לאיש התקשורת בני רוזנבוים מלונדון, לרגל הולדת הבת.

ולסיום ברכת מזל טוב 'לפרוייקה' אפרים וינברגר הוא מתנדב בהצלה גוש דן, תושב בני ברק, פעיל בקבוצת הבני-ברקים ואיש חסד בפני עצמו.

לייבל'ה מקבל הרבה פניות לאחרונה איך אפשר להשיג את לייבל'ה ולמסור לו דברים בלעדיים שאף אחד לא ראה, ועל כך נפתחה הכתובת הנוכחית לשם תוכלו להזרים את החומרים כמידי שבוע בשבוע.

הכתובת: [email protected]
לייבלה רכילות חרדית עיתון הדרך פוטו שופ אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד