י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

ח"כ אשר מציג: שטייגען בישיבה וגיחה להייטק

עם פתיחת שנת הלימודים, נציגי הציבור מנצלים את ימי פגרת הכנסת להכיר מקרוב את השטח ולסייר במוסדות החינוך בערי השדה • קבלו יום בחייו של ח"כ יעקב אשר

ח"כ אשר מציג: שטייגען בישיבה וגיחה להייטק



עם פתיחתה של שנת הלימודים סייר ח"כ יעקב אשר במוסדות התורה והחינוך בכרמיאל, יחד עם נציגי 'דגל התורה' בעיר פנחס סורוקה, ישראל ליכטינשטיין ומנהלי המוסדות.

הסיור החל בישיבת "רינה של תורה" שע"י ישיבת "אורחות תורה" כשאליו נלווה יעקב ורז'יבנסקי מנהל הישיבה, ח"כ אשר אמר למארחיו כי הוא "נפעם למראה מאות בחורי הישיבה עמלים בתורה כשיחד עמם כ-70 אברכים הלומדים בישיבה אשר קבעו את מגוריהם בעיר כרמיאל, בנוסף לעוד מאות האברכים המתגוררים בעיר והלומדים בשבעת הכוללים הקיימים בעיר".

לאחר מכן המשיך אשר לגני הילדים "גני תמר", שם הוא קבע מזוזה בגן הראשון המהווה פתיחה לרשת גני ילדים "גני התמר" לע"נ אשת חבר הרבנית תמר שטיינמן ע"ה. גנים אלו מצטרפים לרשת גני הילדים "פרח עמיחי" של הקהילה ולתשעה גני ילדים נוספים.

משם המשיך אשר לתלמוד תורה "תורה ודעת" בו לומדים ילדי הקהילה, ולתלמוד תורה "חפץ חיים" המיועד לילדי הקירוב, כן ביקר בבית הספר "בית יעקב" בו לומדות מאות תלמידות.

לאחר מכן המשיך אשר למעונו של המרא דאתרא הרב אברהם צבי מרגלית שם פירט הרב את התהוותה של הקהילה שהחלה במסירות נפש, כשהרב מרגלית היה האברך היחידי בעיר, וכיום די להגיע לביקור בעיר ולגלות מקום של תורה בו מתגוררות מאות משפחות חרדיות, המרא דאתרא שיבח את וירז'בינסקי ש"בזכותו כרמיאל עלתה קומה כשהישיבה הגדולה מאגדת סביבה עוד עשרות אברכים".

משם המשיכו בסיורם ללשכת ראש העיר עדי אלדר. ראש העיר ציין את שיתוף הפעולה הפורה ואת ידידותו עם ח"כ אשר עוד בימיו במרכז השלטון המקומי וביקש מח"כ אשר סיוע לעיר כרמיאל בכללותה בתקציבי בינוי במשרד החינוך, ח"כ אשר אמר כי הוא "נרתם לסייע לעיר המכבדת את תושביה".

לאחר מכן סייר ח"כ אשר במפעל ההייטק 'כרמיסופט' המעסיק נשים חרדיות בהנהלה חרדית, בתכנות מחשבים ופיתוחים מתקדמים ומספק תעסוקה לנשות הקהילה לצד התעסוקה הקיימת בתחום החינוך ובמקצועות נוספים בעיר.

ח"כ אשר סיכם את הביקור ואמר כי "זו חובה וזכות לעזור לכל קהילה חרדית והמשוב הטוב ביותר לראות מקום כמו כרמיאל, לסייר בקהילה פעילה ומשגשגת ולחוש כי הקהילה מנהלת חיי תורה שלווים כשהמשפחות מרגישות כי הם גרות במקום זה לכתחילה ולא בדיעבד, כרמיאל לא פריפריה זה מרכז החיים החרדי, אמר.

לדבריו, "יש כאן מענה מושלם לכל צרכי הקהילה בדברים הגדולים והקטנים שקהילה זקוקה להם, וכשבעיר שוכנת ישיבה עם מאות בחורים ומספר כוללים ועל גבם ניצב המרא דאתרא המנהל את חייה הרוחניים של העיר בכישרון ובתבונה".

עוד ציין ח"כ אשר את "דאגתו המסורה של הרב יעקב ורז'יבנסקי לקהילה בכרמיאל החל בהעמדת הישיבה וקיומה על מאות הבחורים ועשרות האברכים הלומדים בה ועד לתעסוקה לנשות הקהילה", וכן שיבח את "נציגי הציבור שהינם מנוסים וראויים ובראשם הרב פנחס סורוקה הפועל ללא ליאות למען העיר ובהצלחה מרובה תוך שיתוף פעולה מיוחד עם ראש העיר והצוות המקצועי בעירייה".

לסיום הוסיף כי "השלב הבא של הקהילה - זה לקלוט משפחות חרדיות נוספות שיצטרפו לקהילה המיוחדת והאיכותית בכרמיאל. צריך לנצל את מחיר הדיור בכרמיאל שניתן לרכוש דירה ראויה  ומוכנה למגורים בכחמש מאות אלף שקלים בלבד".

























יעקב אשר פתיחת שנת הלימודים כרמיאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד