י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

גוגל סותמת פיות: "אני יודעת כי זה קרה לי"

חברת המחקר ניו אמריקה סגרה השבוע את התוכנית לשווקים פתוחים לאחר שגוגל איימה כי תפסיק לממן את חברת המחקר • קשמיר היל מהאתר גיזמודו מספרת איך אותו הדבר בדיוק קרה לה לפני שש שנים

משרדי גוגל. צילום: pixabay
משרדי גוגל. צילום: pixabay



הסיפור שהופיע השבוע ב"ניו יורק טיימס" על סגירת התוכנית לשווקים פתוחים, שמנוהלת על ידי בארי לין, במכון המחקר האמריקאי ניו אמריקה - מטריד ביותר. ניו אמריקה סגר את התוכנית לשווקים פתוחים על רקע פעילותה נגד מונופולים בארה"ב בהשפעת לחצים מצד גוגל. לין שיבח את הנציבות האירופית על הטלת קנס שיא של 2.7 מיליארד דולר על גוגל בגלל ניצול כוחה המונופוליסטי.

גוגל מכחישה כל קשר לפיטוריו של לין וסגירת התוכנית לשווקים פתוחים, אך "סתימת פיות מסוג זה מוכרת לי באופן אישי", מספרת קשמיר היל מהאתר גיזמודו. "לפני שש שנים עבדתי בפורבס ועזרתי בניהול המדיה החברתית. גוגל השיקה אז את הרשת החברתית החדשה שלה גוגל + וניסתה לקדם אותה. בפגישה עם אנשי המכירות של גוגל הם ניסו לעודד אותנו להוסיף כפתור גוגל + בכתבות לצד הלייק של פייסבוק ורדיט. הטענה שלהם היתה שלחיצה על הכפתור מסייעת בקידום הכתבה במנוע החיפוש של גוגל", כתבה היל בטור באתר גיזמודו.

"זה נראה לי כמו ניצול לרעה של כוחה של גוגל כמונופול בתחום מנועי החיפוש וזה הוביל לכתבה שכותרתה היתה "הוסיפו את כפתור הגוגל +, אחרת אף אחד לא ימצא אותן", שכללה חלק מהשיחה עם אנשי המכירות של גוגל.

"גוגל לא הגיבה לטענות בכתבה, במקום זאת דובר של גוגל פנה אליי ואמר לי כי עליי להסיר את הכתבה מפני שתוכן הפגישה בין פורבס לאנשי המכירות של גוגל היה תחת הסכם סודיות בין פורבס לגוגל. אני לא חתמתי על הסכם שכזה ואף אחד לא יידע אותי על קיומו לפני הפגישה. בסופו של דבר הסרתי את הכתבה מהאתר בגלל שחששתי כי היא תגרום נזק למעסיק שלי", היא כתבה.

לין ושאר אנשי התוכנית לשווקים פתוחים עזבו את ניו אמריקה ומתכננים לפתוח ארגון ללא מטרות רווח כדי להמשיך בעבודתם. דבר אחד בטוח – הם לא יקבלו תרומות מגוגל.
ניו יורק טיימס ניו אמריקה שווקים פתוחים גוגל בארי לין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד