כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

שרה נבדקה בפוליגרף; הכרעה על כתב אישום תתקבל תוך 10 ימים

בליל שבת פורסמה ב'ערוץ 2' הערכה, כי ההחלטה על כתב אישום נגד אשת ראש הממשלה בפרשת המעונות, תתקבל תוך עשרה ימים • בנוסף פורסם באתר 'news1' כי שרה נתניהו עברה בדיקת פוליגרף פרטית ונמצאה דוברת אמת • נשאלה על 4 טענות

נתניהו. צילום. פלאש 90
נתניהו. צילום. פלאש 90



כיממה לאחר הפרסום הראשון ב"אולפן שישי" על הגשת כתב האישום נגד רעיית רה"מ בפרשת המעונות בתוך 10 ימים, פורסם היום (שבת), כי בדיקת פוליגרף פרטית במכון "טל פוליגרף" שערכה השבוע שרה נתניהו, רעייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - העלתה כי היא דוברת אמת כאשר נשאלה אודות פרשת המזון.

על פי הפרסום באתר news1 של יואב יצחק, הוא זה ששכנע את שרה נתניהו להיבדק, הזמין את הבדיקה ואף נכח במהלכה. "בסופה של הבדיקה נמצאה כאמור דוברת אמת בכל ארבע השאלות שהוצגו לה" כתב יצחק.

השאלות שהוצגו לשרה נתניהו בבדיקת הפוליגרף עומדות במוקד חקירת המשטרה בפרשת המזון/החמגשיות. "שאלות אלה הודלפו ונדונו בתקשורת פעמים רבות. מכאן החשיבות הציבורית בבירור יסודי ובחקר האמת, גם אם באמצעות פוליגרף, וכן במתן מענה לשאלות התלויות ועומדות עתה להכרעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט" פרסם יואב יצחק באתר.

להלן הסוגיות שנבדקו בפוליגרף:

1) נפתלי טען בעדותו במשטרה כי נתניהו היא שהורתה לו לנפח את מספר המשתתפים בארוחות במעון ראש הממשלה (כדי שיקבלו מנות באיכות טובה יותר). שרה נתניהו הדפה בבדיקה טיעון זה ונמצאה דוברת אמת.

2) נפתלי טען בעדותו במשטרה כי נתניהו היא שהורתה לשנות סוג הארוחה - מ"פרטית" ל"מדינית", ובדרך זה להוציא תקציב גבוה יותר לכל מנת-אירוח (300 ש"ח במקום 200 ש"ח לכל סועד, י.י.). נתניהו דחתה טיעון זה ונמצאה דוברת אמת.

3) נפתלי טען כי נתניהו ידעה בזמן אמת על הנהלים האוסרים הזמנת מזון כשיש מבשלת במעון ראש הממשלה, וכן מוצרי צריכה, וכי-למרות זאת שרה נתניהו הורתה לו להזמין מזון/חמגשיות ממסעדות יוקרה, ממפגש האש וממסעדות/ספקים אחרים עימם עבד מעון ראש הממשלה. נתניהו דחתה טיעון זה ונמצאה דוברת אמת.

4) נפתלי טען בחקירתו כי הוא הזמין ארוחות/חמגשיות ממסעדות יוקרה וממסעדות אחרות בכמויות גדולות "כדי לרצות אותה". שרה נתניהו דחתה את גירסתו. בחקירתה היא טענה כי היא נזפה במני נפתלי על שהזמין מזון/חמגשיות בכמויות גדולות. בבדיקת הפוליגרף נבדקה גירסתה ונקבע שהיא דוברת אמת.

מני נפתלי טען בעדותו במשטרה כי שרה נתניהו היא שנתנה לו את ההוראות כאב הבית להזמין חמגשיות בהיקף גדול וארוחות שף באופן הנוגד את החוק והנהלים ותוך רישומים כוזבים. בדיקת הפוליגרף האמורה, הוכיחה כי היא דוברת אמת: "לא דרשה לנפח מספר המשתתפים בארוחות; לא דרשה לשנות סוג הארוחה; לא הייתה מודעת בזמן אמת להפרת נהלים; וכן נזפה בנפתלי על שהזמין מזון בכמויות מופרזות".

גורמים המעורבים בחקירה, כך פורסם אתמול בחדשות 2, מעריכים שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, יודיע על הגשת כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בתוך 10 ימים, בכפוף לשימוע. שרה נתניהו חשודה בארבע פרשות שונות המכונות "פרשת המעונות", ועלותן הכוללת לקופת המדינה מוערכת במאות אלפי שקלים.
שרה נתניהו פרשת המעונות בדיקת פוליגרף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד