ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

סערת הגן הספרדי: מי החליף את ייעודו יממה לפני תחילת השנה

הורים בי-ם זועמים - הגן הספרדי הוחלף מבנים לבנות והורחק ברבע שעה הליכה • החשד הוא שגורם חרדי פוליטי בכיר היה מעורב במקרה ובוצע מחטף לבקשתו • פנו לשר דרעי שהבטיח כי נציגו בעירייה יעשה הכל למענם. נפגשו עמו בשישי אך פתרון טרם נמצא: "יש בסיפור הזה משהו מסריח" • העירייה: "הדברים אינם נכונים" • ההורים לא מוותרים: "נלך עד מבקר המדינה"

אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: פלאש 90



פרסום ראשון • הילדים הספרדים זועקים ומאשימים: הורי התלמידים החרדים הלומדים בגן הילדים ברחוב שמואל הנביא 106 בירושלים היו בהלם. ביום הראשון ללימודים הם הגיעו לשערי הגן – אך חיכתה להם הפתעה מרה. גן הבנים הפך לגן בנות והגננת שהייתה במקום אמרה להם: "הגן של ילדכם עבר לשכונת ארזי הבירה".

ההורים – ברובם ספרדים, תושבי שמואל הנביא, עשרים ואחד במספר, שלא עודכנו על כך קודם לכן – לא הבינו מה קרה והחלו לצעוד לכיוון הגן החדש, הממוקם ברחוב שמעון הצדיק 21, אלא שאז התברר להם כי הוא מרוחק משכונתם מרחק של כ-15 דקות הליכה, תוך חציית שבעה כבישים הומים ומסוכנים, כך לטענת ההורים.

הם פנו לאגף החינוך החרדי בעירייה אך שם התבררה להם התמונה: לא מדובר בטעות, העברת הגן הוותיק לשכונה הסמוכה נעשתה "בהוראה מגבוה גבוה". עוד נודע להם כי במקום גן הבנים שהיה במקום עד כה – מעתה המקום יאוכלס על ידי גן בנות של 'בית יעקב'.

יצוין כי במבנה המדובר, היו עד כה חמישה גנים לבנות, כעת גן הבנים היחיד שהיה בשכונה – הועבר כאמור לשכונה הסמוכה, ובמקומו נוסף למקום גן בנות שישי.

על פי ההורים, החשד הוא שגורם חרדי פוליטי בכיר היה מעורב במקרה וכי העברת הגן למקום מרוחק נעשתה במחטף על פי בקשתו, ללא כל הודעה מוקדמת להורים ובאופן כוחני, וזאת כאמור במטרה לאכלס במקום גן בנות של 'בית יעקב'.

ההורים שבעקבות המחטף התמוה - ילדיהם יאלצו לצעוד דקות ארוכות בכל בוקר, תוך מעבר בכבישים מסוכנים – לא מתכוונים לוותר והם פנו לדרגים הפוליטיים כולל לשר הפנים אריה דרעי שהבטיח להם שנציגו בעירייה - סגן ראש העיר צביקה כהן המחזיק בתיק חינוך חרדי יעשה הכל למענם ולמען הילדים.

ביום שישי, נפגשו הורי התלמידים עם צביקה כהן ועם ראש האגף איתמר בר עזר – אך פתרון טרם נמצא וההורים מאיימים להחריף את המאבק, לטענתם, "יש בסיפור הזה משהו מסריח. לא ייתכן שבאופן מפתיע העירייה העבירה אותנו למקום מרוחק רק בגלל בקשתו של גורם פוליטי בכיר. נעשה הכל למען ילדינו ולא נוותר בשום אופן".

לטענתם ל"בחדרי חרדים", "אנחנו מתכוונים להגיע במאבק הזה לדרגים הבכירים ביותר, כולל מבקר המדינה וליועץ המשפטי של העירייה. נלך עד הסוף גם במישור הפלילי".

אברהם עבאדי נציג ההורים אומר הערב ל"בחדרי חרדים" כי "עד כה קיבלנו רק הבטחות מצביקה כהן וחברי ש"ס, אנחנו לא רואים מעשים, רק דיבורים".

מלשכתו של מחזיק תיק חינוך חרדי צביקה כהן נמסר ל"בחדרי חרדים": "גן הבנים שבשכונת שמעון הצדיק טוב יותר מבחינה פדגוגית ומקצועית, הורי הילדים מעדיפים גן שקרוב לביתם מחמת הנוחות מאשר גן שתואם פדגוגית לילדיהם ובגן בשמעון הצדיק ישנו חצר ופינות משחק. הרב צביקה כהן הגיע בשישי האחרון למקום ושוחח עם הורי הילדים, הגננות והצוות המקצועי והורה לאגף החינוך למצוא את הפתרון שיתקבל על מירב ההורים, כעת עמלים על תוכנית רחבה שתסייע ככל הניתן להורים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "הדברים אינם נכונים ואין כל התערבות פוליטית בהחלטת העירייה. מדובר בגן בנים בו מופעלת תוכנית פדגוגית מיוחדת לטובת הילדים, המצריכה היערכות תשתיתית ולוגיסטית מיוחדת, כגון מתחמי פעילות בקבוצות וכדומה. בשל כך התקבלה העמדה המקצועית באגף מנח"ח להפעלת הגן ברחוב שמעון הצדיק שמותאם יותר לצרכי התלמידים".

"יש לדחות הטענות המופרכות על התערבות פוליטית, שאינן נכונות, וכי העיריה פועלת גם במקרה זה אך ורק לטובת הילדים ועל פי הכוונת אנשי המקצוע", הוסיפו.

למרות תגובות העירייה וצביקה כהן, נציג ההורים עבאדי אומר ל"בחדרי חרדים" כי "אם העירייה צודקת מדוע הדבר נעשה רק יממה לפני תחילת הלימודים ולא קודם לכן", בנוסף הוא טוען כי "מדובר בגן בנים רגיל ללא שום צורך בתוכנית פדגוגית מיוחדת וכפי הנטען על ידי העירייה".
גן ילדים שמואל הנביא אריה דרעי צביקה כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד