כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

זעזוע: הפרופסור זלזל בעולם החרדי ב'ידיעות': "מה שמגן על בחורי הישיבות הם החיסונים ולא לימוד התורה"

"אם מחר בבוקר ייעלמו כל הישיבות ובתי המדרש, העולם החילוני ימשיך להתנהל ללא כל הפרעה. לעומת זאת, אם מחר בבוקר ייעלמו כל מעבדות המחקר והמוסדות המדעיים, העולם החרדי יקרוס" כך כתב הפרופסור יובל נח הררי ועורר סערה • המחנך הרב מרדכי בלוי: "זוהי אמירה טפשית יותר מאנטישמית"

אילוסטרציה. צילום: שוקי לרר
אילוסטרציה. צילום: שוקי לרר



זעזוע ושאט נפש בעקבות מאמר פוגעני שפרסם בסוף השבוע, הפרופסור יובל נח הררי נגד העולם החרדי ועולם הישיבות, בעיתון 'ידיעות אחרונות' תחת הכותרת 'האמת החילונית'.

המאמר של הררי, עסק בנושא "תהליך הדתה במערכת החינוך" שלאחרונה עלה לכותרות בגלל גורמים אנטי דתיים.

במאמרו כתב פרופ' הררי: "כמעט כל בני האדם כיום, גם אלו שאינם מגדירים עצמם כחילונים, מסתמכים על ממצאיהם של מוסדות המחקר והפיתוח החילונים, בעוד שהחילונים מצידם יכולים להסתדר היטב גם ללא אמונותיהם של כתות ודתות אלו ואחרות".

בהמשך דבריו, התבטא קשות נגד עולם התורה: "אם מחר בבוקר ייעלמו כל הישיבות ובתי המדרש, העולם החילוני ימשיך להתנהל ללא כל הפרעה. לעומת זאת, אם מחר בבוקר ייעלמו כל מעבדות המחקר והמוסדות המדעיים, העולם החרדי יקרוס. הרי מה שמגן על תלמידי הישיבות מפני מגיפות זה לא תלמוד תורה אלא חיסונים, ומה שמחזיק בחיים את הרבנים הקשישים זה אולי קצת תפילות – אבל בעיקר הרבה אנטיביוטיקה".

הרב מרדכי בלוי יו"ר 'משמרת הקודש והחינוך' אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "זוהי אמירה טפשית יותר מאנטישמית, רוב העם היושב בציון, גם כאלו שאינם שומרי תורה ומצוות, מעריץ את הרבנים ומאמין בתפילות. הכותב, מעבר להיותו בור ועם הארץ הינו מזוכיסט, הפלא הוא שנתנו לכזה משפט אומלל להיכנס לעיתון יהודי".

תגובתו של הפרופסור יובל נח הררי, לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה, לכשתתקבל נפרסמה במלואה.
עולם הישיבות יובל נח הררי ידיעות אחרונות הרב מרדכי בלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 119 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד