י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שלב הטענות הקשות: המשנה ליועמ"ש סילף האמת - ומדוע אזולאי לא הוזמן

דרישה להבהרות מועדת השרים לענייני מתן היתרי עבודה בשבת על העיוות שנחשף בפרוטוקול ועל היעדרותו של השר אזולאי מהדיון • בינתיים, ראשי המפלגות החרדיות ייפגשו היום עם נתניהו בנושא עבודות הרכבת וידרשו גם הם הבהרות לגבי 'המחטף'

דרעי ליצמן וגפני במליאה. צילום: פלאש 90
דרעי ליצמן וגפני במליאה. צילום: פלאש 90



היום (ראשון) צפויים ראשי המפלגות החרדיות, השרים יעקב ליצמן, אריה דרעי וח"כ משה גפני, להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולדון עימו בין היתר על "המחטף" שהוא ביקש לעשות, ועל הנחייתו המקוממת לגבש המלצות למתן היתר עבודה בשבת לענף הכדורגל.

התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית, פנתה באמצעות עו"ד אורי ישראל פז, לעו"ד רז נזרי - המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, בעקבות חשיפת פרוטוקול ישיבת ועדת השרים למתן היתרי עבודה בשבת, שהתכנסה באופן תקדימי בשבוע שעבר, בהיעדרותו של השר לשירותי דת דוד אזולאי. על פי הפרוטוקול, נתניהו הנחה כאמור, את עו"ד נזרי - לגבש המלצות למתן היתר עבודה בשבת לענף הכדורגל.

התנועה דורשת מעו"ד נזרי הבהרות על מספר נקודות, וזאת לאור העובדה שמהפרוטוקול שנחשף עולה תמונה מדאיגה של עיוות האמת ואף התכנסות ללא השר לשירותי דת דוד אזולאי, בניגוד לחוק.

"בפרוטוקול הוועדה", כתב עו"ד פז למשנה היועמ"ש, "הינך מצוטט כמי שאמר את הדברים הבאים: "בג"ץ דורש מהמדינה לאשר מתן היתר לעבודה בשבת לגבי ענף הכדורגל. מציע לבחון ולאשר מתן היתר עבודה בשבת בענף הכדורגל". מרשתי היא שעתרה לבג"ץ בסוגיית תת-האכיפה של היועמ"ש ומשרדי הממשלה הרלוונטיים את חוקי המנוחה בענף הכדורגל, ועמדתך המצוטטת לעיל סותרת בעליל צו על תנאי שהוציאו שופטי בג"ץ".

לדבריו, "בשום החלטה שיפוטית או דיון שנערך בעתירה כאמור לא נדרשה הממשלה להוציא היתר העסקה מסוג כלשהו. לפיכך, נבקש לקבל פרטים לדרך שבה הוצגו הדברים באותה ישיבה, כנטען בפרוטוקול, ולברר כיצד הם עולים בקנה אחד עם הצו על תנאי שהוציא בית המשפט העליון".

עוד הוסיפה התנועה בדרישתה לעו"ד נזרי: "אמנם בעקבות פרסומים בכלי התקשורת, נמסר בשמך כי "הציטוט לא מדויק כלל", אולם למען הסר כל ספק ואבק של חשד להטעיה פסולה (שמן הסתם עוד תבוקר שיפוטית ועל ידי כל גורמי בקרה הממונים על משרד המשפטים שאפנה אליהם בתלונה מסודרת), אבקשך להוציא מכתב הבהרה דחוף, כתוב וחתום על ידך, בעניין זה לכל משתתפי הוועדה. הינך מתבקש להעביר אלי עותק ממכתבך האמור, עם אישורי נתקבל מהנמענים. ככל שלא תפעל כן, כמצופה מתוקף מילוי תפקידך, בכוונת מרשתי למצות כל דין העומד לרשותה ואין בכוונתנו לעבור לסדר היום על הטעיה מסוג זה".

כמו כן בפנייה למשנה ליועמ"ש, עולה התמיהה, מדוע השר לשירותי דת לא הוזמן לכינוס הועדה: "על פני הדברים, תמוה גם כינוס הוועדה באחריותך כאיש הייעוץ המשפטי ללא זימון(!), שלא לדבר על כינוס ללא השתתפות של השר לשירותי דת, ח"כ דוד אזולאי כצלע שלישית בוועדה, הגם שמסורות לו כיום מרבית הסמכויות של שירותי הדת בישראל (פרט להנהלת בתי דין רבניים כרשות שופטת). אי-זימונו ו/או אי-השתתפותו של השר לשירותי דת בוועדה האמורה בניגוד להוראות סעיף 12(ב) לחוק שעות עבודה ומנוחה, תשי"א-1951, המורה על דרך השלילה".

בהמשך נכתב כי "מרשתי מתריעה לפניך כי מדובר במה שנראה כניסיון פסול מצד הממשלה להוציא "במחטף" היתר כללי להעסקה פוגענית בענף הכדורגל בשבת, ללא התנגדות מסתמנת מצד השר אזולאי, כשהשרים חיים כץ וראש הממשלה בנימין נתניהו כבר הביעו בפומבי את תמיכתם בהוצאת ההיתר לשביעות רצונם של בעלי ההון של מועדוני הכדורגל (ההתאחדות והמינהלת), המענים את שחקני הכדורגל וכופים עליהם לשחק ולהתאמן בעיצומו של יום השבת אף בניגוד להוראות חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, תשמ"ח-1988, שהוראותיו גוברות על היתר ענפי כלשהו".

עוד נטען כי "הוועדה למעשה מבקשת לאנוס מתן היתר להעסקה בשבת בענף הכדורגל בשעה שרוב מוחלט של שחקני הכדורגל אינם מעוניינים בהיתר כזה. ואם כבר מוציאים היתר, הרי שיש להתנותו בשלילת כל היתר מיוחד וכללי מערוצי הטלוויזיה לשדר את המשחקים בשבת, שזו בעצם הסיבה היחידה לבקשת ההיתר על ידי התאחדות הכדורגל ומינהלית ליגת-העל בכדורגל".

לסיום, דורשת התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית מהמשנה ליועמ"ש עו"ד נזרי: "לפיכך, הינך מתבקש בזאת להפיץ בהקדם האפשרי מכתב הבהרה רשמי של עמדתך בכל הנוגע להוראות שופטי בג"ץ בעתירה שהגישה מרשתי, והינך נדרש בזאת לפעול לאלתר בכל האמצעים העומדים לרשותו של מוסד היועמ"ש כדי להעביר את הסמכות שהוקנתה בחוק לשר הדתות אל השר לשירותי דת, דוד אזולאי, הממלא כיום את התפקידים המהותיים של השר לענייני דת, ולשתף את חה"כ אזולאי באופן מלא וכן בנבכי הדיונים של הוועדה עד למתן היתר כללי – בפרט שאין זה ראוי להוציא היתר כזה שיפגע אנושות בסטטוס-קוו הקיים בהחלת ההיתר על כל ענף הכדורגל, ובכלל זה גם על הליגות הנמוכות(!) של משחקי כדורגל חובבני".











כדורגל בנימין נתניהו שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד