כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

כחלון וביטן ידונו בקידום המיסוי של דירה שלישית

סיעות הקואליציה מחויבות בהסכם הקואליציוני לתמוך בהצעות כחלון בתחום הנדל"ן, ולכן הן ייאלצו לתמוך בהצעת החוק

כחלון. צילום מרים אלסטר, פלאש 90
כחלון. צילום מרים אלסטר, פלאש 90



שר האוצר משה כחלון (כולנו) ויו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (ליכוד) ידונו השבוע בקידום החוק למיסוי דירה שלישית — לאור החלטת בג"ץ מלפני חודש, שהתירה לחוקקו מחדש. ביטן אמר בסוף השבוע ל–TheMarker כי ידון עם כחלון בהצעות לשינויים בחוק, וכי הקואליציה תתמוך בהצעת כחלון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לביטן לתמוך בהצעת כחלון. ביטן סירב להתייחס להצעה שהעלו ח"כים בוועדת הכספים — ובהם יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה), ומרכז הקואליציה בוועדה ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) — להחיל את המיסוי רק על מי שירכוש או יירש דירה לאחר החקיקה המחודשת.

כל סיעות הקואליציה מחויבות בהסכם הקואליציוני לתמוך בהצעות כחלון בתחום הנדל"ן, ולכן — כפי שקרה בסוף 2016 — הן ייאלצו לתמוך בהצעת החוק. עם זאת, הח"כים ינסו להכניס שינויים בהצעת החוק לכשתגיע שוב אל ועדת הכספים. מצד האופוזיציה השיג כחלון את תמיכת המחנה הציוני, שהודיעה כי תפעל לכך שהחוק יכלול הטלת מס שנתי של 0.5% על בעלי שלוש דירות ויותר שערכן המצטבר גבוה מ–5 מיליון שקל, או יותר מ–7.5 מיליון למי שאין לו חיסכון פנסיוני; וכן שהמס יוחל מתחילת 2019 מה שיאפשר למי שרוצה להימנע מהמס למכור את דירותיו. עם זאת, ח"כים בסיעה הודיעו שיתמכו בחוק גם אם לא יכלול שינויים אלה. במפלגת העבודה מתחו ביקורת על כוונת הסיעה לתמוך בחוק.
מס דירה שלישית משה כחלון דוד ביטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד