כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

שנה לחתונת השלום: 'בחדרי' חושף תיעוד וידאו מרגש מהאירוע ההיסטורי

המתח בין העולם הליטאי לעולם החסידי הסתיים באחת עם הפרסום ב'בחדרי' על הגעתו המפתיעה של הגראי"ל שטיינמן לחתונת נכד האדמו"ר מגור • שנה לאחר החתונה, אנו חושפים תיעוד וידאו מרגש מהמעמד שכבש את העולם היהודי - גדולי הדור ביחד

הגראי"ל שטיינמון בשמחת בית גור (באדיבות המצלם)
הגראי"ל שטיינמון בשמחת בית גור (באדיבות המצלם)



לפני שנה בדיוק התרחשה היסטוריה ברחוב החרדי. ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, ממרומי גילו, נסע לירושלים להשתתף בחתונה לנכדו של האדמו"ר מגור, זאת לאחר עשר שנים של נתק.

בואו של הגראי"ל עם רכבו עד לתוככי בית המדרש הגדול גור, נשמר בחשאיות עד לרגע האחרון. דקות אחדות לפני בואו של ראש הישיבה, נחשף הדבר ב'בחדרי חרדים', והעולם היהודי הוצף ברגשי שמחה.

עם כניסתו של ראש הישיבה, פרצו החסידים בשירה אדירה של 'ויעשו כולם אגודה אחת' 'כי אורך ימים' ו'אחד יחיד ומיוחד'.

(תיעוד מהחתונה: הגראי"ל שטיינמן בחתונת בית גור צילום: ש.פ.ה)


הדבר הפך לשיחת היום ברחוב החרדי. תמונת השלום בה נראים ראש הישיבה והאדמו"ר יושבים זה לצד זה, השפיעה על הלכי הרוח בכלל הציבור החרדי גם היום, שנה לאחר מכן, גם אם ברקע ימשכו העימותים הנצחיים על חלוקת המנדטים - "60-40".

מספר ימים לאחר מכן, בי"ח אלול, אף השיב האדמו"ר מגור בביקור גומלין. האדמו"ר המגיע לבית ראש הישיבה ברחוב חזון איש 5 כשהוא נכנס מהכניסה האחורית.



הרב שטיינמן מברך את החתן בשמחהצילום: הרב שטיינמן מברך את החתן בשמחה
הרב שטיינמן מברך את החתן בשמחה


כזכור, מי שנמנו על יוזמי המהלך היו האסטרטג מנחם גשייד, ואיש העסקים יעקב ביבלה, שהוזכרו כ"מתווכי השלום".

במאמר מערכת היסטורי בעיתון 'המודיע', תחת הכותרת "ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלם", פותח כותב המאמר ומתאר את ה"מעמד המופלא שחזו בו אלפים מישראל... הצטעפו עיניהם והמו ליבותיהם מרוב רגש וכיסופין בראותם יחדיו את אשר האצילו עליהם מרנן, ראש הישיבה הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן שליט"א, שעלה במיוחד מבני ברק לירושלים, עם כ"ק אדמו"ר מגור שליט"א".

הכותב הסביר כי גדולי ישראל העבירו מסר "שאין ברכה גדולה יותר מברכת השלום והאחדות", בהמשך מביא מספר ציטוטים ואמירות על חשיבות השלום והאחדות.

לסיום נכתב "בעת הזו ובתקופה הזו, כלל ישראל מתייצב בו זמנית בכמה וכמה חזיתות, שכל אחת מהן קשה מחברתה ומסוכנת ממנה, אויבים מבחוץ מאיימים על שלומו ובטחונו. עוינים מבית מבקשים להתנכל ולפגוע בציפור נפשו של עם ישראל, בטהרת החינוך, בקדושת השבת, בייחוד העם ועוד. וזו המהות הפנימית בה פתחנו: רק ברכת השלום והאחדות, רק הרצון והחתירה לרומם כבוד שמים, יעמדו לכלל ישראל להגיע שלם בגופו ובנפשו לגאולה השלמה".

מספר חודשים לאחר מכן נמשך השלום בביקורו של שר הבריאות יעקב ליצמן שנכנס בי"ד כסלו להתייעצות היסטורית עם הגראי"ל שטיינמן, לאור האירוע הקשה שאירע בבית הכנסת בערד.

ליצמן התייעץ עם הרב שטיינמן אודות דרכי הפעולה והתגובה לארוע. ביקורו של ליצמן אצל הגראי"ל היה ביקור היסטורי זאת לאחר שנות הנתק עם חסידות גור.
חתונת השלום שמחת בית גור הרב שטיינמן הרבי מגור מנחם גשייד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד