א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אשר נגד כחלון: "אין פתרון למצוקה החרדית"

בעקבות פרסום על הגרלה נוספת של 12,000 יח"ד במסגרת 'מחיר למשתכן', ח"כ אשר פנה לשר האוצר: "68 הדירות שפורסמו בבית שמש - הם לא פתרון למצוקת הדיור החרדי"

אשר נגד כחלון: "אין פתרון למצוקה החרדית"
פלאש 90



משרד האוצר הודיע על פתיחת ההרשמה ל-12,000 דירות חדשות נוספות במסגרת תוכנית 'מחיר למשתכן', שר האוצר משה כחלון שהוביל את המהלך התבטא כי "זו התשובה של שר האוצר לכל מי שמנסה לפגוע בתקווה של הזוגות הצעירים בקורת גג".

ח"כ יעקב אשר מיהר לברך את שר האוצר אך מתח ביקורת חריפה על כך ששוב המגזר החרדי הודר, למרות שמצוקת הדיור במגזר עולה עשרת מונים על המצוקה הקיימת במגזר הכללי.

לדבריו של אשר, "אני שמח בשמחתך - שמחת ציבור רוכשי הדירות במגזר הכללי, אך לצערי ואני מקווה שגם לצערך, "68" (!) הדירות שפורסמו בבית שמש לא יהוו פתרון למצוקת הדיור למגזר החרדי", כך כתב ח"כ אשר לשר האוצר.

בכך הציג ח"כ אשר את אכזבת הציבור החרדי מתמהיל הדירות בהגרלה של מחיר למשתכן כשהנתון הכולל מבשר על  12,000 יח"ד, אך מדובר בדירות המיועדות למגזר הכללי, כשבהגרלה יש כ-2,100 דירות בראשון לציון, וכ-1,500 במודיעין, וגם אור יהודה שבמרכז קיבלה כ 1,000 יחידות  דיור לצד ערים נוספות אך לציבור החרדי יועדו רק 68 דירות בעיר בית שמש בה יש עתודות קרקע למספר גדול של דירות מבלי שהציבור החרדי קיבל  פתרונות בערים נוספות.

כזכור, כבר לפני כשלושה חודשים כחלון בישר על הגרלת ענק של 15,000 יחידות דיור במסגר 'מחיר למשתכן'. כבר אז ח"כ אשר אמר בראיון ל"בחדרי חרדים" כי "מתוך ההגרלה הזו אין לחרדים כלום מעבר לבית שמש. אין כרגע פתרונות ובשורות לציבור החרדי".

אשר התייחס בראיון לפתרונות הדיור לחרדים שדווחו ב"בחדרי חרדים" ואמר כי "נכון שיש כעת תוכניות ודברים שאנחנו מקדמים באוצר ובמטה הדיור, אבל לצערי הרב, עדיין אנחנו לא רואים את זה בפועל, כשאנחנו מדברים על הגרלות ועל השיווקים הללו - מעבר לבית שמש, לצערי הרב, אני התאכזבתי בחלק הזה. ציפיתי לאיזשהו בשורה שקשורה לפתרונות לציבור החרדי, ואני מקווה שהבשורות האלו יגיעו בהמשך".
מצוקת הדיור יעקב אשר משה כחלון מחיר למשתכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד