י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

קנדי-מה? קנדידה! הכירו את הפטריה שמשבשת חיים

כבר קרוב לחודשיים אני מסתובבת ברחבי ארצי ועונה על שאלות שנשלחות לעברי מכל כיוון. נכון, איני רופאה ואף לא קרובה לכך. למעשה מעולם לא הייתי קרובה אפילו לחשוב על אופציה של לימודי רפואה, כך שיהיה ברור שאין בדבריי חלילה תחליף או איזו אסמכתא מקצועית. הכל פרי ניסיוני ולימודיי בנושא

קנדי-מה? קנדידה! הכירו את הפטריה שמשבשת חיים
pixabay



למען האמת, מתוך מידע שקראתי במשך השנים, היה לי ברור איכשהו שאני סובלת מקנדידה. מכיוון שלמערכת הרפואית הקונבנציונאלית אין התייחסות ברורה לנושא, די התעלמתי. חוץ מזה למי יש כח להתחיל לשנות תזונה בצורה כל כך דרמטית? אז סבלתי בשקט, כמו שאומרים. הסתדר לי מעולה עם הגן הפולני שאני נושאת מכל כיוון.

לאחר מסע אישי בן שנה, בו ניקיתי הרבה רעלים שהצטברו בנפש, החלטתי שהגיע הזמן לנקות גם את הגוף – וכך צללתי עמוק לתכונותיה של דיאטת הקנדידה.

מהי קנדידה?

קנדידה היא פטריית שמר, סוג של זיהום פטרייתי, שלמעשה פוגשת את כולנו במקום כזה או אחר בחיים. לו היתה המערכת החיסונית שלנו חזקה ותקינה, לא היינו חשים כל שינוי או משמעות לפטריה הזו שכן היא היתה חודרת לגוף ואף יוצאת ממנו מבלי שנשים לב. הפטרייה היא ייצור עמיד ביותר והיא נמצאת בכל מקום. באוכל, באוויר, וכו'. מה קורה כשהפטריה נכנסת לגוף ואין מספיק חיידקים טובים שילחמו בה, מכל מני סיבות? (כמו למשל כי הם הושמדו על ידי אנטיביוטיקות שלקחנו הרבה פעמים)? או אז הקנדידה נשארת לה בגוף שלנו ומתחילה להרגיש בבית. אט אט הפטרייה מתפשטת לה בגוף ויכולה להגיע למקומות שלא חלמתם. ריאות, אוזניים, חלל הפה, ציפורניים, מערכת עיכול, דרכי השתן ואיברים מוצנעים נוספים, מערכת הלימפה ועוד.
למעשה, הקנדידה עצמה אינה מסוכנת עד כדי כך, אולם היא מפרישה בגוף יותר מ-100 סוגי רעלים שונים שיכולים לפגוע בכל מערכת אחרת שלנו בגוף, ויש שאומרים שהיא יכולה להגיע אפילו למוח.

מהיכן היא מגיעה אלינו ולא עוזבת?

התשובה הרווחת היא אורח חיים לקוי. המזון התעשייתי, צריכת תרופות ללא חיזוק המערכת החיסונית, כל אלו מסייעים לכך שהמערכת שלנו לא תתגבר על הפטריה ותאפשר לה מגורים בגוף. ככל שנאכל מאכלים שמאפשרים לה קיום, אנחנו גורמים לה לתפוח בגופנו ולשלוח את זרועותיה. דמיינו בצק עם שמרים, כיצד הוא תופח...

מה מרגישים כשיש קנדידה?

התופעות הרווחות ביותר הן: עייפות כרונית, שינויים במצב הרוח, כאבי ראש ומיגרנות, נשירת שיער, דחף עצום לאכילת מתוקים או מאפים, גזים, בטן נפוחה, ריח פה רע, אלרגיות למזון, קשקשים, פטרת ציפורניים, אקנה, עלייה במשקל וקושי לרדת במשקל גם אם אתם אוכלים קצת ועושים כושר. דלקות אוזניים כרוניות, כאבי גרון חוזרים ללא ממצא דלקתי, חיפוי לבן על הלשון, דלקות בדרכי השתן, חוסר שקט ואצל נשים במיוחד – שינויים במצבים אישיים.

כל אלו הם חלק מתופעות הלוואי שאנחנו עשויים לחוש כשיש לנו פטריית שמר פעילה בגוף.

ממה היא מתקיימת?

ובכן, הקנדידה מאוד אוהבת סוכר ופחממות, ולכן הדחף לאכילה מסוג זה. שמרים כמובן, וכן פטריות, חומץ, דברי חלב ועוד.

אז מה לא אוכלים?

לא אוכלים סוכר כלל וגם לא תחליפים! כולל סילאן, דבש, ריבה וכד'.
לא אוכלים פחממות שכוללות קמח לבן.
לא אוכלים מוצרי חלב, פרט ליוגורט או מוצרי ביו – וכן מוצרי חלב עזים, בגבול.
אלכוהול אינו מומלץ
בשר מעובד, בשר משומר כגון נקניקים ועוד.
לא אוכלים פירות עתירי סוכר.
לא אוכלים חומץ, פטריות, רטבים שיש בהם סוכר, מוצרים עם מונוסודיום, אבקת מרק, שימורים וכו'.

מה כן אוכלים?

מפירות אפשר לאכול תפוח, אשכולית, חמוציות ללא סוכר.
אוכלים הרבה ירקות מבושלים וכן קטניות: אורז מלא, קינואה, דוחן, כוסמת, שיפון, שיבולת שועל ועוד.
אוכלים חזה עוף, קצת דגים, ביצים, טונה, ירקות טריים ומשתמשים בשמן זית או קוקוס.
יש תבלינים ויש אגוזים ושקדים ואפילו לומדים להכין מאפים נחמדים.

נשמע מפחיד!

בהתחלה זה נשמע מפחיד, אבל מי שמצא את עצמו מתחבר לדברים שכתבתי, שיתחיל לקרוא קצת בגוגל על הקנדידה, והאמינו לי, אם שרדתי עד כה (כמעט חודשיים, פחות 7 קילו ותחושה נהדרת) אז כל אחד יכול...

יש מספיק מאכלים ואפשר להתחיל לבנות תפריטים נחמדים שעושים טוב על הלב, ואחרי שבוע שבו תרצו לבלוע את כל העולם מרוב עצבים, כי מה לעשות, גמילה זה קושי באמת משמעותי, אתם תתרגלו ותתחילו להרגיש טוב עם עצמכם, קלילים, רגועים, ונראים יותר טוב.

לכו לקבל יעוץ מקצועי והכוונה אישית

אני רוצה להדגיש כי כל מה שכתבתי כאן הוא על דעתי האישית ואינו מתיימר להיות המלצה רפואית כזו או אחרת. יש מעבדות שבודקות קנדידה, יש אבחונים דרך גלגל העין ועוד. הרעיון הוא להתחיל לשנות בראש את התפיסה לגבי התזונה ולנסות אותה על עצמיכם. יש סיכוי טוב שתראו שינויים מדהימים בחיים. הכי חשוב ללכת לאבחון מקצועי או לפחות לליווי תזונה אצל מומחה בתחום כדי שיתאים לכם מה מותר ומה אסור מבין הירקות למשל (יש שאוסרים ירקות מסוימים וכו'), עד שתמצאו את הטוב ביותר עבורכם.

שנהיה בריאים.
פטריית שמר קנדידה בעיות בעיכול עייפות כרונית ירידה במשקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד