כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פרשת הצוללות: מנהל לשכת נתניהו לשעבר, דוד שרן, חשוד בקבלת שוחד

בעקבות עדותו של עד המדינה מיקי גנור עיכבה הבוקר המשטרה שישה חשודים בפרשה, בהם שרן, מפקד חיל הים לשעבר אליעזר מרום ותת-אלוף לשעבר בחיל שחשוד בקבלת שוחד

צילום אילוסטרציה: משה שי, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: משה שי, פלאש 90



הבכיר לשעבר בלשכת ראש הממשלה שעוכב הבוקר (ראשון) במסגרת חקירת פרשת הצוללות הוא דוד שרן, ששימש מנהל לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. שרן חשוד בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקשירת קשר לביצוע פשע. מעצרו הוארך היום בחמישה ימים בבית משפט השלום בראשון לציון. בנוסף, המשטרה עיכבה הבוקר חמישה חשודים נוספים במסגרת החקירה.

בהחלטתה על הארכת מעצרו של שרן כתבה השופטת עינת רון: "חקירתו של החשוד נערכת במסגרת חקירת פרשה נרחבת וגדולה המכונה תיק 3000, במסגרתה נחקרו אנשים נוספים. נאסף חומר חקירה בהיקף גדול מאוד ובחקירה מסועפת וחלקו של חשוד זה בפרשה נמצא בשלב ראשוני בלבד. דרכה של המשטרה בעניינו של חשוד זה עוד ארוכה ויש עשרות פעולות חקירה רק בעניינו של חשוד זה ומרביתן ניתנות לשיבוש. (בשל) סוג הפעולות הנדרש בשלב זה לא ניתן להסתפק בחלופת מעצר".

עו"ד איתן מעוז, המייצג את שרן, מסר: "הוא נחקר על נושאים ישנים מאוד. אני מבין את גודל הפרשה, אבל אני לא מבין מדוע הוא חייב להיות במעצר. החשוד העיד כעד לפני כחודשיים בפרשה".

המידע שהוביל לחקירה התקבל מעדותו של מיקי גנור, שמשמש כעד מדינה בפרשה. המשטרה ערכה חיפוש בבתיהם ובמשרדיהם של החשודים. בין המעוכבים גם מפקד חיל הים לשעבר, אלוף (מיל') אליעזר מרום, שכבר נעצר בעבר במסגרת הפרשה, תת-אלוף לשעבר בחיל הים החשוד בקבלת שוחד ובמרמה והפרת אמונים. בנוסף נעצרו היום יועצי תקשורת, ובהם נתן מור, שמעצרו הוארך היום בארבעה ימים. מור, בעל משרד יחסי ציבור, נעצרו יחד עם שותפו. על פי החשד, החברה העניקה שירותים פיקטיביים לגנור. יועצי התקשורת, שעוכבו בדרכם לנמל התעופה בן-גוריון, חשודים בתיווך לשוחד ובשיבוש חקירה.

עו"ד אורי קינן, שמייצג את מור, מסר: "הלקוח שלי תוך הגעתו נעצר בשדה התעופה. התנהלות השוטרים והבלשים בתיק הזה צריכה להוביל את בית המשפט לבחון אם יש מקום לשחרור. הוא ענה על כל השאלות. הוא אמר שגנור שכר את שירותיו לצורך עבודה שארכה שישה שבועות. השותף שלו היה זה שהביא אותו למשרד. הוא ביצע עבודה אמיתית עבור גנור ולא פיקטיבית כפי שמנסים לצייר זאת".

הפרקליטות ביקשה היום מבג"ץ יומיים נוספים כדי להגיש את תגובתה לעתירה שדרשה מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית בפרשה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. את העתירה הגיש אייבי בנימין, אחד מהמפגינים מול ביתו של מנדלבליט בפתח תקוה, לאחר שבחודש פברואר הודיע היועץ כי איננו בין החשודים בפרשה. הפרקליטות היתה אמורה להגיש את תגובתה היום.

בחודש יולי חתם מיקי גנור, המתווך בעסקה בין מדינת ישראל לחברת תיסנקרופ הגרמנית, על הסכם עד מדינה. בית המשפט הוציא צו איסור פרסום על עדותו. לפני הוצאת הצו, פורסמו חלקים מעדותו של גנור מהם עולה כי עו"ד דוד שמרון, מקורבו של ראש הממשלה נתניהו, היה עתיד להרוויח עשרות מיליוני שקלים מעסקת מכירת שלוש הצוללות מגרמניה לישראל. על פי הדיווחים סיפר גנור למשטרה כי חלקו של שמרון במכירת שלוש הצוללות היה 20% מעמלת המתווך, עבורם היה מקבל עשרות מיליוני שקלים.

פרשת הצוללות עוסקת בשתי עסקאות שישראל ביצעה מול החברה הגרמנית תיסנקרופ, במסגרתן נרכשו שלוש צוללות וארבע ספינות טילים להגנה על אסדות הגז בעלות של קרוב לשני מיליארד יורו. גרמניה תממן שליש מהעסקה. בחקירה נבדקים ההליכים לרכישת כלי השיט. גנור שימש כנציג תיסנקרופ בישראל בעת שמספר עסקאות נחתמו בין ישראל לבין התאגיד הגרמני. הוא החליף בתפקיד זה את שייקה ברקת, ולפי דיווחים, מי שהיה מעורב בהחלפתו הוא מפקד חיל הים לשעבר, החשוד בפרשה, האלוף (במיל') אליעזר מרום.
פרשת הצוללות דוד שרן מיקי גנור קבלת שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד