כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בית יעקב בלייקווד: "תביאו את הבנות למדידת אורך הקוקו"

לא יאומן אבל תופעת ההחמרות והקפידות הגיעה לארצות הברית - סרטון שדלף מתוך חדר צוות בית הספר 'בית יעקב' בלייקווד מעיד כיצד באמצעות סרגל מודדים את אורך שיער הבנות

מתוך הסרטון
מתוך הסרטון



סרטון שדלף מתוך בית הספר בלייקווד גורם לסערה בשעות האחרונות. בתיעוד נראות שתיים מהצוות החינוכי של בית הספר כשהן מודדות אורך השיער של ילדות בבית הספר, מכמה כיתות, ובוחנות האם האורך עומד בכללי תקנון בית הספר, או שמא חורג, ואז על הילדה לקצר שיערה.

הסיפור החל כשהנהלת בית הספר בית יעקב בלייקווד שלחה מכתב להורי התלמידות בו נכתבו חוקים מיוחדים בנוגע לשיער של הבנות.

על פי המכתב: כל ילדה חייבת להגיע ביום ראשון בתאריך 3 לספטמבר, (כלומר היום) לבדיקת כינים, כמו כן תלמידה שלא תגיע תחויב בקנס של 50 דולר. גם ילדה שנבדקה לפני כן במקום אחר חייבת לעבור את הבדיקה. במכתב הם מציינים בבקשה לא להגיע עם שיער רטוב, כי "קשה לבדוק כך".



במכתב מציינת הנהלת בית הספר "שכרנו גורמי מקצוע שיבדקו את נושא הכינים. ומעתה כל חודשיים תתבצע בדיקת כינים, כדי שבית ספר יהיה נקי. בבקשה להביא 10$ לכל בת שנבדקת בבית ספר, סכום זה יהיה תשלום לכל הבדיקות שיתבצעו במהלך השנה".

וכאן מגיעה שורת המחץ. בית הספר מודיע שאת ההזדמנות הזו של בדיקת הכינים - דבר מבורך שמקובל בבתי ספר בהן ישנן תלמידות שמדביקות אחרות בכינה - הם מנצלים לבדיקה נוספת.

"באותו זמן תתבצע בדיקת אורך השיער לבנות, כל בת צריכה להיות עם שיער פזור, וכל אחת ששערה ארוך יותר מעשרה סנטימטרים מעצם הבריח, תאלץ לקצצה לאורך המותר לפי חוקי בית הספר, ולא משנה אם השיער פזור או אסוף בקוקו. לכן השיער נבדק כשהוא פזור, השיער חייב להיות אסוף בקוקו כל זמן שהבת שוהה בתחום בית הספר" הם קובעים.

"בבקשה תוודאו שהשיער של הבנות שלכן באורך הרצוי לפני תחילת שנת הלימודים, אחרת הבנות יתבקשו לקצצן".

אתר 'ישיבה ווארלד' מדווח כי בקרב הקהילה הישיבתית בלייקוד נשמעות טענות קשות על המקרה: "איזה רבנים התירו להן לעשות כזה ביוש של ילדות? אחת מהן חובשת בעצמה פאה ארוכה. הילדות ייפגעו מכך בהמשך חייהן ויסחבו עמן טראומות - איזה היתר זה. מי קבע שדווקא עשר ס"מ. ואם מדובר בהוראות בית הספר מדוע שהילדה שלא עומדת בכללים לא תקבל מכתב הביתה ששם תטפל אמה בעניין ולא לבייש אותה כך".
אורך שיער בית יעקב לייקווד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד