ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מעצרו של דוד קרויס הוארך: "קיימת מסוכנות מסויימת"

"עילת המעצר המרכזית לדעתי נעוצה בחשד לחשש לשיבוש הליכי חקירה" כך השופט דוד גדעוני בהארכת מעצרו של קרויס בשלושה ימים

דוד קרויס בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
דוד קרויס בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בית משפט השלום בירושלים האריך הבוקר (שני), בשלושה ימים את מעצרו של דוד קרויס החשוד במעורבות בשריפת בובת חייל במאה שערים בליל ל"ג בעומר. קרויס, בנו של קמב"ץ העדה החרדית, נדרש לחקירה מאז שריפת הדגל ואתמול התייצב לחקירה.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של קרויס בן ה-21 בשלושה ימים, בחשד להסתה לאלימות נגד חיילי צה"ל ופגיעה בכבוד המדינה "ביום האירוע המשיב התחמק ירד למחתרת וניתק את מכשיר הטלפון שלו. נעשו מספר נסיונות לאתרו ולהביאו לחקירה" וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים' אתמול הוא הסגיר את עצמו למשטרה ונעצר.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי במהלך חקירתו בתחנת המשטרה מרחב ציון, קרויס אישר שאכן היה בל"ג בעומר בזירת האירוע בה שרפו בובת חייל, אולם הכחיש כי בעת השריפה עצמה נכח במקום.

פרקליטו עורך הדין נדב גדליהו ציין בפני בית המשפט, כי שלושת החשודים שנעצרו ימים ספורים לאחר שריפת בובת החייל בני 11, 14 ו-21, שוחררו בסמוך למועד מעצרם וביקש לשחררו למעצר בית גם מחוץ לירושלים, אך השופט דוד גדעוני ציין, כי חומר החקירה מקים חשד סביר בעוצמה הנדרשת בשלב זה ומעשו מעידים על קיומה של מסוכנות מסויימת, יחד עם זאת אמר כי "עילת המעצר המרכזית לדעתי נעוצה בחשד לחשש לשיבוש הליכי חקירה".

השופט גדעוני גם התייחס לתקופה הארוכה בה היה דרוש לחקירה ולא התייצב, והאריך את מעצרו כפי בקשת המשטרה בשלושה ימים.

"הם ימשיכו בהתעללות, זה אותה מערכת שהתעללה בי, אותם אנשים" אומר ל'בחדרי חרדים' אביו יואליש קרויס לאחר הארכת המעצר. לדבריו, "התקשרו לאשתי מאז ל"ג בעומר וביקשו את הבן דוד, שיתייצב לחקירה. בעבר התקשרו לפני המצעדים בתל אביב ובירושלים ודרשו שלא ישתתף. רק בשבוע שעבר השאירו מכתב ובעקבות כך התייצב. אם היו שולחים מכתב בל"ג בעומר, היה מתייצב מיד".

קרויס מוסיף כי בנו דוד "כבר פעם חמישית במעצר, דוד כבר לא מתרגש. אני התחלתי את המעצרים מגיל 17-18, הוא התחיל הרבה לפני". האם אתה מתכוון להפגין על מעצרו? "לא הולכים להפגין, לא יהיה כלום כי לא היה כלום".

מאז שריפת הבובה בדמות חייל, "התקשרו אלי הביתה מספר פעמים וחיפשו את הבן דוד, אבל הוא כמעט ולא נמצא בבית" סיפר אמש ל'בחדרי חרדים' יואליש קרויס. "לפני כשבועיים, השאירו בבית חמותי זימון לחקירה. בעקבות כך, הוא הלך היום והתייצב במשרדי הימ"ר משם שלחו אותו למרכז כלל" הוסיף.
דוד קרויס שריפת בובת חייל מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד