כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

פרסום ראשון: הראשל"צ נעדר ומינוי בן הרב עמאר יצא לדרך

השלום הספרדי: מועצת הרבנות הראשית אישרה את מינויו של הרב אליהו עמאר בן הראשל"צ הגרש"מ עמאר לתפקיד 'הרב החותם' שיעניק כשרות וירשום נישואין במועצה האזורית עמק חפר • ההסתייגות: שינוי בכשרות ייעשה רק באישור הרבנות

הראשל"צים המחותנים. צילום: פלאש 90
הראשל"צים המחותנים. צילום: פלאש 90



פרסום ראשון: מועצת הרבנות הראשית אישרה היום (שני) את מינויו של הרב אליהו עמאר – בנו של רבה של ירושלים, הראשל"צ הגרש"מ עמאר, לתפקיד 'הרב החותם' - הרב נותן כשרות ורושם נישואין האזורי של עמק חפר, זאת לאחר שהרב המכהן הרב אליעזר שמחה וייס הגיע לגיל פרישה. למינוי נוספה הסתייגות כי כל שינוי בכשרות ייעשה רק באישור הרבנות.

כזכור, "בחדרי חרדים" חשף כי מינויו של הרב עמאר התקבל לאחר בקשתו יוצאת הדופן של הראשל"צ הגר"י יוסף מהרה"ר הגר"ד לאו, לאשר את המינוי, לטענתו, "כדי לא להותיר את המועצה ללא פיקוח כשרותי וללא מענה בתחום הנישואין".

התערבותו של הראשל"צ הגר"י יוסף במינוי בנו של מחותנו הראשל"צ הגרש"מ עמאר – גרר שיח רב, זאת מאחר שבתי שני הרבנים לא נמצאים בקרבה יתרה. אולם, לאחרונה נעשו פעולות לקרב בין השניים, מה שהשליך כאמור על המהלך הנוכחי.

למרות דרישתו, באופן מפתיע, היום בישיבת המועצה - הראשל"צ הגר"י יוסף לא נכח וכי בפועל הוא לא הצביע בעד מינויו של הרב עמאר.

במכתב שהתפרסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", כתב ראש לשכת הראשל"צ יצחק אלחרר לרפאל פרנק עוזרו הבכיר של הרב הראשי הגר"ד לאו: "היות וכהונת רבה האזורי של המועצה האזורית עמק חפר מסתיימת בימים אלו, התקבלו אצלינו פניות אשר כבוד הראשון לציון שליט"א מבקש להביאם לידיעת כבוד הרב הראשי שליט"א, נשיא מועצת הרבנות הראשית. עניינם של פניות אלו, הוא הצורך למינוי רב מורשה חתימה לכשרות ולנישואין מקרב רבני המועצה".

עוד הוא הוסיף במכתבו לעוזרו הבכיר של הגר"ד לאו: "כבוד הראש"ל ממליץ להסמיך רב כאמור, כבר בישיבת המועצה הקרובה, וזאת כדי לא להותיר את המועצה ללא פיקוח כשרותי וללא מענה בתחום הנישואין".

לסיום כתב כי "מבין רבני המועצה, ממליץ כבוד הראשל"צ על מינוי הרה"ג אליהו עמאר שליט"א, ותיק הרבנים האזוריים במקום, ועל פי הידוע צבר ניסיון בתחום הכשרות, כמו כן, הוא מחזיק בכושר לדיינות ויוכל לתת מענה ראוי גם בתחום הנישואין".

כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", בקשתו של הראשל"צ הגר"י יוסף התקבלה לאחר אישורו של הרה"ר הגר"ד לאו, בעקבות העובדה שהרב וייס סיים את כהונתו בשבוע שעבר, מה שהוביל את הגר"ד לאו לקבל את בקשת הראשל"צ הרב יוסף - להביא את דבר מינויו של הרב עמאר הבן לדיון היום במועצת הרבנות הראשית ולאשרה.
הרב אליהו עמאר הרב יצחק יוסף הרב עמאר הרב דוד לאו עמק חפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד