י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בעקבות הפרסום ב'בחדרי': האיום הוסר וילדי ויז'ניץ נשמו לרווחה

החשיפה ב'בחדרי' הצליחה לחולל שינוי דרמטי. עיריית חיפה הסירה את צו הסגירה על תלמוד תורה ויז'ניץ • האם מדובר בצעד בונה אמון של יהב מול החרדים? • וגם, בויז'ניץ מאשימים: "צר לנו כי יש מי שרותם את הסיפור לצרכים אחרים" • מעקב 'בחדרי'

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



פרסום ראשון: בעקבות חשיפת "בחדרי חרדים", עיריית חיפה הסירה בשעות האחרונות (ראשון) את צו הסגירה על מבנה של ת"ת ויז'ניץ בעיר, זאת לאחר שהצדדים הגיעו להסכמה - מה שיאפשר למאה תלמידי החסידות ללמוד בשקט ובבטחה.

כאמור, הסרת צו הסגירה ממבנה ת"ת ויז'ניץ באה בעקבות הפרסום הבוקר ב"בחדרי חרדים". מדובר במבנה של החסידות ברחוב הרצל פינת הקישון, שנשכר עבור גני ילדים ותלמוד תורה, קודם לכן – המבנה איכלס חנות מזרונים.

בעקבות המצוקה הקשה והדוחק, המקום שופץ בהשקעה רבה שהסתיימה סמוך ונראה ממש לפתיחת שנת הלימודים, אלא, שבשבוע שעבר, קיבלו עסקני החסידות צו איסור שימוש במבנה, על סמך מצג שהציגה העירייה לפיו מדובר ב'מבנה לשימור'. בניגוד לאמור בצו, לא צורף לבקשת העירייה התצהיר הרלוונטי מגורמי השימור היות ולמעשה המבנה איננו מופיע כלל ברשימת המבנים לשימור, כך נטען.

חרף הצו - בויז'ניץ המשיכו לקיים את הלימודים, תוך ניסיון לפתוח בהליך משפטי שיעמיד את הדברים על דיוקם, זאת בעקבות העובדה שמשמעות הצו הינה זריקת למעלה מ-100 ילדים לרחוב ללא מסגרת.

כאמור, המקרה נחשף ב"בחדרי חרדים" ובשעות האחרונות הסירה העירייה את צו הסגירה, לאחר שהגיעה להסכמה מול הנהלת תלמוד התורה.







מלשכת ראש העיר אומרים ל"בחדרי חרדים", כי "הדבר נעשה בהסכמה, כפי שכבר נאמר ל"בחדרי חרדים אמש. אנחנו עובדים תמיד בשיתוף פעולה עם מוסדות ויז'ניץ -ונמשיך לעמוד לרשותם עד לאישור הסופי של מבנה התלמוד תורה".

בנוסף אמרו ל"בחדרי חרדים" כי "גם מול מוסדות 'בניה' - אנו מתכוונים כי נפתור את הפרשה בהסכמה מלאה ולטובת כלל הצדדים ולביטחונם של התלמידים", עוד הוסיפו כי "ראש העיר יונה יהב דואג למגזר החרדי בעיר כאילו היו בניו והוא רואה את ההשקעה בחינוך החרדי כיעד חשוב של העירייה שדואגת לכלל תלמידה שווה בשווה".

גורם בכיר בויז'ניץ אמר בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי "הנהלת חסידות ויז'ניץ עומדת בקשר עם חבר מועצת העיר חיפה הרב אריה בליטנטל בכל הנוגע להסדרת המבנה. צר לנו כי יש מי שרותם את הסיפור לצרכים אחרים ואנו תקוה כי צעדים אלו לא יהיו בעוכרינו".
יונה יהב חיפה ויז'ניץ צו סגירה תלמוד תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד