י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

דירות גג וגן בדימונה ובאופקים, החל מ-980 אלף שקל

עיר הבה"דים שנבנתה בסמוך לדימונה והכביש החדש שיהפוך את אופקים לפרבר של באר-שבע, מייצרים הזדמנויות לצעירים. משקיעים ומשפרי דיור רוכשים בימים האחרונים דירות גג, גן ופנטהאוזים בשכונות החדשות שנבנות בשתי הערים

דירות גג וגן בדימונה ובאופקים, החל מ-980 אלף שקל
לא לגעת



תנופת הבנייה בדרום, ובמיוחד בדימונה ובאופקים, מייצרת הזדמנויות למגורים ולהשקעה, בדירות שמחיר פחות ממיליון שקלים. דימונה נהנית מעיר הבה"דים הסמוכה, שתמשוך למקום זוגות צעירים, קצינים ואנשי צבא מבסיסי ההדרכה והיא מפתחת שכונות חדשות בתכניות תב"ע על מנת לתת מענה לביקושים הגדלים. תנופה דומה עוברת גם על אופקים, שם ניהלה את העיר בשנים האחרונות ועדה קרואה, ומינויו של איציק דנינו לראש העיר מביא איתו בשורה לכל התחלות הבנייה שהתעכבו עד כה. בשתי הערים נהנים התושבים גם מהטבות מיסוי – בדימונה 19 אחוזים הנחת מס ובאופקים 13 אחוזים – מה שמהווה מוקד משיכה נוסף לרוכשים חדשים.

פנינו אל אילנה טנא, בכירה בשוק הנדל"ן הישראלי ומנכ"לית חברת "תלתן החזקות ופרויקטים בע"מ", שמתמחה בשיווק פרוייקטים בכל רחבי הארץ, כדי לשמוע את דעתה המקצועית על הדרום.

"כל המקצוענים בתחום שלנו יודעים שדימונה היא מהערים האטרקטיביות להשקעה. ב-2016 היתה בה עלייה ממוצעת של כארבעה אחוזים במחירי הנדל"ן וגם ב-2017 צפויה עליה משמעותית. זה קורה בזכות תנופת הבנייה בעיר והתשתית התחבורתית המתחדשת. הרכבת מקצרת את המרחק לתל-אביב לשעה ו-12 דקות וגם כביש שש יתחבר בקרוב לעיר. עיר הבה"דים הסמוכה תספק מקומות עבודה לכל נותני השירותים, ושכונת השחר החדשה שמוקמת בעיר תיתן מענה לכל אנשי הצבא, שעיר הבה"דים לא מספקת עבורם מקומות לינה. בשכונה קיימות דירות גן ודירות גג של חמישה חדרים, במחירים אטרקטיביים, החל מ-980 אלף שקלים. מחיר השכירות הממוצע באזור הוא כ-4,000 שקלים המהווים תשואה של כ-5 אחוזים בשנה, כפול מהממוצע הארצי".

שכונת השחר, בה מתוכננים לקום כ-3200 יחידות דיור בבניה פרטית, קוטג'ים ובנייה רוויה, היא שכונה המשלבת בנייה בטכנולוגיה ירוקה, עם תשתיות חינוך, קהילה ונגישות מהמתקדמים בארץ.

על הפרוייקט באופקים מספרת טנא: "בזכות ראש העיר החדש, איציק דנינו, יש תכניות תב"א לבניית 3,800 יחידות דיור ולפני כשנה וחצי אישר דנינו להתחיל לבנות בשכונה החדשה נאות דוד. יתרון נוסף הוא שעיריית אופקים חתמה על הסכם גג מול הממשלה, שתבנה את כל התשתיות בשכונה והתכנית כבר יצאה לדרך. לפני כשנה וחצי נמכרו שם יחידות דיור בשלב הפרי-סייל, שיאוכלסו בעוד כחצי שנה. כעת מתחילים בשיווק פרי-סייל בשלב ב' של הפרוייקט והנתונים מראים כי נמכרו מיידית 70 יחידות. מדובר בדירות ארבעה חדרים מיני פנטהאוז, דירות חמישה חדרים מיני פנטהאוז, ודירות גן של חמישה חדרים. המחיר הוא החל מ-930 אלף שקל".

מי הקהל שנכנס לפרוייקט?

"מרבית הרוכשים באופקים הם משפרי דיור שמגיעים מבאר-שבע. למעשה, עם סלילת הכביש החדש בין אופקים לבאר-שבע, תהפוך אופקים לפרבר של באר-שבע, במרחק של עשר דקות נסיעה. זו הסיבה שבאר-שבעים מוכרים את דירתם בעיר, קונים דירות גג או דירות גן באופקים, משדרגים את המגורים שלהם ועדיין נהנים ממרחק נסיעה של עשר דקות מבירת הנגב, בנוסף להטבת המס בגובה 13 אחוז שמגיעה להם".

טנא מציינת כי המדיניות של "תלתן 88 החזקות ופרויקטים", מאפשרת לוח תשלומים נוח עבור הרוכשים מול היזמים. ניתן להיכנס לכל הפרוייקטים של החברה בשלב הפרי-סייל, עם השקעה שנעה בין 15 ל-20 אחוז ממחיר השוק. ככל שהפרויקט מתקדם ומתקרב לאיכלוס והמחירים עולים, ניתן לעשות אקזיט ולמכור את הזכויות על הנכס, על מנת לצבור הון נוסף ולהיכנס לפרוייקטים חדשים, במטרה להגדיל מחדש את ההון העצמי. רק לשם המחשה, עד כמה ההשקעה בפרוייקטים משתלמת, אספר שלפני כשנה וחצי נמכרו בנתיבות בתוך כשישה שבועות 154 דירות בפרי-סייל ומאז שהתקבלו היתרי הבנייה כבר עלו מחירי הנכסים בסכומים שנעים בין 150 ל-180 אלף שקלים לדירה. זו חכמה גדולה להיכנס לפרוייקט עם הון עצמי נמוך יחסית ולצאת בכל שלב על מנת להגדיל את ההון ולהשקיע מחדש בפרוייקט הבא, על מנת לצבור בסופו של דבר את ההון שיביא לדירה הנחשקת".

דירות גג דירות גן דירות בדימונה משפרי דיור כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד