כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

סערה בקרב בוגרי ישיבת חברון: "אין חזקה על המקומות ביום כיפור"

סערה רבתי בקרב בוגרי ישיבת 'חברון-גבעת מרדכי'. מסורת בת עשרות שנים מאיימת להישבר, כשלראשונה הנהלת הישיבה לא מבטיחה לשמור את מקומות התפילה של הבוגרים ביום הכיפורים הקרוב • תלמיד ל'בחדרי': "רעידת אדמה במונחים החברונאיים"

היכל ישיבת חברון בגבעת מרדכי. צילום: יוסי זמיר פלאש 90
היכל ישיבת חברון בגבעת מרדכי. צילום: יוסי זמיר פלאש 90



סערה רבתי בקרב בוגרי ישיבת חברון-גבעת מרדכי. מסורת בת עשרות שנים מאיימת להישבר, כשלראשונה הנהלת הישיבה לא מבטיחה לשמור את מקומות התפילה של הבוגרים ביום הכיפורים הקרוב.

אין ספק כי רבים מבוגרי הישיבות מבקשים להמשיך להתפלל בישיבתם בימים הנוראים, עם הנוסח אליו הם רגילים. ביום כיפור הדבר מתאפשר אף יותר בקלות כשמדובר ביום אחד.

בישיבת חברון כתבו ראשי הישיבה מכתב שהגיע ל'בחדרי חרדים' שעורר סערה גדולה בו הם מודיעים כי "לאור זאת שהתרבו ברוך ה' התלמידים בבית מדרשנו ונעשה המקום צר מלהכיל את כולם. הננו להודיע שבלית ברירה לא יהיה תוקף לכל החזקות על המקומות ביום כיפור של הבוגרים שיצאו מהישיבה לפני למעלה מחמש שנים".

מדי יום כיפור מגיעים לישיבת חברון למעלה מ-700 בוגרים, אשר מזה שנים יושבים על מקומותיהם. עם ריבוי הבוגרים, ובשל הגדלת מספר הבחורים שהתקבלו לשיעור א' החדש עם פתיחת זמן אלול, נוצר חוסר במקומות.



ישיבת חברון. צילום: קובי הר צביצילום: ישיבת חברון. צילום: קובי הר צבי
ישיבת חברון. צילום: קובי הר צבי


אחד מבוגרי הישיבה מסביר ל'בחדרי חרדים': "בחברון המסויר'ס (המסורת) וההמשכיות היא הדבר כמעט הכי חשוב בישיבה. בקרב הבוגרים תמיד רווחה ההרגשה שאמנם הם עזבו את הישיבה אך הישיבה לא יצאה מהם. תמיד היתה הרגשה לכל בוגר שהישיבה היא ביתו השני שלו גם אם הוא עזב אותה לפני שנים רבות. המהלך הנוכחי לפיו אין חשיבות לחזקת המקומות ביום כיפור היא רעידת אדמה במונחים החברונאיים".

בישיבת חזקות ישנם חזקות רבות, אחת מהן היא החזקה על מקומות הלימוד בשבתות, בה אף אחד אינו מעז לנגוע.

חשוב לציין, כי לבוגרים יש מקומות מבוקשים אפילו יותר מרוב בחורי הלומדים כעת בישיבה. מאחר והם קיבלו אותם בשנה האחרונה ללימודם בישיבה, ותלמידי הוועדים הגבוהים מקבלים עדיפות במקומות ביחס לתלמידי הוועדים הנמוכים. והמסורת אמרה שכל אחד נשאר במקומו האחרון שקיבל לפני חתונתו.

אין ספק כי המצב ששרר עד עכשיו מהווה כל שנה מחדש סיבה לתרעומת גדולה אצל הבחורים כשהם רואים בוגרים שכבר שנים לא נמצאים בישיבה המקבלים מקומות ישיבה מכובדים בספסלי העץ, בעוד הם נשרכים בספסלי ברזל שחוקים וחורקים, מבלי שיש מקום אפילו לסטנדר.




ישיבת חברון גבעת מרדכי חזקות מקומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד