י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

"עכשיו נשים לובשות שמלות שעיצבתי - חלום": ראיון עם חני פולק

היא אישה ואמא צעירה מבני ברק, בסך הכל בת 27, הספיקה להתמקצע כצלמת וכעת נפנתה לעסוק בתחביב נוסף: אופנה. חני פולק הקימה מותג אופנה צנועה ובראיון ל'לובי נשי' היא משתפת את הקוראות: כך הכל התחיל

"עכשיו נשים לובשות שמלות שעיצבתי -  חלום": ראיון עם חני פולק





חני פולק אולי דמיינה את עצמה מעצבת בגדים צנועים שעונים על דרישותיה – אלא ששום דבר לא התקדם עד כה. לפרנסתה עבדה כצלמת, עבודה שהיא גם תחביב עבורה, ובזמן הפנוי שלה נהנתה ללהטט בין שווקים נידחים וחנויות מוזרות שכמעט אף אחד לא מכיר, בארץ ובחו"ל. היא סיגלה לעצמה סגנון אופנה שונה וקצת "משוגע", והיום, כשהיא אמא לשני ילדים, הגשימה את החלום: לעצב גם לנשים אחרות.

"האמת שזה התחיל כמעט בטעות", מספרת חני בראיון עם 'לובי נשי'.

"אמנם תמיד אהבתי לאלתר ולהוסיף, וכמעט לא היה בגד שלא הוספתי לו אקססורי כזה או אחר, אבל פתאום התחלתי לקבל הערות ושאלות כמו: 'איך את תמיד מוצאת בגדים מעניינים'? 'מאיפה החולצה הזאת'? 'אולי תעצבי לי גם בגד'?



חני פולק וילדיה: "אוהבת לעצב לנו את הלבוש באופן תואם"צילום: חני פולק וילדיה: "אוהבת לעצב לנו את הלבוש באופן תואם"
חני פולק וילדיה: "אוהבת לעצב לנו את הלבוש באופן תואם"


מה שבולט אצל חני באהבה שלה לאופנה, זה שהיא לא מסתפקת בבגדים עבורה אלא טורחת להלביש את הבן והבת שלה באופן שישלים את ההופעה. "אני מאוד אוהבת להלביש זהה ומסתבר שהבת שלי ממש בעניין, היא מאוד אוהבת שיש לנו את אותן שמלות. לא תמיד זה מצליח לי, ולפעמים זה מאוד קשה, אבל אני מתאמצת – זאת אהבה".





אז כן, הייתה חורשת ללא גבול. "איפה שאחרות התייאשו אני המשכתי ובסוף מצאתי. בהמשך התחלתי לעצב לעצמי את הבגדים ולתפור אותם באופן פרטי ואז בנות התחילו ללחוץ עלי לעצב גם להן".

אז הקמת מותג אופנה?

"כן". היא מחייכת. "זה נשמע קל, אבל לא ידעתי כמה זה קשה. החלטתי שאני מתפנה לתחביב נוסף בחיי בנוסף לצילום, והוא כמובן האופנה. התחלתי לגשש ולהבין מה זה אומר, מה אני צריכה וכו'. אני רוצה לציין נשים בודדות מהתחום שהסכימו להגיב לי וחלקן אף סייעו לאורך הדרך, אני מעריכה וזה כלל אינו מובן מאליו. לקחתי תדמיתנית, התחלתי לחרוש את שוק הבדים וכמובן שלב התפירה. תוך חצי שנה הוצאתי קולקציה ראשונה והיא קולקציית החגים של 2017 וברור שאני כבר עובדת על קולקציית 2018 שעומדת בפתח.

מהן ההשראות שלך?

"אממממ", חני חושבת שניה אחת וזורקת: "השגעונות שלי", והיא צוחקת בקלילות. "אני רואה בגדים ומיד חושבת מה הייתי מוסיפה או משנה שיביע את הייחודיות שלי ואת הטאצ' שלי. אני חושבת שכל מעצבת למעשה מביאה בבגד את עצמה וזה מה שאני עושה. לא חיפשתי מעולם השראות במקומות כאלה ואחרים, זה פשוט בא מתוכי וזה מה שאני רוצה לעשות. יש לדוגמה בגד אחד בקולקציה שלי שהמקור שלו הוא בגד שראיתי באחד משיטוטיי באינטרנט, מיד ראיתי בעיני רוחי מה אני רוצה לשנות בו כדי שיהיה מותאם לעיצוב שלי וזה מה שעשיתי.





אני לא מחזיקה מעצמי סטייליסטית ברמה עולמית, שיהיה ברור. אני פשוט נהנית ליצור ולעצב ולראות לקוחות שמחות ונראות טוב.

עסק קטן בעשר אצבעות – חייבים לשאוף ולהתקדם

לחני יש מסר מאוד חשוב לכל הנשים שקוראות אותה. "כשיש לך חלום, עשי הכל כדי להגשים אותו". היא בעצמה בנתה את העסק החדש והקטן שלה בעשר אצבעות. "אפילו את אתר האינטרנט". היא מחייכת. "עולה הרבה מאוד כסף לבנות אתר, ולי לא היה תקציב, אז בעלי היקר ישב בזמנו מחוץ לעבודה, למד כיצד ואיך – והקים לי אתר שדרכו אני מוכרת את הבגדים. ממש עשינו הכל במו ידינו. כל אחד צריך לפעול להגשמת החלומות שלו, כי תחושת ההחמצה שלא ניסינו מעולם, יכולה ללוות אותנו כל החיים על הצד הרע שלה.

אני כמובן ממשיכה לצלם כי זאת אהבה עבורי, אך כשאני רואה היום נשים לובשות את הבגדים שעיצבתי, אני מבינה שהחלום שלי אמיתי, ולפעמים מתחשק לי לצבוט את עצמי כדי לוודא שאכן מדובר במציאות".

עיצוב אופנה חני פולק בגדים צנועים אופנה צנועה מעצבת חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד