ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מביכים את דינה זילבר: עצרי את מירוץ הנשים

מיכאל בן ארי, בנצי גופשטין ואיתמר בן גביר פנו למשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר בעקבות מירוץ שנערך לנשים בלבד בירושלים • "לא נשכח כי הייתה זו גברתי אשר ערב האירוע בתל אביב קבעה כי 'על רשות מקומית מוטלת חובה למנוע את קיומו של אירוע מפלה במרחב הציבורי... עיריית תל אביב הייתה צריכה לפסול את המופע בכיכר רבין בשל הדרת נשים", כתבו

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



יו"ר עוצמה יהודית ד"ר מיכאל בן ארי, בנצי גופשטין ועורך דין איתמר בן גביר פנו למשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר בעקבות מירוץ שנערך לנשים בלבד בירושלים.

השלושה כתבו במכתבם שאמנם הם תומכים בפעילות ספורט מגדרית והם עצמם מתאמנים בחדר כושר נפרד ואף עורכים פעילות ספורט נפרדת ואולם הם מזכירים לזילבר החלטה קודמת שלה למנוע אירוע של סליחות בכיכר רבין בתל אביב בשל העובדה כי הוא נערך לגברים בלבד.

בין היתר כתבו במכתבם לזילבר כי: "לא נשכח כי הייתה זו גברתי אשר ערב האירוע בתל אביב קבעה כי 'על רשות מקומית מוטלת חובה למנוע את קיומו של אירוע מפלה במרחב הציבורי... עיריית תל אביב היתה צריכה לפסול את המופע בכיכר רבין בשל הדרת נשים.. הימנעות מכוונת משירת נשים באירוע ציבורי הוא מעשה מפלה הפוגע בכבודן של נשים באשר הן נשים'".

לדבריהם "לטעמנו גם במקרה בו עסקינן מרוץ לנשים בלבד, חובה למנוע קיומו של אירוע מפלה במרחב הציבורי, עיריית ירושלים צריכה לפסול את האירוע בשל הדרת גברים, הימנעות מכוונת מהשתתפות גברים במרוץ הוא מעשה מפלה הפוגע בכבודם של גברים באשר הם גברים".

בן ארי, גופשטיין ובן גביר מזכירים לזילבר במכתב על חשיבות עקרון השוויון במדינת ישראל הם מצטטים את בית המשפט העליון שקבע כי "אין לך גורם הרסני יותר לחברה, מאשר תחושת בניה ובנותיה כי נוהגים בהם איפה ואיפה. תחושת חוסר השוויון היא מהקשה שבתחושות. היא פוגעת בכוחות המאחדים את החברה. היא פוגעת בזהותו העצמית של האדם".

הם פנו לעורכת הדין זילבר וביקשו התערבותה ועדכנו כי במידה ולא תתקבל תשובה לבקשתם, הם ישקלו לפנות לערכאות, עותק מהמכתב נשלח גם לעיריית ירושלים שמממנת את האירוע.
דינה זילבר הדרת גברים מרוץ נשים ירושלים איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד