כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פרשת הצוללות: המשטרה עשויה לזמן את השר שטייניץ לעדות; יועציו חשודים בקבלת שוחד

רמי טייב, שמעצרו הוארך בשלושה ימים, עובד עם שטייניץ עוד מאז שכיהן כשר האוצר • באותה תקופה שימש דוד שרן - שנעצר גם הוא בפרשת הצוללות - ראש המטה של שטייניץ

שטייניץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שטייניץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



יועצו הפוליטי של השר יובל שטייניץ, רמי טייב, נחקר הבוקר (ב') בחשד למעורבות בפרשת הצוללות וכלי השיט ביחידת להב 433 של המשטרה. טייב חשוד בלקיחת שוחד ותיווך לשוחד לאיש ציבור. בתום חקירתו הוארך מעצרו של טייב בשלושה ימים.

במקביל, לפי הערכות המשטרה צפויה לזמן את השר שטייניץ למתן עדות. השר לשעבר שנחקר במשטרה משעות הבוקר יובא לדיון בהארכת מעצרו ב-18:00.

טייב, יו"ר סניף הליכוד בעפולה, עבד עם שטייניץ מאז שזה כיהן כשר האוצר ונחשב מקורב מאוד אליו. בתקופת כהונתו של שטייניץ כשר האוצר שימש דוד שרן, שנעצר אתמול במסגרת הפרשה, ראש המטה שלו. שרן חשוד בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקשירת קשר לביצוע פשע. מעצרו הוארך היום בחמישה ימים בבית משפט השלום בראשון לציון. בנוסף, המשטרה עיכבה הבוקר חמישה חשודים נוספים במסגרת החקירה.

בעבר נחקר טייב גם בפרשת ישראל ביתנו. בינואר 2015 הוא נעצר לצד ראש העיר עפולה יצחק מירון וסגנו בוריס יודיס. המשטרה חקרה חשד כי ישראל ביתנו העבירה ארבעה מיליון שקל לעיריית עפולה בתמורה למינויו של יודיס לסגן ראש העיר.

טייב הכחיש בחקירתו באותה תקופה כל קשר בין מינויו של יודיס לבין הכספים שהועברו וטען כי אין קשר בין תפקידו לבין ביצוע העבירות. באחרונה החליטה פרקליטות המדינה לסגור את תיק החקירה כנגדו מחוסר ראיות מספיקות. תיקי החקירה של מירון ויודיס נסגרו אף הם מחוסר ראיות מספיקות.

הבוקר נחקרו במסגרת פרשת הצוללות גם שר לשעבר ואבריאל בר-יוסף, לשעבר המשנה לראש המטה לביטחון. חקירת השר לשעבר עוסקת בין היתר בבדיקה של מגעים בין ישראל לבין חברה מדרום קוריאה באשר לרכש של ספינות טילים. המכרז לרכש הספינות הוקפא, ולבסוף נחתם הסכם לרכישתן מחברת תיסנקרופ הגרמנית.
רמי טייב פרשת הצוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד