ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

תיעוד בלעדי • ממרומי גילו וחרף חולשתו: הקוויט'ל שכתב הגראי"ל שטיינמן למסע בוילנא ובראדין

לקראת יציאתם של גדולי ישראל וראשי הישיבות למסע לוילנא ולראדין לתפילה על תורמי 'קופת העיר', התאמץ הגראי"ל שטיינמן ממרום גילו, וכתב קוויט'ל מיוחד • "היה זה מעמד נורא הוד, כשראש הישיבה התאמץ באפיסת כוחות במשך דקות ארוכות לכתוב בעצמו את הבקשה" • תיעוד בלעדי

הגראי"ל שטיינמן חותם על הקוויט'ל ששלח למסע הקודש
הגראי"ל שטיינמן חותם על הקוויט'ל ששלח למסע הקודש



יציאתם הנדירה של גדולי ישראל וראשי הישיבות במיוחד לוילנא בליטא ולראדין בבלארוס, ביום שלישי בשבוע הבא תחת הכותרת "השמיעו צעקתינו", לקרוע שערי שמים בתפילה בציון הגאון מוילנא זיע"א ובציון בעל ה"חפץ חיים" על תורמי 'קופת העיר' קודם יום הדין - הביאה את ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן לשלוח קוויט'ל למסע עליו חתם באופן אישי.

רבני הקופה נקראו למעונו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שמלווה ומעודד את מסעות הרבנים לוילנא ולראדין במשך כל השנים, ותדיר שולח ומבקש מגדולי התורה וראשי הישיבות להצטרף לנסיעות, ואומר שהדבר מהווה סגולה מופלאה לישועת עולם.

למרות חולשתו, התאמץ הרב שטיינמן וכתב בעצמו על גבי קוויט'ל של מעמד 'השמיעו צעקתינו' וכתב: "לזכות את הרבים, ולרפואה שלמה".

בני הבית מספרים ל'בחדרי חרדים' כי היה זה מעמד נורא הוד, בו ראש הישיבה, באפיסת כוחות, מתאמץ במשך דקות ארוכות לכתוב בעצמו את הבקשה, הדבר המחיש לכל הנוכחים בחדר את באותה השעה, את גודל המעלה של המסע בעיני גדול הדור.

בשבועות האחרונים עבדו העסקנים מסביב לשעון בהכנות קדחתניות חובקות עולם להכנה מוקפדת ומדוקדקת של המסע הרוחני המפורסם, בראשותם של גדולי ישראל, על מנת שיוכל להתבצע גם השנה על הצד הטוב ביותר, לכבודם של הרבנים ולתועלת כל החפצים בישועות בנקל.

במסע ישתתפו זקן ראשי הישיבות הגאון רבי יצחק שיינר, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ראש ישיבת 'עטרת ישראל', הגאון רבי ברוך דב פוברסקי ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי משה יהודה שלזינגר ראש ישיבת 'קול תורה', הגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון, הגאון רבי צבי דרבקין ראש ישיבת גרודנא, הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי, הגאון רבי זאב ברלין ראש ישיבת 'גאון יעקב', הגאון רבי ירחמיאל אונגרישר ראש ישיבת 'בית מדרש עליון', הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן, הגאון רבי רפאל אלקריף, והגאון הצדיק רבי חזקיהו יוסף משקובסקי משגיח ישיבת 'ארחות תורה'.

כזכור, מסעות הקודש של 'קופת העיר' התפרסמו בסיפורי הישועות שליוו אותם עובר לקיומם. אולם מפאת הקושי הגדול והמאמצים העצומים הכרוכים בארגון כל נסיעה כזו, למרות הביקוש העצום, לא בכל שנה ושנה יוצאת אל הפועל נסיעה שכזו.







הרב שטיינמן וילנא קוויטל ראדין קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד