כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מנכ"ל חדש לגוף שמתכנן את התחבורה הירושלמית

זהר זולר נבחר כמנכ"ל החדש של צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים. יחליף את נדב מרוז, המסיים כהונה בת 7 שנים ועובר לניהול חברת הגז הטבעי super ng. צוות תכנית אב לתחבורה אחראי על ייזום וביצוע מערך התנועה החדש בעיר ובמרכזו רשת של 7 קווי רכבת קלה, מחלפים וכבישי גישה במטרופולין ירושלים

זהר זולר
זהר זולר



הוועד המנהל של צוות תכנית אב לתחבורה בירושלים בחר הערב (ב), פה אחד, בזהר זולר כמנכ"ל הבא של הצוות, במקומו של נדב מרוז, המסיים כהונה של 7 שנים כמנכ"ל.

זולר (42), משמש בשלוש השנים האחרונות כמשנה למנכ"ל הצוות, אשר אחראי על פיתוח וקידום רשת הסעת המונים, ובמרכזה רשת של 7 קוי רכבת קלה באורך של כ 80 ק"מ ובהיקף של כ- 30 מיליארד ₪. בימים אלו מקדם הצוות את בניית הארכות הקו האדום עד להדסה עין כרם וכן עד לנווה יעקב בצפון העיר, ואת בנייתו של הקו הירוק, מהר הצופים, דרך בנייני האומה וקמפוס גבעת רם עד למלחה ושכונת גילה. במקביל לבנייה מנהל הצוות הליך למיון מוקדם (P.Q) של קבוצות בינלאומיות למכרז לבנייתם של הקו הירוק והארכות הקו האדום של הרכבת הקלה ולהפעילם בזיכיון. עוד עוסק הצוות בהליכי אישור הקו הכחול של הרכבת הקלה- משכונת רמות, דרך מרכז העיר ועד לתלפיות, גוננים וגילה- בוועדה המחוזית, אשר דנה בימים אלו בהתנגדויות מקרב הציבור.

זולר נשוי ואב ל-3 מתגורר בישוב רמת רזיאל סמוך לירושלים. קודם לתפקידיו בצוות, הוא ריכז משך מספר שנים את תחום התשתיות והתחבורה בלשכת ראש העיר ירושלים.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת שיבח את נדב מרוז על תרומתו המקצועית למען העיר ולפיתוח מערך התחבורה המודרני בה. "אני מודה לנדב על שירות מסור ומקצועי שהביא את ירושלים להישגים מרשימים בבנייה, בתכנון וביישום רשת התחבורה המתקדמת ביותר בישראל. בתקופת כהונתו של מרוז הוביל צוות תכנית אב לתחבורה שורה של פרויקטים תחבורתיים ברחבי העיר ובראשם הרכבת הקלה הראשונה בישראל, שבימים אלו מתרחבת לרשת קווים עתידיים. ברקת איחל לנדב הצלחה רבה בתפקידיו הבאים ואיחל למנכ"ל החדש הצלחה בתפקידו.

"אני שמח על ההזדמנות שניתנה לי להוסיף ולפתח את התחבורה בירושלים", אמר הערב זולר. "לפנינו אתגרים רבים ומורכבים בהם פיתוח רשת הסעת המונים משלימה ברחבי ירושלים והמטרופולין ושיפור השירות בתחבורה הציבורית, אשר יחד יובילו להפחתת השימוש ברכב הפרטי ולהקלת הנגישות וההתניידות בעיר, אליה וממנה. אני משוכנע שנצליח לעמוד באתגרים הללו בעזרת שיתוף הפעולה הפורה, שכבר הוכיח את עצמו, בין משרדי התחבורה והאוצר, יישובי מטרופולין ירושלים והסקטור הפרטי.

צוות תכנית אב לתחבורה אחראי על תכנון מערכות התנועה והתחבורה בירושלים רבתי. בין היתר, יזם הצוות ויישם את הקמת קו הרכבת הקלה הראשון בירושלים ובישראל.
זוהר זולר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד