כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הותר לפרסום: השר לשעבר מודי זנדברג, מקורבו של נתניהו, נעצר בפרשת הצוללות

השר לשעבר זנדברג, המקורב לבני הזוג נתניהו, מועמד לתפקיד יו"ר הסוכנות, ותורם באמצעות קרן היסוד שהוא עומד בראשה לפרויקטים שמקדמת שרה נתניהו

זנדברג. צילום: ויקיפדיה
זנדברג. צילום: ויקיפדיה



השר לשעבר מודי זנדברג נחקר הבוקר (ב') ביחידת להב 433 של המשטרה בחשד למעורבות ברכש ספינות טילים מחברה בדרום קוריאה, כחלק מפרשת הצוללות וכלי השיט הנוגעת לראש הממשלה בנימין נתניהו. זנדברג חשוד בקבלת שוחד, תיווך לשוחד של עובד ציבור, הוצאת חשבוניות מס ללא ביצוע עסקה ומרמה והפרת אמונים. מעצרו הוארך היום בשלושה ימים.

זנדברג משמש כיום יו"ר קרן היסוד, והוא נחשב מקורב מאוד לראש הממשלה ולרעייתו שרה. באחרונה אף הוזכר שמו במסדרונות הפוליטיים כמועמד לתפקיד נציב שירות המדינה, אם כי הוא טען בתגובה שלא קיבל שום הצעה בעניין. ב-2009 ביקש נתניהו למנות את זנדברג לתפקיד מזכיר הממשלה, אז לבסוף דחה זנדברג את ההצעה.

זנדברג לוטש עיניים למשרת יו"ר הסוכנות היהודית במקומו של נתן שרנסקי, שעתיד לסיים את כהונתו בקיץ 2018. מולו מוזכר כמועמד אפשרי לתפקיד שר התשתיות יובל שטייניץ.

בכנסת העריכו באחרונה שרה"מ נתניהו עשוי לתמוך במועמדותו של זנדברג ליו"ר הסוכנות. עם זאת נתניהו גם הבטיח ליו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (ליכוד) שימנה אותו לשר עוד בקדנציה הנוכחית. מאחר שמכסת התיקים שהוקצתה לליכוד כבר התמלאה, נתניהו יוכל לקיים את הבטחתו לביטן רק אם אחד משרי הליכוד יפנה את מקומו. לפיכך עשוי להיות לנתניהו אינטרס לתמוך במינויו של שטייניץ ליו"ר הסוכנות היהודית - כך שהוא יפנה את מקומו בממשלה לביטן.

בשנים האחרונות התגייס זנדברג ודאג להעביר תרומות מקרן היסוד לפרויקטים שונים שהומלצו על ידי רעיית רה"מ, שרה נתניהו.

ב-3 השנים האחרונות תורמת קרן היסוד כספים לחלוקת תלושים לחיילים בודדים ממשפחות מצוקה, ובטקסי הענקת התלושים השתתפה גם שרה נתניהו. במארס 2017 השתתף זנדברג בטקס הענק התלושים לחיילים בודדים ולחיילים ממשפחות מועטות יכולת, לציון חלוקה של כחצי מיליון שקל שמקורם בתרומת קרן היסוד בשיתוף עם עמותת בית חם לכל חייל ואגף אכ"א בצה"ל.

ביולי 2016 התייחס נתניהו בטקס סיום פרויקט מיגון בתי התושבים ביישובי עוטף עזה לזנדברג, ואמר כי הוא מודה "על הסיוע במימון הקמת המועדון הממוגן של ילדי קיבוץ נחל עוז. כולנו זוכרים את הטרגדיה של הילד דניאל טרגרמן ז"ל. בעקבות האסון פנתה רעייתי שרה לקרן היסוד, שהושיטה עזרה ברוכה לבניית מועדון הילדים על-שם דניאל". בטקס השתתפה גם שרה נתניהו.

בדצמבר 2016 הודיע זנדברג כי לבקשתה של שרה נתניהו, גויסו תרומות בהיקף של 150 אלף יורו - בין היתר על ידי מגבית קנדה - לצורך מימון רכישת עור סינטטי לפצועי האסון בכרמל - טיפול שאינו כלול בסל התרופות. זנדברג אמר כי יהודי העולם נענו לבקשה ללא היסוס: "בזמן שרה"מ גייס את מנהיגי העולם לסייע לישראל, אנחנו פנינו ליהודי התפוצות בבקשה לסייע בטיפול בפצועים. ההתגייסות הייתה גדולה והצלחנו להשיג את הסכום הדרוש בפרק זמן קצר".

רה"מ נתניהו עדיין זוכר לזנדברג את העובדה שב-2006 מיזג את סיעת מפלגת "הבית הלאומי", שאותה הקים ביחד עם הח"כ לשעבר חמי דורון, לתוך סיעת הליכוד. כתוצאה מכך הועבר מימון המפלגות שהגיע לבית הלאומי לליכוד. זנדברג הוצב אז במקום ה-118 ברשימת הליכוד.

זנדברג (55) שימש כחבר כנסת וכשר מטעם סיעת צומת, שמבסגרתה כיהן בכנסת בשנים 1999-1992. ב-1999 התמודד לכנסת במסגרת סיעת שינוי. ב-2003 מונה לשר המדע והטכנולוגיה וביולי 2004 מונה לשר התשתיות, משרה שבה כיהן כ-5 חודשים עד לפיטוריהם של שרי שינוי מהממשלה.
מודי זנדברג פרשת הצוללות קרן היסוד להב 433 פרשת כלי השיט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד