י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"מנהיג צפון קוריאה מתחנן למלחמה"

שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, אמרה כי המנהיג הצפון קוריאני, קים ג'ונג-און, "מתחנן למלחמה", ודחקה במועצת הביטחון של האו"ם לאמץ את הסנקציות החזקות ביותר נגדה

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס צילום: רויטרס



שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, אמרה היום (ג') כי המנהיג הצפון קוריאני, קים ג'ונג-און, "מתחנן למלחמה", היא דחקה במועצת הביטחון של האו"ם לאמץ את הסנקציות החזקות ביותר נגד המדינה הקומניסטית, על מנת לעצור את תוכנית הגרעין של פיונגיאנג.

במפגש חירום היום של מועצת הביטחון של האו"ם, היילי אמרה כי "המבחן הגרעיני השישי של קוריאה הצפונית הוא סימן ברור לכך שהגיע הזמן לעשות צעדים".

"מספיק" אמרה היילי. "נקטנו בגישה טובה, ולמרות הכוונות הטובות ביותר שלנו, זה לא עבד".

היילי פתחה בהצהרתה בנוגע לכל ההחלטות שקיבלה מועצת הביטחון בעבר, בתגובה לפרובוקציות של צפון קוריאה בשני העשורים האחרונים, מה שאומר שהאו"ם החליט לגנות את פיונגיאנג, אך המאמצים לא הצליחו לעצור את ההתקדמות הגרעינית. היא אמרה כי ארה"ב אינה מעוניינת במלחמה, אך תגונן על עצמה אם צפון קוריאה תבצע איומים עם טילים הקרובים לשטחי ארה"ב.

"מלחמה היא לא משהו שבעלות הברית רוצות - אנחנו לא רוצים את זה עכשיו" אמרה היילי. "אבל סבלנות ארצנו אינה בלתי מוגבלת, אנחנו נגן על בעלי בריתנו ועל הטריטוריה שלנו".

בסיום הפגישה אמרה היילי, כי ארה"ב תפרסם החלטה בתגובה לניסוי הגרעין של קוריאה הצפונית בימים האחרונים, ותוכניות נוספות להצבעה בשבוע הבא.

"אני חושבת כי צפון קוריאה בעצם סטרה על הפנים של הקהילה הבינלאומית" אמרה היילי.

שגריר דרום קוריאה באו"ם אמר כי התגובה נגד הצפון חייבת להיות אפקטיבית. "עכשיו זה הזמן לנקוט צעדים חזקים, וחזקים מספיק, כדי לאלץ את צפון קוריאה להיכנס ברצינות לדיאלוג", אמר. "ההחלטה החדשה צריכה לכלול לא רק צעדים נוספים כדי לחסום עוד כספים שיכולים לזרום לתוך תוכנית הגרעין של קוריאה הצפונית, אלא גם גם צעדים חזקים נוספים שיכאיבו לצפון מאוד".

התגובה של דרום קוריאה בתגובה לניסוי של צפון קוריאה בימים האחרונים, דרום קוריאה ביצעה תרגיל צבאי גדול מאד, שכללו תרגילי אש חיה, המדמים התקפה על אתר הבדיקה הגרעינית של פיונגיאנג.

משרד ההגנה של דרום קוריאה אמר אתמול כי התרגולים נועדו להוכיח את נכונותה של דרום קוריאה לחסל את משטרו של קים ג'ונג-און, בעוד אנשי צבא מדרום קוריאה הוסיפו, "כי ישנם סימנים לכך שצפון קוריאה מתכוננת להפעלה נוספת של טיל בליסטי בין-יבשתי".

כמו כן דרום קוריאה אמרה כי היא תפעיל ארבעה משגרים של מערכת הגנה אמריקאית, שמטרתה להפיל טילים פוטנציאליים שיכולים להגיע אליה מצפון קוריאה.

פריסת המשגרים עוררה ביקורת מצד רוסיה וסין, וסגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריבקוב, אמר אתמול כי מוסקבה עשויה להגביר את נוכחות הטילים שלה באוקיינוס השקט כדי להגיב על פריסת המשגרים, מנגד גם רוסיה וגם סין לא הזכירו את מערך ההגנה של הדרום מפני טילים, בישיבת מועצת הביטחון.
צפון קוריאה גרעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד